Stránka 1 z 1
how to: výměna spojky O1
Napsal: 28 dub 2013, 19:13
od Sleepz
Ahoj,
nejspíš už tu celý postup někde je, ale nenašel jsem ho hledáním

Kromě
http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=362 jsem nic pořádného nenašel. To fakt musím vypouštět olej z převodovky?
btw: dá se to udělat v jednom člověku na jámě?
Moc díky
Napsal: 28 dub 2013, 19:17
od citronada
Olej se vypoustet nemusi, a sam to zvladnes vyndat, ale zpatky nevim jestli tam sam dokazes dat prevodovku.
Napsal: 28 dub 2013, 19:18
od sikin1987
pekne. vidim,ze mas skrin zachcanou to bylo od ceho nevis? ja sme si vsiml,ze mam celou skrin na PDcku zajebanou,ale zadnej unik sem nenasel.
dost me,ale desi,ze po jizde je citit olej z prevodovky
Napsal: 29 dub 2013, 08:04
od Tomas.cz
Já olej vypouštím, podle modelu od Humla vyndavám unašeč delší poloosy, převodovka pak jde o dost líp vyndat ven, v jednom bez problému.
Napsal: 29 dub 2013, 08:34
od roman1648
vyndat ano, ale nasadit je lepší mít pomocníka
Napsal: 29 dub 2013, 09:57
od Slavkov
Jsem měnil převodovku a spojku cca dva měsíce zpět. Dělal jsem to poprvé a na špalkách, ven jsem ji vyndal sám, jak radí Tomas, tzn. vyndat pravý unašeč... a nemusíš ani povolovat ten krycí plech na motoru.
Zpět jsme ji nasazovali ve dvou, byla s olejem, takže včetně unašeče a sundat ten krycí plech.
Bylo to dost o vhodné poloze, hodně spustil vlevo dolů a ještě motor odtlačit trochu dopředu...
Určitě to jde nasadit i v jednom, ale pokud to nemáš v ruce, hledáš v jaké poloze to tam nejlépe dostat (hlavně diferák okolo nápravnice) atd., tak jsou druhé ruce ideál
Můj topic s haldou užitečných rad od zdejších kolegů... není to čistý návod, je tam i něco okolo, ale určitě tam něco poučného najdeš:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=115099
Napsal: 29 dub 2013, 20:47
od Sleepz
Díky za rady a odkaz, škoda že jsem si toho všiml až po, v 8 sem ležel už pod autem.

První část je zamnou, nakonec jsem sehnal jámu ale bez vybavení, takže jsem používal zvedák na auto a přes jámu prkno. Když jsem vyndal uplně vše a převodovka se oddělila tak začal teprv boj. Zjistil jsem že mi drží unašeč o setrvák, tak začalo obvolávání techniků "kde je ten fígl" a já nesundal držák silenbloku u baterky, jen jsem ho odšrouboval nahoře 2x 18kou. Takže jsem povoloval absolutně nehybné šrouby a jeden tam zůstal a utrhl se... takže začal 2 hodinový boj jak to dostat ven (ten hliníkový držák jsem musel rozšrotovat).
Když jsem se konečně zbavil i držáku tak jsem začal laborovat s motorem nahoru dolu... bez výsledku pak jsem si všiml plíšku na 10tku tak jsem ho odstranil, bylo to lepší ale i tak nic moc.
Po 9 hodinách boje se najednou převodovka uvolnila a vypadla sama
Takže sám to sice vyndat jde, ale po 9 hodinovém boji mám ruce až na zem... nejvíc peklo je, najít tu správnou pozici aby se uvolnil unašeč.
Tak a příští pondělí 2. kolo, nasazování

Napsal: 29 dub 2013, 21:11
od r.martinec
to je dobrý
Napsal: 29 dub 2013, 22:04
od Slavkov
Sleepz píše:... Tak a příští pondělí 2. kolo, nasazování

Držím palce
... lamelu musíš vystředit... místo středícího přípravku jsem improvizoval plastovou vodovodní trubkou
... prostorově dost pomohlo to odlačení motoru dopředu
... převodovku jsme tam dávali trochu natočenou aby prošel diferák kolem nápravnice
Napsal: 30 dub 2013, 06:32
od roman1648
Sleepz píše:Díky za rady a odkaz, škoda že jsem si toho všiml až po, v 8 sem ležel už pod autem.

První část je zamnou, nakonec jsem sehnal jámu ale bez vybavení, takže jsem používal zvedák na auto a přes jámu prkno. Když jsem vyndal uplně vše a převodovka se oddělila tak začal teprv boj. Zjistil jsem že mi drží unašeč o setrvák, tak začalo obvolávání techniků "kde je ten fígl" a já nesundal držák silenbloku u baterky, jen jsem ho odšrouboval nahoře 2x 18kou. Takže jsem povoloval absolutně nehybné šrouby a jeden tam zůstal a utrhl se... takže začal 2 hodinový boj jak to dostat ven (ten hliníkový držák jsem musel rozšrotovat).
Když jsem se konečně zbavil i držáku tak jsem začal laborovat s motorem nahoru dolu... bez výsledku pak jsem si všiml plíšku na 10tku tak jsem ho odstranil, bylo to lepší ale i tak nic moc.
Po 9 hodinách boje se najednou převodovka uvolnila a vypadla sama
Takže sám to sice vyndat jde, ale po 9 hodinovém boji mám ruce až na zem... nejvíc peklo je, najít tu správnou pozici aby se uvolnil unašeč.
Tak a příští pondělí 2. kolo, nasazování

stálo ti to za to ? není lepší zaplatit někomu od fochu ??

nevím jakej je tvůj obor, ale fascinuje mě když se např. zedník pustí do opravy auta, aby "ušetřil"...dělá to desetinásobnej čas, za ten by si na tu opravu na fušce hravě vydělal
pokud jsi fanda, máš se domluvit s dotyčným, že mu budeš koukat pod ruce a něco se přiučíš
takto jsi prodrbal celej den, dojebbal co se ani nemuselo a při montáži prodrbeš další den, ve finále zjistíš že jsi to složil blbě
tak hodně zdaru
Napsal: 30 dub 2013, 07:53
od Sleepz
Můj obor to není no

ale dělám rád nové věci

Jinak můj obor je Elektonika a aplikovaná Informatika a jsem programátor

Sic jsem prodrbal celej den, ale aspoň jsem byl na vzduchu

Napsal: 30 dub 2013, 08:06
od hansdob
Sleepz píše:Můj obor to není no

ale dělám rád nové věci

Jinak můj obor je Elektonika a aplikovaná Informatika a jsem programátor

Sic jsem prodrbal celej den, ale aspoň jsem byl na vzduchu

Máš můj obdiv

Napsal: 30 dub 2013, 08:11
od roman1648
Sleepz píše:Můj obor to není no

ale dělám rád nové věci

Jinak můj obor je Elektonika a aplikovaná Informatika a jsem programátor

Sic jsem prodrbal celej den, ale aspoň jsem byl na vzduchu

jo, tak pokud to bereš jako sport - tak pak nic proti..

Napsal: 06 kvě 2013, 21:53
od Sleepz