Stránka 1 z 1

2.5TDi Multitronic ztráta výkonu

Napsal: 13 kvě 2013, 08:42
od kucis529
Dobrý den.Jelikož na audiklubu se mi stále nedostává odpovědi,tak se zkusím obrátit na vás. :) Mám Audi A4 B6 2.5TDi 120kw Multitronic a mam takovéto problémy.
1.Mam relativně velikou prodlevu akcelerace od sešlápnutí plynu.Jinýmy slovy,když třeba stojím na místě a chci se rychle rozjet,tak zařadím D,dám plyn na podlahu a tak 2-3 vteřiny se vůbec nic neděje.Stejný problém nastává,když jedu třeba 90km/h a chci někoho předjet.Přišlápnu trochu víc plyn a zas tak 2-3 vteřiny auto jede stejně,jen se zvednou otáčky,ale auto zatlačí až po této prodlevě.Ještě se mi zdá,že na to že to má 120kw a 350Nm tak je to docela lenivé,ale podle mě s tím něco bude.Zkoušel jsem už jet i s odpojenou váhou vzduchu a s odpojenou váhou to jede snad ještě hůř.Hlavně se mi zdá že to auto jezdí jak se mu zachce.Někdy jede dobře,někdy je lenivější.

2.Zdá se mi,jako by turbo mělo 2 zátahy a otáčky se taky chovají divně.Když se chci rozjet na rovině a dám plyn na podlahu tak po té prodlevě když už auto konečně vystřelí tak i přesto,že je plyn na podlaze,otáčky se drží na hodnotě jen kolem 2500 ot/min.Naopak když se chci prudce rozjet do zatáčky ,tak tam je hned třeba 4000 ot/min.Jo a k těm zátahům.Když se normálně rozjedu rychle na rovince třeba,jak už jsem psal,tak jakmile auto začne táhnout,tak ten tah je docela malej i přes to,že je plyn na podlaze.První tah trvá pár sekund a pak to zatáhne ještě víc,což se mi zdá divný.Něco o ,,dvojím´´ zátahu jsem už četl,ale o příčině jsem se nedočetl.Jo a vždy při svižnejší akceleraci slyším jakési hučení z motorového prostoru,ale nevím co to dělá.Na volnoběh ,když prošlapávám plyn to nedělá,jen za jídy.

3.Mam velmi špatné studené starty.Teplé starty už jsou relativně v pořádku,ale v zimě když auto stojí přez noc a je třeba -10 stupňů,tak ráno auto točim třeba 8 vteřin.Ale vždy nastartuje.Když nastartuje,tak z výfuků vyletí bílý až šedý oblak kouře,který je dost cítit po naftě,ale pak už nekouří,vždy jen pár vteřin po nastartování.Kouř není černý!Mohlo by to mýt nějaký vliv na ten výkon? (žhavící svíčky nové,baterka by měla být ok.)

To je asi tak vše.Filtry,svíčky,rozvody dělány před 2000 km,motorový olej měněn zároveň s rozvodama(na olej v převodovce se chystám v nejbližší době).Vím že by to chtělo udělat nějaký ty logy za jízdy,ale já nikoho takového v okolí neznám,kdo by to uměl a trochu tomu rozumněl.Na diagnostiku už jsem byl připojenej a jediná chyba je,že mam špatný silentblok motoru,ale to by asi nemělo mít vliv na ty mé závady nemyslíte?Neznáte někdo někoho z mého okolí,kdo ten motor zná a kdo by se třeba s tím motorem svezl a řekl,jestli to má jet takhle normálně,nebo by mi udělal ty logy?Jsem z Jičína.Jo a nedávno jsem si všiml,že mi ze dvou stran podfukuje EGR ventil.Hned nad ventilem je vlastně výfuková část,která vede k turbu a je na ní ten plech,tak na tom místě nejblíž EGR je jakoby černá skvrna,je vidět že tam to fouká a ještě podfukuje kousek vedle,takže dohromady na dvou místech.Myslíte že by to na to mohlo mít taky vliv? Předem moc děkuji za jakoukoliv radu a odpověď. :) S pozdravem Michal

