Repase uložení vstřikovačů v hlavě - motor 2.0 16V BKP

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
smocek
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2008, 17:21
Odpovědi: 0

Repase uložení vstřikovačů v hlavě - motor 2.0 16V BKP

Příspěvek od smocek »

probehla zmena nazvu tematu na aktualni problem....

resil uz nekdo repasi hlavy? kde a za kolik? diky...


stary prispevek...

ahoj mam takovy problem a dotaz....

pred 3tis. km ko 2hy vstrik => novy original 03G130073SX misto ...073D.. (siemens) vsechno vporadku krom chyb na diagnostice ohledne dalsich trech valcu (problem s regulaci) ..proto jsme se rozhodli vymenit zbyle tri trysky za tez nove z originalu... po vymene trysek (povoleni o 225°, novy srouby apod).. motor po nastartovani se strasne klepe, krape v motoru a bily dym.... s rozvodama ani nicim jinym jsem nehybal jen vstriky... tak jsem zacal postupne misto novych davat stary... tedka mam 2 novy a 2 stary a motor jde dobre..nekrape, ale porad odkuruje bile :/ zitra jeste chci zkusit misto te posledni ze trech menenych dat starou a uvidim... ted babo rad, kde je problem?![/b]
Naposledy upravil(a) smocek dne 19 kvě 2013, 12:21, celkem upraveno 1 x.
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

Nateklou naftu do válce jsi nechal?
:-@
smocek
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2008, 17:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od smocek »

odsal jsem co slo... jinak to odkuruje i po 10minutach behu a obcasneho pridani...
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Je tu o tom snad 10 témat, nahod z5 starý vstřiky 073D a hurá do autorizáku, dostaneš nový zdarma i s výměnou a novou rampou. Nepotřebuješ servisku nic, není to omezené stářím ani KM ani servisem.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Nandej tam zpátky klidně i ty zkratovaný hlavně musí být 073d, můžou být i repasovaný to neva
smocek
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2008, 17:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od smocek »

A co s těma novyma co si kámoš koupil do toho auta?
smocek
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2008, 17:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od smocek »

ja nechci byt pokoren nekym jinym... rad bych problem vyresil sam :-D
nebo za pomoci nekoho "znameho"

dneska jsem opet usadil vstriky dle navodu a seridil.. provedl kalibraci pres VAG (na kterou jsem vcera zapomnel :( ) a motor po nastartovani kouri tentokrat cerne... kdyz pridam plyn motor ma plynuly chod a opet hodne cerneho-bileho dymu .... kterou metodou bych mohl prijit na to ktery vstrik nejde? nebo nejaky jiny napad.. diky za odpovedi
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Ty nový můžeš klidně zase někomu prodat jestli se nějaký takový hlupák najde, nebo si je jen strčit do kredence a čekat na chvíli kdy se budou hodit...nebo mi je můžeš poslat, klidně tě jich zbavím (LOL)
možná bych byl raději POKOREN NEKYM JINYM než dělat práci která je naprosto zbytečná, taky si kupuju hotový rohlíky než abych si je pekl sám a měl z toho dobrý pocit že to taky umím.
jinak se povoluje o 180° ne o 225.
Který má problém zjistíš ve vagu měřené hodnoty myslím kanál 013.
smocek
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2008, 17:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od smocek »

mam tu dilenskou prirucku a tam je 225°.... ale problem je asi vyresen....
hlava je tak vytlucena, ze na te cocce dole uz novy vstrik nesedi... tece jednak nafta do valce tak do oleje... takze hlava dolu a prevlozkovat...
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Hm, na BKP 225°, zajímavá příručka (noteeth)
No jo no tak to jste si přidělali fůru zbytečných problémů a práce...
smocek
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2008, 17:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od smocek »

ale asi by se to ozvalo za chvili "samo" vytahl jsem palivovy filtr a cerny a nafta taky...takze to krasne fouka z valcu do nafty a pak nafta tece do oleje :-DD

no kdybych to necetl v dilensky prirucce tak bych Ti i veril, ale tj. nepodstatny, kdyz je hlava KO :/
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Asi máme každý jinou příručku, ale máš pravdu, pro tento případ je to asi nepodstatné
Demontáž a montáž sdruženého vstřikovače
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t univerzální držák číselníkového úchylkoměru -VW 387-
t nástavec -3410-
t nástavec -T10054-
t momentový klíč -V.A.G 1331/-
t úderník -T10133/3-
t vytahovák -T10163-
t momentový klíč -V.A.G 1783-
t montážní přípravek -2036-
t páka na ventily -VW 541/1 A- s tlačným prvkem -VW 541/5-

Demontáž
– Demontujte horní ochranný kryt ozubeného řemene a kryt hlavy válců → Kapitola.

– Povolte pojistné matice seřizovacích šroubů -A- a vyšroubujte seřizovací šrouby natolik, aby příslušné vahadlo dosedlo na pružinu zdvihátka sdruženého vstřikovače.
– Připevňovací šrouby -5...1- vahadlového hřídele uvolněte nástavcem -3410- zvenčí směrem dovnitř a sejměte vahadlový hřídel.
– Demontujte předkabeláž pro sdružené vstřikovače a žhavicí svíčky → Kapitola.
– Připevňovací šrouby -B- sdružených vstřikovačů povolte nástavcem -T10054- a vyjměte je.
– Ze sdruženého vstřikovače stáhněte kulový čep.

