Stránka 1 z 3
6ti stupňová převodovka pro OII s 1.9l TDI 77kW
Napsal: 16 bře 2013, 15:24
od MoFa82
Ahoj všem kdo má octavia II s 1.9l TDI a řeší krátkou převodovku.
Existuje řešení. MQ250 6F s těmito převodovými poměry:
stálý 61:18
1 - 37:9
2 - 36:17
3 - 34:25
4 - 34:35
5 - 33:45
6 - 29:49
Původní převodovka MQ250 5F
stálý 61:18
1 - 34:9
2 - 33:16
3 - 31:23
4 - 29:30
5 - 29:39
Porovnání 5F a 6F výsledných převodových poměrů:
1. 2. 3. 4. 5. 6.
5F 12,80 6,99 4,57 3,28 2,52 ----
6F 13,93 7,18 4,61 3,29 2,49 2,01
V pondělí bude namontovaná, tak dam vědět.
zde foto


Napsal: 16 bře 2013, 18:43
od Seidl
Ať počítám jak počítám, tak ta šestka je pomalejší než pětka:-)
Napsal: 16 bře 2013, 18:58
od karluci2
vypadá to,že bude ještě pomalejší než převodovka KVT

Napsal: 16 bře 2013, 19:45
od Čert
Vždyť píše že řeší krátkou převodovku, tak je to v pořádku...

Napsal: 16 bře 2013, 23:51
od MoFa82
Oprava, napsal jsem špatně šestku. Teď je to v pořádku.
Napsal: 17 bře 2013, 00:16
od Čert
Co stojí ta úprava?
Napsal: 17 bře 2013, 06:58
od sharik4x4
Já to předělal na klasickej 6q z dvoulitra.Je to jednodušší,dílů na vrakáči habaděj a ještě spojka co vydrží pár koníků navíc.Pokud tam necháš tu malou spojku z 1,9 tak budeš dělat každých 60t dvouhmotu.A na šesku je potřeba pár koníků navíc,aby to vůbec jelo a nebylo to tam jen na parádu.
Protože s původníma 77kw nebude motor stíhat a spotřeba půjde nahoru a ne dolů.Pak to bude postrádat logiku.

Napsal: 17 bře 2013, 10:24
od TDI tech
Presne tak. Mal som moznost vyskusat GV bluemotion TDI 77kW (BLS) ktory ma od fabriky 5Q prevodovku KBL. Ta prevodovka je rovnako dlha ako 6Q ERF / FMH s tym rozdielom ze 4ka je dlhsia. Vysledok bol taky ze tu 5tku som tam zaradil iba velmy prilezitostne. Predsa len tahat na 5ke 120km/h pri 2000ot. uz potrebuje riadnu silu. Suma sumarum som tam 5tku zakvaltoval len dolu kopcom a po rovine ked som uz 4rku roztiahol na 120km/h to islo celkom pekne, ale prisiel kopec a bol problem.
Napsal: 17 bře 2013, 12:10
od MoFa82
sharik4x4 píše:Já to předělal na klasickej 6q z dvoulitra.Je to jednodušší,dílů na vrakáči habaděj a ještě spojka co vydrží pár koníků navíc.Pokud tam necháš tu malou spojku z 1,9 tak budeš dělat každých 60t dvouhmotu.A na šesku je potřeba pár koníků navíc,aby to vůbec jelo a nebylo to tam jen na parádu.
Protože s původníma 77kw nebude motor stíhat a spotřeba půjde nahoru a ne dolů.Pak to bude postrádat logiku.