Re: 2.5TDi Multitronic ztráta výkonu

Napsal: 13 kvě 2013, 09:52
od vendysp
kucis529 píše:Dobrý den.Jelikož na audiklubu se mi stále nedostává odpovědi,tak se zkusím obrátit na vás. :) Mám Audi A4 B6 2.5TDi 120kw Multitronic a mam takovéto problémy.
1.Mam relativně velikou prodlevu akcelerace od sešlápnutí plynu.Jinýmy slovy,když třeba stojím na místě a chci se rychle rozjet,tak zařadím D,dám plyn na podlahu a tak 2-3 vteřiny se vůbec nic neděje.Stejný problém nastává,když jedu třeba 90km/h a chci někoho předjet.Přišlápnu trochu víc plyn a zas tak 2-3 vteřiny auto jede stejně,jen se zvednou otáčky,ale auto zatlačí až po této prodlevě.Ještě se mi zdá,že na to že to má 120kw a 350Nm tak je to docela lenivé,ale podle mě s tím něco bude.Zkoušel jsem už jet i s odpojenou váhou vzduchu a s odpojenou váhou to jede snad ještě hůř.Hlavně se mi zdá že to auto jezdí jak se mu zachce.Někdy jede dobře,někdy je lenivější.

2.Zdá se mi,jako by turbo mělo 2 zátahy a otáčky se taky chovají divně.Když se chci rozjet na rovině a dám plyn na podlahu tak po té prodlevě když už auto konečně vystřelí tak i přesto,že je plyn na podlaze,otáčky se drží na hodnotě jen kolem 2500 ot/min.Naopak když se chci prudce rozjet do zatáčky ,tak tam je hned třeba 4000 ot/min.Jo a k těm zátahům.Když se normálně rozjedu rychle na rovince třeba,jak už jsem psal,tak jakmile auto začne táhnout,tak ten tah je docela malej i přes to,že je plyn na podlaze.První tah trvá pár sekund a pak to zatáhne ještě víc,což se mi zdá divný.Něco o ,,dvojím´´ zátahu jsem už četl,ale o příčině jsem se nedočetl.Jo a vždy při svižnejší akceleraci slyším jakési hučení z motorového prostoru,ale nevím co to dělá.Na volnoběh ,když prošlapávám plyn to nedělá,jen za jídy.

3.Mam velmi špatné studené starty.Teplé starty už jsou relativně v pořádku,ale v zimě když auto stojí přez noc a je třeba -10 stupňů,tak ráno auto točim třeba 8 vteřin.Ale vždy nastartuje.Když nastartuje,tak z výfuků vyletí bílý až šedý oblak kouře,který je dost cítit po naftě,ale pak už nekouří,vždy jen pár vteřin po nastartování.Kouř není černý!Mohlo by to mýt nějaký vliv na ten výkon? (žhavící svíčky nové,baterka by měla být ok.)

To je asi tak vše.Filtry,svíčky,rozvody dělány před 2000 km,motorový olej měněn zároveň s rozvodama(na olej v převodovce se chystám v nejbližší době).Vím že by to chtělo udělat nějaký ty logy za jízdy,ale já nikoho takového v okolí neznám,kdo by to uměl a trochu tomu rozumněl.Na diagnostiku už jsem byl připojenej a jediná chyba je,že mam špatný silentblok motoru,ale to by asi nemělo mít vliv na ty mé závady nemyslíte?Neznáte někdo někoho z mého okolí,kdo ten motor zná a kdo by se třeba s tím motorem svezl a řekl,jestli to má jet takhle normálně,nebo by mi udělal ty logy?Jsem z Jičína.Jo a nedávno jsem si všiml,že mi ze dvou stran podfukuje EGR ventil.Hned nad ventilem je vlastně výfuková část,která vede k turbu a je na ní ten plech,tak na tom místě nejblíž EGR je jakoby černá skvrna,je vidět že tam to fouká a ještě podfukuje kousek vedle,takže dohromady na dvou místech.Myslíte že by to na to mohlo mít taky vliv? Předem moc děkuji za jakoukoliv radu a odpověď. :) S pozdravem Michal


ja se moc v automatech nevyznam ale zni to jako kdyby ti klouzala spojka...kdyz zrychlis a drzej se ti ty otacky na stejny urovni, by to znamenalo ze klouze a pak se chytne. kdyz uz ti to zrychluje ale pomalu jak riklas by znamenalo ze klouze ale uz min nez pri tom zatahu.

ale i ten egr by na to mohl mit vliv ikdyz si nemyslim ze az takovej...