– Nasaďte vytahovák -T10163- do otvorů pro šrouby sdruženého vstřikovače.
– Vřetenem -A- lehce otáčejte proti sdruženému vstřikovači. Pojistnou matici -B- dotáhněte rukou.
– Opatrným poklepáváním úderníku -T10133/3- vytáhněte sdružený vstřikovač ze sedla v hlavě válců směrem nahoru.
PoznámkaPoužité sdružené vstřikovače nezaměňte.
Montáž
Upozornění!
Při každé práci, která vyžaduje nastavení sdruženého vstřikovače seřizovacím šroubem, je třeba vyměnit seřizovací šroub ve vahadle a kulový čep sdruženého vstřikovače, jinak dojde ke značným příznakům opotřebení těchto součástí.
. Rovněž je nutné vyměnit připevňovací šrouby sdružených vstřikovačů.

– Před montáží sdruženého vstřikovače zkontrolujte správné usazení nových těsnicích kroužků.
Poznámkat Nové sdružené vstřikovače se dodávají s O-kroužky.
t Jestliže montujete původní sdružený vstřikovač, je třeba vyměnit O-kroužky → Kapitola.
t Těsnicí kroužky nesmějí být do sebe překroucené.
– Naolejujte těsnicí kroužky a dřík sdruženého vstřikovače.
– Zkontrolujte usazení sdruženého vstřikovače v hlavě válců na znečištění, resp. cizí tělesa (špony / karbonizace atd.) a příp. jej vyčistěte tlakovým vzduchem.
– Sdružený vstřikovač nasaďte s maximální opatrností do sedla v hlavě válců.

– Montážní přípravek -2036- s 2036/1 -Befestigungsplatten- namontujte na pomocný rám hlavy válců tak, jak je znázorněno na obrázku.
Upozornění!
Pokud připevňovací šrouby stáhnou sdružený vstřikovač dolů, hrozí nebezpečí, že se sdružený vstřikovač zatáhne do svého uložení nakřivo. Důsledkem pak mohou být nedostatky při jízdě a potíže při startování. Z tohoto důvodu je třeba namáčknout sdružený vstřikovač do usazení a až potom ho přišroubovat.


– Nasaďte nové šrouby a rukou je opatrně a bez vynaložení síly opatrně našroubujte jen k dosednutí -šipka-.

– Nyní nasaďte páku na ventily -VW 541/1 A- s tlačným prvkem -VW 541/5-.
– Sdružený vstřikovač opatrně natlačte pákou na ventily -VW 541/1 A- do svého usazení a držte jej silou.
– Nyní rukou opět opatrně a bez vynaložení síly našroubujte připevňovací šrouby sdruženého vstřikovače pomocí nástavce -T10054-.
– Nové připevňovací šrouby dotáhněte následujícím způsobem:
stupeň I = 3 Nm
stupeň II = pootočte o 90° (1/4 otáčky)
stupeň III = pootočte o 180° (1/2 otáčky).
PoznámkaVyměňte seřizovací šrouby -A- i kulový čep sdruženého vstřikovače.

– Nasaďte vahadlový hřídel a nové připevňovací šrouby rovnoměrně dotáhněte rukou v pořadí 1…5.
– Potom je ve stejném pořadí dotáhněte momentem 20 Nm + rovnoměrně pootočte o 90° (1/4 otáčky).

– Číselníkový úchylkoměr nasaďte na seřizovací šroub sdruženého vstřikovače tak, jak je znázorněno na obrázku.
– Klikovým hřídelem otáčejte ve směru otáčení motoru, až kladka vahadla bude na špičce hnací vačky. Strana kladky -šipka A- je v nejvyšším bodě. Číselníkový úchylkoměr -šipka B- je v nejnižším bodě
– Sejměte číselníkový úchylkoměr.
– Nyní do vahadla zašroubujte seřizovací šroub natolik, až ucítíte znatelný odpor (sdružený vstřikovač je na doraz).

– Seřizovací šroub otočte z dorazu o 180° zpět.
– Seřizovací šroub držte v této poloze a pojistnou matici dotáhněte momentem 30 Nm.
– Konektor připojte ke sdruženému vstřikovači a namontujte kryt hlavy válců i ochranný kryt ozubeného řemene.
smocek
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2008, 17:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od smocek »

jeste se podivam radsi, co jsem to vubec sehnal za material :-D ale jak rikas v tudle chvili jestli 180 nebo 225 je jedno..

resil jsi nekdy prevlozkovani na 2.0 PD 16V?

http://www.engitec.cz/opravy-ulozeni-vs ... cu-pd.html

vypada, ze davaji bronzova pouzdra, ale ted o to jestli mi i opravi kuzel 114° dole... v pondeli zavolam... to bude prace ach jo :-D
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

S tím ti bohužel neporadím.
JENDA T4
Aktivista
Příspěvky: 2904
Registrován: 30 led 2006, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: praha 9

Příspěvek od JENDA T4 »

dp v praze toto frezuje na autě tuším.
NÁKUP A PRODEJ DÍLŮ ŠKODA 775668906,!sz-ne!
Veškeré dotazy pouze na email. Protranscar@email.cz díky
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“