Stránka 1 z 4

JAK STARTOVAT BEZ ŽHAVÍCÍCH SVÍČEK? --VYŘEŠENO--

Napsal: 23 bře 2013, 17:13
od k.amerika
Ahoj, přemýšlím jak vymyslet aby vůz šel nastartovat bez fungujíicích žhaviček.. Palivo na které jezdím mi je bude neustále likvidovat.. Napadlo mě jedině dát výkonnou topnou spirálu, nebo více, do sání, aby ohřála nasávaný vzduch..

Něco podobného třeba:

http://www.brisk.cz/zhavici-svicky/ohrivace-vzduchu

Nebo dát žhavící svíčky do sání před každý válec?

Co myslíte, nebo máte někdo jiné nápady? Děkuji..

Re: JAK STARTOVAT BEZ ŽHAVÍCÍCH SVÍČEK?

Napsal: 23 bře 2013, 18:09
od Stewa
k.amerika píše:Ahoj, přemýšlím jak vymyslet aby vůz šel nastartovat bez fungujíicích žhaviček.. Palivo na které jezdím mi je bude neustále likvidovat.. Napadlo mě jedině dát výkonnou topnou spirálu, nebo více, do sání, aby ohřála nasávaný vzduch..

Něco podobného třeba:

http://www.brisk.cz/zhavici-svicky/ohrivace-vzduchu

Co myslíte, nebo máte někdo jiné nápady? Děkuji..
Strýc startuje s pořádnou baterkou z traktora, bez žhavení. Kupodivu mu to startovalo i okolo 0°C, tankuje čistou naftu a auto má mercedes C z 97' 250TD.

Napsal: 23 bře 2013, 22:14
od imakebiodiesel
ta spirala ti vycuca baterku a na odkaze je 24 voltova
skor nieco ine typu tetplovzdusna pistol alebo ohriat palivo

Napsal: 23 bře 2013, 22:33
od k.amerika
A co navrtat sání přímo u válců, vyříznout závity a dát před každý válec obyčejnou žhavičku?

Napsal: 24 bře 2013, 08:26
od MirekX
a to auto je přímý vstřik nebo komůrka?
ty spirály se běžně používají u větších motorů (bagry, traktory...) a rozhodně to startu pomůže. Jestli je to komůrkáč, tak jedině žhavky

Napsal: 24 bře 2013, 09:30
od k.amerika
Je to čerpadlo bosch, komůrkáč.. Takže to nebude fungovat? Ta spirála je opravdu na 24v, tak jedině těsně před sání na každý válec dát tuhle?

http://www.brisk.cz/zhavici-svicky/zhav ... e-agregaty

Napsal: 24 bře 2013, 12:01
od radluk
primo pred sani bych nic nedaval, v pripade upadnuti dej sbohem motoru... Navic budes zhorsovat plneni valce vzduchem, protoze byt se to muze zdat pritazene za vlasy, tak zhorsis i tak turbulentni proudeni vzduchu ;)

Napsal: 24 bře 2013, 12:12
od k.amerika
Narušení toku vzduchu zní logicky, ale ty topná těla tyčinkových svíček na topné agregáty se zdají být malé, tak kdyby náhodou odpadli, tak by se snad vyfoukli pod ventilem do výfuku :-) ale proč by vlastně z toho mělo něco upadávat? V motorovém prostoru kde mají být, nic neodpadává.. Jak myslíš že by to startování bez žhaviček šlo jinak udělat? Je jasný že to zdaleka nemůže být plnohodnotný jako kdyby vše bylo original jak má, ale nějak bych se k tomu rád přiblížil..

Napsal: 24 bře 2013, 17:23
od radluk
No vis jak se to rika, nikdy nikomu never, tak se nekdy hodi nikdy nicemu never.
Zkusit to muzes, za zkousku nic, jen to neni proste ono, pomuze to asi zlepsit starty, ale nevyresi to nahradu zhavicu. Bez nich to proste nikdy nebude ono. Leda zvysit kompresni pomer nebo to prekopat na primy vstrik (crazy)

Napsal: 24 bře 2013, 19:18
od Slavkov
... nebo tomu dát čuchat etér (noteeth)

Napsal: 24 bře 2013, 21:09
od k.amerika
To mě napadlo uplně jako první :-) zavést hadičku do kabiny a vždy do studeného motoru cáknout, ale nevim jak dlouho by mi to vydrželo.. Teoretici tvrdí jak to strašně ubírá životnosti motoru, ale nevim jestli to bude tak žhavé.. Mám najeto 180 tis, tak ten motor musí ještě něco vydržet..

Napsal: 24 bře 2013, 22:25
od MirekX
u komůrky ta spirála moc nepomůže, tam jedině ten ether, ty moderní spreje jsou vpohodě

Napsal: 27 bře 2013, 11:34
od k.amerika
Tak nakonec se mi dostalo zajímavé rady, která by problém měla vyřešit.. TERMOSTART Dává se do avií, traktorů atd, je to svíčka se spirálou a přívodem nafty, nažhaví se, zároven se spustí nafta a v sání to hoří a tak při startu motor saje horký vzduch.. Je to dobře vymyšlené a bezproblémové, nová stojí 170kč a je vyřešeno.. Obrázek

Napsal: 27 bře 2013, 12:28
od Stewa
k.amerika píše:Tak nakonec se mi dostalo zajímavé rady, která by problém měla vyřešit.. TERMOSTART Dává se do avií, traktorů atd, je to svíčka se spirálou a přívodem nafty, nažhaví se, zároven se spustí nafta a v sání to hoří a tak při startu motor saje horký vzduch.. Je to dobře vymyšlené a bezproblémové, nová stojí 170kč a je vyřešeno.. Obrázek
:worthy:
Wow a to hoří ta nafta jo? Přímo v sání jo? A tím zahřívá vzduch jo?
Jestli tohle budeš bastlit tak rozhodně udělej fotky, to taky bude každej čumět!

Napsal: 27 bře 2013, 13:09
od k.amerika
Poradil mi to milos.slovacek :-) Přečetl jsem o tom hned hromadu článků a je to jasný, spolehlivý a hlavně strašně levný :-) Z poslední zaslepený přepadový hadičky od vstřiku to poženu do nějaké nádobky, z nádobky do svíčky, svíčku do sání, čudl do kabiny a tradá.. Po sepnutí začne téct palivo skrz svíčku, svíčka se nažhaví až to normálně chytne plamenem, do toho zastartovat, nasaje to horký vzduch a chytne to.. Už se těšim až to budu dělat, hned jsem ji objednal :-)