Teplota spalin/výfuku po čipu 2.0 TFSI

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bavo
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 08 pro 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Teplota spalin/výfuku po čipu 2.0 TFSI

Příspěvek od bavo »

Ahoj kluci,
mám v autě čerstvě přemapováno,je to Audi A3 2.0tfsi quattro,motor AXX a subjektivně se mi teď jeví teplota spalin(zahřívání výfuku) jako příliš vysoká(číselný údaj nemám). Na to že je venku -9 stupňů,tak ani po velmi klidné projížďce neudržím na koncovce výfuku ruku a po vypnutí motoru výfuk lupe a praská,jak kdybych jel dříve krev a nedochladil..
Můj úpravce říká,že se nemusím bát (a nemám důvod mu nevěřit) a že se na to ještě podíváme,ale samotnýho mě zajímají i jiné názory.
Chci se zeptat (jelikož tomu příliš nerozumím) čím se dá při úpravě softu tato teplota spalin snížit,ideálně tak,abych nepřišel o výkon-nebo jinak: Je po úpravě ŘJ vždycky teplota spalin vyšší(výrazně)? Motor je kompletně sériový a po úpravě map v jednotce to jede jako sviňa,pocitově minimálně tak o 30% víc..třeba tlak za turbem je v maximu dle OBD diag. okolo 1bar (kolik bylo v sérii nevím).
Díky za podněty.
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1348
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od dist01 »

Buď bude potreba zkontrolovat sw nebo jsi tam dej egt měření a afr a nech jsi tam nahrát zpět originální sw a porovnat
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
bavo
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 08 pro 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od bavo »

OK,ale jaká konkrétní úprava(nebo kombinace) sw znamená snížení teploty spalin?
Je to vůbec možný bez výraznějšího snížení stávajícího výkonu?
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

U turbo benzina je zivotne dolezite pri ladeni sledovat AFR a EGT. Staci chvilka a piesty ti vytecu cez vyfuk :kol1:
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1348
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od dist01 »

Poradny intercooler sníží egt vyzsi dávka paliva
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
bavo
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 08 pro 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od bavo »

Dík chlapi,po konzultaci se svým úpravcem jsem byl několikanásobně ujištěn,že se nemusím ničeho bát,že vše znovu kontroloval a pro jistotu ještě konzultoval a za mapy ručí,takže jsem v klidu..ten výfuk se už začíná uklidňovat,musí si jen zvyknout na trochu větší teplotu- "vypálit se".
Co k tomu ještě dodat-nečekal jsem,že jen po čipu to takhle pojede.. 8)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

za mapy ruci (LOL) RJ motora stravy barz co, ale motor chudobnu zmes nestravi. Aby si nebol prekvapeny ked ti roztopi piesty. Pri normal jazde ten motor nema dovod zeravit vyfuk, bud je zla zmes alebo nakokot predstih. Mal si motor na brzde? Pri ladeni meral EGT a AFR? Vies ake su tam aktualne hodnoty? Na TDI sa da povozit z kadejakym obsahom z ebay, ale na turbo benzine nie. Aby si co chvila neplakal :roll:
bavo
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 08 pro 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od bavo »

Není to první auto,co mi onen člověk dělal a celkově se tomu věnuje nejmíň 10 let,spravuje ŘJ atd. a vyrostl v autoservisu svého otce a živí se jako automechanik...opravdu mu věřím a pokud by se tentokrát pletl,tak myslím že se přede mnou nebude schovávat..postrašil jsem ho dostatečně,dal mu týden a on mi velmi klidně a jednoznačně zaručil,že je to OK..ostatně na to,je-li to OK a nemusím-li se bát jsem se ptal celkem nejmíň 10x..tady se nejedná o žádného garážového fušera,nebo nalejvače..beru na sebe,jsem nejspíš zbytečně vyplašenej,chtěl jsem jen slyšet názory.
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

To, že ti někdo ručí mapou ti ale nezaplatí písty sežraný detonacema :)

zopakuji otázku - měl jsi to na brzdě, měřilo se afr/egt?
nostromo
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 14 srp 2010, 18:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od nostromo »

Kazdy ti ruci bez problemu za cokoliv, dokud nenastane nejaky problem. Pak ti rekne, ze jsi to nekde podrzel atd. Osobne si myslim, ze je neco spatne, kdyz po normalni jizde neudrzis ruku, ale to je jen muj nazor. Uz je to nejaka doba, co jsem mel 1.8tsi. Upravit benzin neni tak jednoduche jako diesel.
bavo
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 08 pro 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od bavo »

Ok,zkusím ho požádat,zda-li by vám odpověděl. Na brzdě to nebylo,při zkušební jízdě nahrával data,pak jsme na to koukali,ovšem já sledoval hlavně tlak turba-teplý Výfuk jsem zjistil až doma. Ještě dodám- měl jsem Fabii 2.0 a na její koncovce jsem po jízdě taky ruku neudržel. Může mi někdo sdělit svojí zkušenost,konkrétně s teplotou konce výfuku po jízdě u turbo benzínu?
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7575
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

na Favoritu 1,5 s nerez výfukem (Motor-excel za 22 000 - tehdy tři výplaty) jsem taky jednou zkusil sáhnout na koncovku.. (noteeth) pamatuju si to dodnes

jinak když úpravci věříš tak věříš... jak to bylo s tou vírou v dědictví ? :-)
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Bitpower taky upravuje hromadu roku a ted jsem tady mel kluky na mereni 1.4TSI Fabia RS a po chipu Bitpower upalil svicky a malem jim lehla jednotka motoru (LOL) nevim kolik preplnuje tenhle kompresor turbo motor ale pozadavek 2650mbar se mi zdal dost a ve vysledku 196-200hp.
Teplota spalin i lambda jde merit diagnostikou. Zkouknout predzapaly, senzory klepani nebo zajet za nekym co vi co dela a nemusi se na mapu co nahral ptat zda je ok...
BHMOTOR treba..
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Bitpower taky není žádnej zázrak :-D Mě jednou čipovali HDI, hulilo to jako darebný kamna, výfuk i u nafty žhnul na vzdálenost metr a motor celkově šel dost tvrdě na volnoběh. Asi třikrát přehrávali soft, posílal to na úpravu kolegovi, ten mu posílal soubory zpět. Keci že si to sedne, že to přestane hulit, ať si to týden nechám na zkoušku. Radši jsem tam nechal vrátit původní soft..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
bavo
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 08 pro 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od bavo »

No tak chlapi...on ví co dělá! Víc hlav víc ví,i já se radši s někým poradím,i když dělám věc co znám..ke konzultací jsem ho víceméně donutil já svejma telefonama..
Na Bitpower jsou různý názory,já mám teď první zkušenost- kámoš koupil jetou A6 přímo v Audi a v servisní historii je přímo záznam o čipu od bitpower-bez ztráty záruky-někdy ve 40 tis.km- teď to auto má skoro 190 tis vše Ok a top stav..
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“