Re: 2.5TDi Multitronic ztráta výkonu

Napsal: 13 kvě 2013, 10:56
od yf79
kucis529 píše:Dobrý den.Jelikož na audiklubu se mi stále nedostává odpovědi,tak se zkusím obrátit na vás. :) Mám Audi A4 B6 2.5TDi 120kw Multitronic a mam takovéto problémy.
1.Mam relativně velikou prodlevu akcelerace od sešlápnutí plynu.Jinýmy slovy,když třeba stojím na místě a chci se rychle rozjet,tak zařadím D,dám plyn na podlahu a tak 2-3 vteřiny se vůbec nic neděje.Stejný problém nastává,když jedu třeba 90km/h a chci někoho předjet.Přišlápnu trochu víc plyn a zas tak 2-3 vteřiny auto jede stejně,jen se zvednou otáčky,ale auto zatlačí až po této prodlevě.Ještě se mi zdá,že na to že to má 120kw a 350Nm tak je to docela lenivé,ale podle mě s tím něco bude.Zkoušel jsem už jet i s odpojenou váhou vzduchu a s odpojenou váhou to jede snad ještě hůř.Hlavně se mi zdá že to auto jezdí jak se mu zachce.Někdy jede dobře,někdy je lenivější.

2.Zdá se mi,jako by turbo mělo 2 zátahy a otáčky se taky chovají divně.Když se chci rozjet na rovině a dám plyn na podlahu tak po té prodlevě když už auto konečně vystřelí tak i přesto,že je plyn na podlaze,otáčky se drží na hodnotě jen kolem 2500 ot/min.Naopak když se chci prudce rozjet do zatáčky ,tak tam je hned třeba 4000 ot/min.Jo a k těm zátahům.Když se normálně rozjedu rychle na rovince třeba,jak už jsem psal,tak jakmile auto začne táhnout,tak ten tah je docela malej i přes to,že je plyn na podlaze.První tah trvá pár sekund a pak to zatáhne ještě víc,což se mi zdá divný.Něco o ,,dvojím´´ zátahu jsem už četl,ale o příčině jsem se nedočetl.Jo a vždy při svižnejší akceleraci slyším jakési hučení z motorového prostoru,ale nevím co to dělá.Na volnoběh ,když prošlapávám plyn to nedělá,jen za jídy.

3.Mam velmi špatné studené starty.Teplé starty už jsou relativně v pořádku,ale v zimě když auto stojí přez noc a je třeba -10 stupňů,tak ráno auto točim třeba 8 vteřin.Ale vždy nastartuje.Když nastartuje,tak z výfuků vyletí bílý až šedý oblak kouře,který je dost cítit po naftě,ale pak už nekouří,vždy jen pár vteřin po nastartování.Kouř není černý!Mohlo by to mýt nějaký vliv na ten výkon? (žhavící svíčky nové,baterka by měla být ok.)

To je asi tak vše.Filtry,svíčky,rozvody dělány před 2000 km,motorový olej měněn zároveň s rozvodama(na olej v převodovce se chystám v nejbližší době).Vím že by to chtělo udělat nějaký ty logy za jízdy,ale já nikoho takového v okolí neznám,kdo by to uměl a trochu tomu rozumněl.Na diagnostiku už jsem byl připojenej a jediná chyba je,že mam špatný silentblok motoru,ale to by asi nemělo mít vliv na ty mé závady nemyslíte?Neznáte někdo někoho z mého okolí,kdo ten motor zná a kdo by se třeba s tím motorem svezl a řekl,jestli to má jet takhle normálně,nebo by mi udělal ty logy?Jsem z Jičína.Jo a nedávno jsem si všiml,že mi ze dvou stran podfukuje EGR ventil.Hned nad ventilem je vlastně výfuková část,která vede k turbu a je na ní ten plech,tak na tom místě nejblíž EGR je jakoby černá skvrna,je vidět že tam to fouká a ještě podfukuje kousek vedle,takže dohromady na dvou místech.Myslíte že by to na to mohlo mít taky vliv? Předem moc děkuji za jakoukoliv radu a odpověď. :) S pozdravem Michal
Na něco Ti odpovím. Mam stejnou motorizaci v superbu i s tiptronikem. Ten "dvojí zátah", neboli kopanec je normálí jev. Když jedeš 90km/h a potřebuješ zrýchlit sešlápneš plyn a dle intenzity sešlápnutí plynu Ti automat podradí o stupen, nebo dva. Záleží jak to sešlápneš. Proto se ti někdy zdá že to vystřelí jak raketa, protože ti automat podradí o dva stupně, jinokedy jen o stupen a někdy vůbec. Asi dlouho nemáš automat, musíš se stím naučit jezdit. Já se učil asi dva týdny kým jsem pochopil jak šlapat na plyn :) .
Otestuj si automat jestli ho máš v pořadku a není načnutý nasledovným spůsobem:
Když stojíš na rovince, z kopce, neboli mírně v kopci zaradíš D pustíš brzdu auto se musí samo rozběhnout dopředu.
Když stojíš v prudším kopci zaradíš D auto musí stát, nesmí couvat, ak couva je načatý automat. To stejně platí když stojíš čumákem auta z kopce dolu a chceš couvat nahoru. Zaradíš R auto musí stát, nesmí dopředu. Po sešlápnutí plynu musí auto pomalu couvat, když pustíš plyn auto musí zastavit.

