Stránka 1 z 2

Palivové čerpadlo O1 1,9TDi AGR - teče nafta

Napsal: 26 úno 2013, 21:45
od czechmates
Zdravím Vás všechny.

Hledal jsem jak tady, tak všude možně, ale nikde jsem zatím nenašel odpověď na můj problém.

Mám problém se vstřikovacím čerpadlem na mé O1 1,9TDi, 66kW, rv. 1999, typ motoru AGR.

Před nějakým časem jsem zjistil, že se mi někde u čerpadla rosí nafta a teče pak po bloku dolů. Teď jsem zjistil, odkud vítr vane a jde o to, že u čerpadla, kde jsou přimontovány trubky ke vstřikům, se pouze při STUDENÉM motoru rosí nafta u rozvodu do prvního vstřiku. Když se motor zahřeje, rosení přestane.

Nedokážu přesně říct kdy se to zastaví, ale dnes jsem ujel á 5km, kdy při startu studeného motoru nafta kapala jako blázen. Po ujetí těch 5km jsem znovu otevřel haupnu a místo, kde se to rosilo, bylo suché.

Může někdo poradit co s tím? Evidentně se to rosí tam, kde je na obrázku vyznačené žluté kolečko a poté to teče po tom silném plechu, kde v místě šipky nafta kape dolů. Už jsem to jednou vše čistil, ale už nevím co dál můžu dělat. V servisu mi poradit nedokázali s tím, že je blbost, aby to kapalo za studena a za tepla to bylo v cajku.

Díky všem za rady.

Foto přikládám pro ilustraci.

Obrázek

Napsal: 26 úno 2013, 21:49
od Tomas.cz
Jestli roní nafta od toho ventilu, tak ten je zatočen do rozdělovací hlavy, to je patrné z obrázku a pod ním je měděné těsnění, sundal bych trubku ke vstřiku, pak vytočil zpětný ventil, vyškrábnul těsnění, to vyžíhal plamenem a smontoval zpět + zkouška.

Napsal: 26 úno 2013, 23:07
od bombastiq
vyšroubuj to ven (čerpadlo musí bejt vzhůru hlavou )
je tam měděná podložka , vyžíhej ju plamenem a dotáhni tak to vraz spátky a bude to ok

Napsal: 27 úno 2013, 07:49
od czechmates
Díky za rady. Hned jak to udělám, tak dám vědět

Napsal: 03 bře 2013, 09:38
od czechmates
Tak nakonec to neteklo z pod toho ventilu, ale pro jistotu jsem to udělal podle vašich rad. Teklo to z toho odvzdušňováku a stékalo to dolů k tomu zpětného ventilu, jen to dlouho nebylo poznat. Vyměnil jsem gumičku pod tím odvzdušňovákem a vše je ok, tak doufám, že to vydrží.

Napsal: 03 bře 2013, 09:58
od OťasTDi
při jaké příležitosti se má použít ten odvzušňovák? když si to cucne vzduchu,nebo co ten ventil řeší? je to i na ASV? díky

Napsal: 03 bře 2013, 10:21
od slovacek.milos
Tomas.cz píše:Jestli roní nafta od toho ventilu, tak ten je zatočen do rozdělovací hlavy, to je patrné z obrázku a pod ním je měděné těsnění, sundal bych trubku ke vstřiku, pak vytočil zpětný ventil, vyškrábnul těsnění, to vyžíhal plamenem a smontoval zpět + zkouška.
nejsem čerpadlář ten zpětný ventil se před 35 lety učil ve škole jako atlas

zpětný ventil=atlas jednou jsem se bavil s čerpadlářem o atlasu zpětném ventilu a on mi řekl že neví o čem mluvím přes jak to popisuješ ale žádný spětný tam není ;)

Napsal: 04 bře 2013, 10:32
od Magnatik
Zrejme ma na mysli obmedzovac spatneho prudenia

Napsal: 10 říj 2015, 18:51
od Roy Jones jr.
Taky se mi objevuje nafta někde pod čerpadlem,když to demontuju..musím něco ucpat,aby nevytekala nafta? Je to třeba pak odvzdušnit nebo jen vymontuju,vyměním těsnění a namontuju zpět?

Napsal: 27 led 2021, 08:00
od Kenapuc
Řeším stejný problém na Ibize 1.9 SDI - za studena teče nafta všude, po ohřátí nic. Teče to nejspíš ze stejného místa.
Máte někdo číslo té gumičky doprostřed? V ETKA jsem její číslo nenašel.
To měděné těsnění jsem našel pod číslem 068130787A.

Napsal: 27 led 2021, 08:53
od jericho-3
Roy Jones jr. píše:Taky se mi objevuje nafta někde pod čerpadlem,když to demontuju..musím něco ucpat,aby nevytekala nafta? Je to třeba pak odvzdušnit nebo jen vymontuju,vyměním těsnění a namontuju zpět?
Dej tam čerpadlo zpět, zapoj přívod nafty , na přepad napoj pumpu třeba ze š 120, zapni klíček a natáhni naftu do čerpadla až k přepadu , dej tam přepad a zastartuj..Někdy to také teče gumičkou mezi hlavou a tělem čerpadla..

Napsal: 27 led 2021, 10:19
od roman1648
Pokud chceš mít pokoj dlouhodobě čerpadlo ven a nechat odborně přetěsnit, pokud se v tom chceš co týden hrabat, měń postupně těsnění,okroužky,gumičky...

Napsal: 27 led 2021, 11:11
od slovacek.milos
[quote="roman1648"]Pokud chceš mít pokoj dlouhodobě


přesně

přetěsnit, vyčistit seřídit 2500


no to chce taky čistič brzd pořádné světlo a bádat kde to teče, kolikrát člověk žasne mě třeba vyhodili z pežot klubu protože mi kapkala chladící kapalina z pedálu spojky a chladící kapalina ve středním panelu tak jsem prej kokot, z pedálu spojky může prej kapkat tak brzdovka

praskla trubička co je za motorem k topení a uzkým neviditelným pramínkem stříkala chladící kapalinu asi 60 cm na pedál spojky, :roll:

Napsal: 27 led 2021, 17:08
od jericho-3
Miloši, jsou to hlupáci, nikdy není dobře cokoliv tvrdit na tutovku. Tohle dělají super jistí borci, kteří se většinou považují za geniální.. Protože vždy jsou i jiné možnosti , nehledě na to, že informace jsou jen zprostředkované..Stroje jsou úžasné v tom, že tě vždy překvapí a dají ti vědět, že ještě víš prdlajs..A vždy je to tak, že víc lidí víc ví, proto společná polemika je otvírání nových obzorů , které pomáhají ty zkurvené stroje při stávkování porazit..:)

Napsal: 27 led 2021, 18:31
od slovacek.milos
[quote="jericho-3"]Tohle dělají super jistí borci, kteří se většinou považují za geniální..

tak nějak to bylo prodavač počítačů super jistý borec si v pežotácké etce našel co potřeboval odpověděl a nedej bože se ho na něco zeptat nebo zpochybnit a polemizovat, :roll: navíc nemám rád fora kde je absolutní pořádek, problém sčerpadlem smí být jen o čerpadlech a pročítej si tam hodiny stovky stránek a příspěvků, typu u vstřikovači mi z jakési hadičky kapká nafta co stím? aha jo ;)