Stránka 1 z 2

Škoda Octavia Combi II 1.6TDI 77kw rv.2009 vysoká spotřeba

Napsal: 09 dub 2013, 10:09
od PepaZima
Ahoj Všem,
pořídil jsem si Škodu Octavii Combi II 1.6TDI 77kw v manuálu z Německa po leasingovce, 87tis najeto, nebourané, orig. km,
pěkný stav, vše v pořádku až na spotřebu. Na okrskách jsem se ještě nedostal pod 5L/100km a při dálničním tempu 130km/h
se spotřeba pohybuje okolo 6.5L/100km. V autě jezdím se spolucestujícím, prázdný kufr a klidné tempo, řádně nahuštěné pneu.

Nechal jsem to zkontrolovat mechanikem a říkal, že je to možná tím, že auto dlouho někde stálo a že si vše třeba ještě sedne. Mezitím
jsme udělali výměnu klasického vzduchového filtru za KN, olejový filtr, palivový filtr, kapaliny. Rozvody budu dělat ve 120tis. I po této výměně spotřeba zůstala stejná.

V porovnání s předchozí generací Octavie Combi II 1.9 TDI 77kw při plně naloženém autě ve 3 lidech z ČR do Francie při 130km/h se spotřeba ustálila na 5.4L/100km. Známý, který má VW Jetta s 1.6TDI 77kw má dlouhodobou spotřebu 4.8L/100km a jezdí převážně dálnice.

Rád bych se zeptal proto na radu popř. zkušenosti, co by mohlo být příčinou takové spotřeby.

Děkuji Všem

Pepa

Napsal: 09 dub 2013, 10:38
od sharik4x4
vyčistil bych DPF

Napsal: 09 dub 2013, 10:55
od anydraj
KN vyhod, jestli mas to auto na delsi dobu.Je to jakoby jsi tam nemel filtr.
Jak rika vyse, diagnostika a zkontrolovat zaneseni filtru.Kdyztak spustit nucenou regeneraci.Pak se uvidi.

Napsal: 09 dub 2013, 11:25
od PepaZima
Mam tez podezreni na DPF, protoze to auto je jinak bez chyby a vse sedi. Znate firmu v okoli Prahy, ktera ma dobre reference na cisteni DPF?

Napsal: 09 dub 2013, 11:28
od anydraj
Tak to neznam, ale nucenou regeneraci by mel umet kazdy mechos s VCDS ne VAS.

Napsal: 09 dub 2013, 11:41
od PepaZima
Ok, chtel jsem se jeste zeptat k tomu filtru KN, co se muze stat pri dlouhodobem pouzivani. Mozna ho vymenim za standartni. Znas dobrou znacku klasickych papiraku?

Napsal: 09 dub 2013, 11:48
od anydraj
Cokoliv, mimo KN a dalsich.Podivej se pres filtr proti svetlu, a bude ti jasne co to udela s motorem.Pres tenhle filtr proleti vetsi castice prachu, a pak se to podepise na kompresoru turba, a na valcich.
Ani se nedivim, ze mladosi to cpou do aut.Reklama jak prase, ze to zvedne vykon, mozna 1PS, ale chudak motor.

Napsal: 09 dub 2013, 12:21
od chipmann
Přesně tak filtr dej Pryc a kup originál Mann Huml

Napsal: 11 dub 2013, 08:24
od PepaZima
Zítra mne čeká cesta do Německa, Kolína nad Rýnem samá dálnice. Pojedu tachometrových 130km/h a budu informovat o celkovém výsledku spotřeby

Napsal: 11 dub 2013, 14:50
od pasa
Tohle by mě taky zajímalo ,mám 2.0 a také jezdím v průměru 6,5 což mi připadá dost .S PD jsem měl o litr míň a jelo to líp.

Napsal: 11 dub 2013, 14:57
od PepaZima
Můžu potvrdit oficiální spotřebu ve městě při jízdě v kolonách. Nevím, jak je možné, že se někdo vejde do 6L. Mě projížděním v hustých kolonách centrem Prahy to spotřebuje 8L a to mám velmi klidný jízdní styl, nikoliv stylem brzda plyn. Upřesnim ještě, že tento týden jsem měnil pneu na letní, mám tam Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V v předu 2.4 a vzadu 3.0 nahuštění.

Napsal: 11 dub 2013, 15:04
od PepaZima
pasa píše:Tohle by mě taky zajímalo ,mám 2.0 a také jezdím v průměru 6,5 což mi připadá dost .S PD jsem měl o litr míň a jelo to líp.
Měl jsi u PD též DPF filtr?

Napsal: 11 dub 2013, 15:55
od 22way
ahoj nejdriv bych se zeptal jestli spotreba 6,5 je pri tachometrovych 130 nebo realnych(podle GPS). Jinak me nijak velká nepřipada mozna tak o pul až tři čtvrtě litru a nez je podle mně minimum na co se da pri realnych 130 dostat.

Ale na okreskach plynulou jizdou by jsi se mel pod 5 dostat uplne v klidu.

Jinak akzdej mechos s potrebnou diagnostikou nejen ze ti vovola nucenou regeneraci filtru DPF ale jeste ti rekne stav jeho zaplneni pred a po cisteni.

prumer 4.8 bych videl na provoz temer vylozene dalnice a mimo mesto a ty dalnice do 120km/h

Jinak myslim ze filtr KN pri spraven udrzbe nicemu neublizi Mel jsem ho na autech 50 a 60 tisic km a nic to neudelalo.

Jinak jizdi vlastnosti ok zadny problem?

Napsal: 11 dub 2013, 16:16
od PepaZima
22way píše:ahoj nejdriv bych se zeptal jestli spotreba 6,5 je pri tachometrovych 130 nebo realnych(podle GPS). Jinak me nijak velká nepřipada mozna tak o pul až tři čtvrtě litru a nez je podle mně minimum na co se da pri realnych 130 dostat.

Ale na okreskach plynulou jizdou by jsi se mel pod 5 dostat uplne v klidu.

Jinak akzdej mechos s potrebnou diagnostikou nejen ze ti vovola nucenou regeneraci filtru DPF ale jeste ti rekne stav jeho zaplneni pred a po cisteni.

prumer 4.8 bych videl na provoz temer vylozene dalnice a mimo mesto a ty dalnice do 120km/h

Jinak myslim ze filtr KN pri spraven udrzbe nicemu neublizi Mel jsem ho na autech 50 a 60 tisic km a nic to neudelalo.

Jinak jizdi vlastnosti ok zadny problem?


Jízdní vlastnosti úplně vpohodě, nic necuká nebo jiné anomálie. Budu měřit tachometrových 130km/h což je podle GPS nějakých 125km/h. Zajímavé bude to porovnání s 1.9 PD 77kw která při tachometrových 130km/h měla průměr 5.3 - 5.4L. Navíc bylo obsazení 3 osoby a kufr naložený k prasknutí, zimní pneu 16 rozměr

Napsal: 11 dub 2013, 18:30
od pasa
DPF filtr jsem neměl jen toho předchůdce ale s A4 B6 jsem jezdil v poho, v zimě průměr 5,6 a to jsem to nešetřil,tohle je pro mě docela šok když s lehkou nohou mám problé se vejít do 6ti.