Nevím no, píšeš že když stojíš na místě a chceš se rýchle rozjet tak máš prodlevu. Skus udělat nasledovnú věc:
1. Zarad D pust brzdu a do půlky sešlápní plynový pedál. Auto se musí rychle rozjet bez prodlevy.
2. Zarad D pust brzdu, do půlky sešlápní plynový pedál na cca 2 sec a pak sešlápní plynový pedál až na podlahu. Auto musí vystřelit jak raketa.

Víc bych Ti řekl k tiptroniku kdyby jsem se autem projel, možná ještě něco po telefonů. Ohledně ostatních věcí (studený start, egr) ti neřeknu nic, musíš počkat na rady zdejších motorárů, který dělaj tyhle motory.
Ještě k výměne rozvodům. Doufám, že si měnil i kladky a řemeny k pohonu klimakompresoru a alternátoru a ne jen samotný rozvody s vodní pumpou.

Napsal: 13 kvě 2013, 11:11
od kucis529
Tak automat by mel byt v pohode,to co jsi psal jsem zkousel a chova se to jak ma.Jeste to zkusim s tim pedalem jak si psal.Jiank moc dekuju za rady :)

Napsal: 13 kvě 2013, 11:24
od kucis529
Zrovna nedávno se mi stalo že jsem jel domu a jel jsem kolem 100 km/h a chtěl jsem předjet nějaký auto.Měl jsem to daný na sekvenční řazení a jel jsem na šestý převodový stupeň.Podřadil jsem na 5 a když jsem předjížděl tak auto vůbec,ale vůbec netáhlo...skoro jsem ho nepředjel.A tak se to chová jenom někdy se mi zdá...teda alespoň myslim.

Napsal: 13 kvě 2013, 20:15
od kucis529
Tak dnes v 90km/h na sekvenční řazení na šestý převodový stupneň.Chci zrychlit,sešplápnu plyn a auto úplně mrtvý,skoro vůbec nezrychlovalo...musel jsem podřadit alespoň na 4 aby vůbec trochu táhlo.Toto asi neni normální co?

Napsal: 13 kvě 2013, 21:56
od drakon
V tomto prípade už len diagnostika a človeka ktorý sa do týchto áut aj rozumie.... vadné turbo, vadný riadiaci vstrek, nespárne nastavené rozvody a x vecí :)

Napsal: 15 kvě 2013, 07:40
od satas
Řízení motoru ...jak slyšim byly dělány rozvody točí se mi hlava 90% jich je na omalovánky..mohu ti nato v kouknout PRAHA.

Napsal: 15 kvě 2013, 08:57
od kucis529
Ok,nasetrim nejaky penize a asi s tim za tebou sjedu.

Napsal: 15 kvě 2013, 18:15
od vvondras
já mám taky 120kw+multitronic a co jsem se poptával tak ta prodleva při rozjezdu je asi normál auto se rozjede a pak vyrazí že na druhý straně křižovatky mam co dělat abych to ukočíroval ale pokud přidám tak v cca90km tak akceleruje v poho , jinak multitronic si při zrychlování drží ot motoru a zrychluje právě řazením /variator/

Napsal: 16 kvě 2013, 12:42
od jericho-3
Tak proto já všechny tyhle výtvory spraskám na křižovatce, než se jim proberou převodovky a vzbudí turbo, jsem dávno v jiné dimenzi. Holt benzin líp hoří a taky víc jede.. :D