Stránka 1 z 1
Jakou 6q převodovku do GIII?
Napsal: 06 čer 2013, 00:06
od Maarty.2
Zdravím,
potřebuji radu ohledně převodovky do GIII
zástavba bude TDI PD ale chtěl bych tam hodit 6q převodovku.
Pasuje z nějakého koncernu i s poloosama?? Třeba z Ibizy 6L TDI PD 96kw?
Nechci zkracovat poloosy,ostatní úpravy mi nevadí
Díky
6q do G3?
Napsal: 08 čer 2013, 07:54
od Jandysss
Zdravim. Kámoš včera implantoval 6q převodovku do venta. Kód je JXR a vešla se tam eňo ňuňo. Jen musel předělat držák převodovky na oktu a řazení použil z původní ASD převodovky (kvůli táhlům a kulise). Jsem na to zvědav jak poreferuje. To ASD je o chlup delší než JXR.
Napsal: 08 čer 2013, 09:21
od TDI tech
JXR je dvojhriadelova prevodovka (mala skrina), alebo trojhriadelova (velka skrina)?
Napsal: 08 čer 2013, 10:24
od Maarty.2
To Jandysss : Prosím tě a jaké dal poloosy, resp. z čeho? Zůstaly původní z venta, nebo jsou z něčeho jiného?
Možná by bylo lepší, když bys mi na sebe nechal kontakt třeba SZ zprávě
díky
Napsal: 08 čer 2013, 21:40
od Ladas
to je dvojhřídel na 6q s troj je potřeba trošku více úprav

Napsal: 10 čer 2013, 18:25
od Jandysss
Ta JXR je 2-hřídel. Ta šestka tam je schovaná v takovym ooobr deklu. Jinak je uplně stejná jako 5q. Jinak samozřejmostí je přehodit řazení z původní (ze 2 složit 1). A taky záleží jak máš řešenou spojku. Jestli hydraulicky nebo mechanicky. Kdyby mechanicky, tak musíš měnit pedály (a ktomu udělat patřičné úpravy). No a dál na poloosách nedělal nic (seděly přesně) jen se mrkni na to jaké máš unašeče (G3 mělo víc tipů) jestli průměr je 100mm tak neřešíš nic. Okta 2 1.9TDi 77kw má vnitřní klouby nachlup stejné jako má G3 jen se liší délka poloosy a průměr vnějšího tisícihranu. Link na foto převodovky:
http://img3.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/62 ... -ll--1.jpg Já o téhle převodovce taky neslyšel dokud mi jí jeden z VW neukázal na fotce. A ještě se omlouvám za to, že jsem nenapsal dřív... Mooře práce na mém holfu

Napsal: 10 čer 2013, 18:37
od Jarda S.
je tam díra na náhon ?
Napsal: 10 čer 2013, 20:45
od turbo kamna power
Jandysss: to je fajn, ale ta převodovka bude asi docela krátká...? Takže nevidím moc důvod se do takový přestavby pouštět. Jedině, že by do tý převodovky šlo naskládat 1. až 5. převod z ASD jako šestku dát nějaký "dlouhý" soukolí z transportéra. Ale to nevím, jestli by vůbec šlo, a taky trochu víc práce a peněz navíc...
Napsal: 10 čer 2013, 20:46
od Jandysss
S tim náhonem jsem se sekl. Teď jsem mu psal a přehazoval střeva. Ta šestka je jen ten hliníkovej masiv. A je tam upravený synchron s vidličkou. Údajně stačí sehnat ten kryt s hřídelema (jsou delší) a 5+6 kvaltem, poté to jde to naskládat do jakékoli dvouhřídelové, 5q, příčné převodovky. Takže konečný verdikt: sehnat JXR, přehodit řazení, přehodit kryt spojky s diferákem a poladit držák převodovky + řazení. Nebo přeházet střeva do původního obalu (zachováte držák zezadu a nemusíte laborovat s držákem táhel řazení), ale diferenciál musí zůstat ten s náhonem na tacho!!! Snad jsem to nějak osvětlil.
PS: Přepis z chatu: "...kdo neví jak nastavit ten hypoidní převod na diferenciálu, tak ať se do toho necpe. Špatně nastavená vůle má za následek převelice rychlou smrt převodovky jako celku (u mě se to stalo během vyjíždění z dílny, vina moje, špatně jsem utáh pastorek). To je jediný zádrhel celé stavby. Pro ty jenž se chtějí do toho pustit stůj co stůj, doporučuji nastudovat problematiku převodových soukolí alespoň hypoidních. Ty čelní ozubení tam jsou nastavená vzdáleností hřídelí se kterými nejde hnout (to snad víš ne?) u toho planetového soukolí bych zkontroloval vůli uložení oběžných kol (né víc jak 0,35 mm z dorazu na doraz). Předejdeš tím možnému rozpadnutí diferenciálu při prudkém rozjezdu. A když máš už převodovku rozebranou, zkontroluj vůle v ložiskách ve skříni (nezdá se ti jedno? měň VŠECHNY!)..." Doufám, že jsem alespoň trochu osvětlil (snad né jen pro sebe), že tato pře-stavba neni žádná sranda (jako PD za VP, přeházet káble, motor, jednotku a jedééém). Kdo bude chtít, mohu se pokusit najít v sešitech nebo učebnicích ze SOU příklady a ukázky pro nastavení převodových soukolí (pamatuju si jen, že to je všeobecné přibližné nastavení). Ufff slohovka dopsaná