trochu s tebou nebudu souhlasit, kolik dílů potřebuješ na to, aby si dal 6Q z 2,0 do 1,9? V mém případě jen vyměníš převodovku(zvládne i podprůměrný mechanik). Navíc tohle je z převodované tak, že 1,2,3,4 jsou téměř stejné, 5tka nepatrně delší plus 6tka na dálnici.
Napsal: 17 bře 2013, 12:14
od MoFa82
TDI tech píše:Presne tak. Mal som moznost vyskusat GV bluemotion TDI 77kW (BLS) ktory ma od fabriky 5Q prevodovku KBL. Ta prevodovka je rovnako dlha ako 6Q ERF / FMH s tym rozdielom ze 4ka je dlhsia. Vysledok bol taky ze tu 5tku som tam zaradil iba velmy prilezitostne. Predsa len tahat na 5ke 120km/h pri 2000ot. uz potrebuje riadnu silu. Suma sumarum som tam 5tku zakvaltoval len dolu kopcom a po rovine ked som uz 4rku roztiahol na 120km/h to islo celkom pekne, ale prisiel kopec a bol problem.
podívej se dobře, jak je tato převodovka zpřevodovaná, zjistíš, že na okreskách to bude stejné jako s původním 5ti kvaltem a na dálnici ti zůstane 6tka, která dokáže udržet rychlost i ve stoupání
Napsal: 17 bře 2013, 15:03
od Huml
co je to za kód tý 6q převodovky, ty převody se mi nějak nezdají, nikde se mi nic takovýho nepodařilo najít, zatím nejtěžší převod na 6ku 29/40, takže se obávám, že to bude stejně dlouhý jak 5q, jinak řešení pro delší převodovku je, použít hřídele z převodovky z Fabie do obalu z O2, není to zase tolik práce a bude to rychlý jak velkej 6Q, akorát to asi nebude moc pro seriovou 77kW
Napsal: 17 bře 2013, 20:02
od kecka
Tak podle propoctu jsou oproti me JEP ( roomster) trosku kratsí 1,2,3,4,5..( cca o 5km na kvaltu ) Takze asi pridana 6ka by pomohla ( hlavně dálnice pri 3000ot by mela mít 178km/h )
No počkám si na cenu....
Napsal: 17 bře 2013, 21:24
od Huml
MoFa82 píše:sharik4x4 píše:Já to předělal na klasickej 6q z dvoulitra.Je to jednodušší,dílů na vrakáči habaděj a ještě spojka co vydrží pár koníků navíc.Pokud tam necháš tu malou spojku z 1,9 tak budeš dělat každých 60t dvouhmotu.A na šesku je potřeba pár koníků navíc,aby to vůbec jelo a nebylo to tam jen na parádu.
Protože s původníma 77kw nebude motor stíhat a spotřeba půjde nahoru a ne dolů.Pak to bude postrádat logiku.

trochu s tebou nebudu souhlasit, kolik dílů potřebuješ na to, aby si dal 6Q z 2,0 do 1,9? V mém případě jen vyměníš převodovku(zvládne i podprůměrný mechanik). Navíc tohle je z převodované tak, že 1,2,3,4 jsou téměř stejné, 5tka nepatrně delší plus 6tka na dálnici.
a je to teda seriová skříň nebo je nějak upravená, protože jak jsem psal takový převody jak si napsal jsem u origo převodovky nenašel, a pakliže je upravená, bude cena nesmysl, to se pak finančně určitě vyplatí dát větší 6Q
Napsal: 17 bře 2013, 23:06
od sharik4x4
Já měl kaput dvouhmotu kvůli vyššímu výkonu.
Takže spojku jsem musel dělat.Cenový rozdíl spojky 1,9 a 2,0TDI žádný.
Mě to vyšlo na tolik: komplet spojka 5tKč,převodovka 4,5tKč,poloosy 3tKč.
Takže zaokrouhleno 13tKč.
Starou převodovku ještě někde udám,poloosy také.Takže mi to nepřipadalo nějak drastický,a hlavně nebudu mít tak často trable s dvouhmotou,ta 240 vydrží podstatně více než původní.
Napsal: 18 bře 2013, 12:29
od RomanF
Pane Huml, jde tohle přehození udělat i pro 6q JCL (Golf/Touran)? Ta pasuje na O2 77kW ale je krátká.
Huml píše:co je to za kód tý 6q převodovky, ty převody se mi nějak nezdají, nikde se mi nic takovýho nepodařilo najít, zatím nejtěžší převod na 6ku 29/40, takže se obávám, že to bude stejně dlouhý jak 5q, jinak řešení pro delší převodovku je, použít hřídele z převodovky z Fabie do obalu z O2, není to zase tolik práce a bude to rychlý jak velkej 6Q, akorát to asi nebude moc pro seriovou 77kW