JAK STARTOVAT BEZ ŽHAVÍCÍCH SVÍČEK? --VYŘEŠENO--

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

JAK STARTOVAT BEZ ŽHAVÍCÍCH SVÍČEK? --VYŘEŠENO--

Příspěvek od k.amerika »

Ahoj, přemýšlím jak vymyslet aby vůz šel nastartovat bez fungujíicích žhaviček.. Palivo na které jezdím mi je bude neustále likvidovat.. Napadlo mě jedině dát výkonnou topnou spirálu, nebo více, do sání, aby ohřála nasávaný vzduch..

Něco podobného třeba:

http://www.brisk.cz/zhavici-svicky/ohrivace-vzduchu

Nebo dát žhavící svíčky do sání před každý válec?

Co myslíte, nebo máte někdo jiné nápady? Děkuji..
Naposledy upravil(a) k.amerika dne 27 bře 2013, 11:29, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Re: JAK STARTOVAT BEZ ŽHAVÍCÍCH SVÍČEK?

Příspěvek od Stewa »

k.amerika píše:Ahoj, přemýšlím jak vymyslet aby vůz šel nastartovat bez fungujíicích žhaviček.. Palivo na které jezdím mi je bude neustále likvidovat.. Napadlo mě jedině dát výkonnou topnou spirálu, nebo více, do sání, aby ohřála nasávaný vzduch..

Něco podobného třeba:

http://www.brisk.cz/zhavici-svicky/ohrivace-vzduchu

Co myslíte, nebo máte někdo jiné nápady? Děkuji..
Strýc startuje s pořádnou baterkou z traktora, bez žhavení. Kupodivu mu to startovalo i okolo 0°C, tankuje čistou naftu a auto má mercedes C z 97' 250TD.
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
imakebiodiesel
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2012, 12:28
Bydliště: lu2 UK

Příspěvek od imakebiodiesel »

ta spirala ti vycuca baterku a na odkaze je 24 voltova
skor nieco ine typu tetplovzdusna pistol alebo ohriat palivo
viac ako 100000km len na ciste bio
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

A co navrtat sání přímo u válců, vyříznout závity a dát před každý válec obyčejnou žhavičku?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

a to auto je přímý vstřik nebo komůrka?
ty spirály se běžně používají u větších motorů (bagry, traktory...) a rozhodně to startu pomůže. Jestli je to komůrkáč, tak jedině žhavky
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Je to čerpadlo bosch, komůrkáč.. Takže to nebude fungovat? Ta spirála je opravdu na 24v, tak jedině těsně před sání na každý válec dát tuhle?

http://www.brisk.cz/zhavici-svicky/zhav ... e-agregaty
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

primo pred sani bych nic nedaval, v pripade upadnuti dej sbohem motoru... Navic budes zhorsovat plneni valce vzduchem, protoze byt se to muze zdat pritazene za vlasy, tak zhorsis i tak turbulentni proudeni vzduchu ;)
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Narušení toku vzduchu zní logicky, ale ty topná těla tyčinkových svíček na topné agregáty se zdají být malé, tak kdyby náhodou odpadli, tak by se snad vyfoukli pod ventilem do výfuku :-) ale proč by vlastně z toho mělo něco upadávat? V motorovém prostoru kde mají být, nic neodpadává.. Jak myslíš že by to startování bez žhaviček šlo jinak udělat? Je jasný že to zdaleka nemůže být plnohodnotný jako kdyby vše bylo original jak má, ale nějak bych se k tomu rád přiblížil..
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

No vis jak se to rika, nikdy nikomu never, tak se nekdy hodi nikdy nicemu never.
Zkusit to muzes, za zkousku nic, jen to neni proste ono, pomuze to asi zlepsit starty, ale nevyresi to nahradu zhavicu. Bez nich to proste nikdy nebude ono. Leda zvysit kompresni pomer nebo to prekopat na primy vstrik (crazy)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

... nebo tomu dát čuchat etér (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

To mě napadlo uplně jako první :-) zavést hadičku do kabiny a vždy do studeného motoru cáknout, ale nevim jak dlouho by mi to vydrželo.. Teoretici tvrdí jak to strašně ubírá životnosti motoru, ale nevim jestli to bude tak žhavé.. Mám najeto 180 tis, tak ten motor musí ještě něco vydržet..
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

u komůrky ta spirála moc nepomůže, tam jedině ten ether, ty moderní spreje jsou vpohodě
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Tak nakonec se mi dostalo zajímavé rady, která by problém měla vyřešit.. TERMOSTART Dává se do avií, traktorů atd, je to svíčka se spirálou a přívodem nafty, nažhaví se, zároven se spustí nafta a v sání to hoří a tak při startu motor saje horký vzduch.. Je to dobře vymyšlené a bezproblémové, nová stojí 170kč a je vyřešeno.. Obrázek
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

k.amerika píše:Tak nakonec se mi dostalo zajímavé rady, která by problém měla vyřešit.. TERMOSTART Dává se do avií, traktorů atd, je to svíčka se spirálou a přívodem nafty, nažhaví se, zároven se spustí nafta a v sání to hoří a tak při startu motor saje horký vzduch.. Je to dobře vymyšlené a bezproblémové, nová stojí 170kč a je vyřešeno.. Obrázek
:worthy:
Wow a to hoří ta nafta jo? Přímo v sání jo? A tím zahřívá vzduch jo?
Jestli tohle budeš bastlit tak rozhodně udělej fotky, to taky bude každej čumět!
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Poradil mi to milos.slovacek :-) Přečetl jsem o tom hned hromadu článků a je to jasný, spolehlivý a hlavně strašně levný :-) Z poslední zaslepený přepadový hadičky od vstřiku to poženu do nějaké nádobky, z nádobky do svíčky, svíčku do sání, čudl do kabiny a tradá.. Po sepnutí začne téct palivo skrz svíčku, svíčka se nažhaví až to normálně chytne plamenem, do toho zastartovat, nasaje to horký vzduch a chytne to.. Už se těšim až to budu dělat, hned jsem ji objednal :-)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“