snad jsem na něco nezapoměl.
Napsal: 10 čer 2013, 21:47
od Jandysss
turbo kamna power píše:Jandysss: to je fajn, ale ta převodovka bude asi docela krátká...? Takže nevidím moc důvod se do takový přestavby pouštět. Jedině, že by do tý převodovky šlo naskládat 1. až 5. převod z ASD jako šestku dát nějaký "dlouhý" soukolí z transportéra. Ale to nevím, jestli by vůbec šlo, a taky trochu víc práce a peněz navíc...
Ano převodovka je krátka, však je pro těžkou oktu se 77kw. A poslední převody by šli "nějak" poskládat, na kónusu ty kolečka vážně nejsou. A musím uznat, že to je pro člověka co má hluboko do kapsy nebo nevyšmelí za dobrý peníz vše co potřebuje, bude nemalý problém právě ta finanční stránka... Přeci jen dobrá převodovka se pohybuje ve větších částkách a origo díly jsou ještě dražší. Sám jsem nad tímto experimentem uvažoval, ale zahodil jsem jej. Ne kvůli fin. náročnosti, ale kvůli matice a následnému shánění firmy co by vyrobila 2 možná 4 kolečka do přvodovky. Přeci jen ty JXR převodovky maj stejnou 1 a 6 jako třeba převodovky EGR 1 a 5. Jen JXR má mezi prvnim a poslednim kvaltem víc kroků, ale na druhou stranu je tam víc možností s experimenty

. Ale to už je spíš hra pro matematiky nebo pro stavitele závodních aut. Pro eko rallye je důležitý těžší 4-ka a ultra těžká 5-ka (za cenu nižší pružnosti v rychlosti). Dle mého názoru je lepší nechat starej dobrej 5q a pro běžný provoz s tím nic nedělat (naco tam ládovat dlouhou pětku, když to auto bude od 90km/h líný a tudíž naprosto nepoužitelný pro rychlé předjíždění) Výrobce a jeho matematici mooc dobře vědí proč ty převodovky nastavit tak, aby při 130km/h TDi motory točily cca 2800 ot/min a dobrá pružnost končila někde u 150-160km/h. Já osobně jsem měl sérii ASD s kratším koncovým převodem. Na dálnici nic moc, ale město a meziměsto stálo za to.

Transplantace 6q převodovky do G3 je možná, ale má smysl cpát tam převodovky které nejsou o moc nebo o nic delší než ASD? A dodatek. Už v prvním příspěvku jsem se zmínil o zpřevodování a ASD je delší než JXR! Tudíž pro ty co to špatně pochopily: S ASD převodovkou pojedete rychleji než s JXR!
Napsal: 11 čer 2013, 00:09
od Jarda S.
pak je ještě řešení v přidání 6q na původní skříň dělá to eurotuning ale nejni to levný, za to je to ale jistota
http://www.eurotuning.cz/komfortni-varianta/
Napsal: 13 zář 2013, 14:27
od vocas
Je možno vzít jxr převodovku sundat ten dekl a přehodit to na jinou převodovku bez toho aby se převodovky museli pulit ( da se pak ještě 6 soukoli nahradit třeba tou dlouhou 5 z transpotera nebo nelze z důvodu jiných hrideli