1,8T AGU dusí a škube motorom

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
macomh
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2013, 07:53
Bydliště: Košice, Slovensko

1,8T AGU dusí a škube motorom

Příspěvek od macomh »

Zdravím všetkých.
Mám takýto problém na octavke 1,8T/110kW AGU r.v.: 1999:
Pri prudkom zošliapnutí plynu začne motor ťahať do 2300-2500 otáčok a potom akoby zdusil motor úplne až skoro prestane ťahať, potom akoby zakašlalo, niekedy strelí do sania, trhne s autom a začne to ťahať ako besné, niekedy však potrvá naďalej a len poskakuje. Pri povolení plynu a následnom zošliapnutí to ide relatívne ok. Keď mierne pridávam plyn, tak to trhanie, niekedy nie je zbadateľné, niekedy vôbec nič. Bolo vymenené turbo za jazdené /moje pošlo/, kľuka po výbruse, nové ložiská. Vymenil som dve hadice odvetrania, lebo boli deravé. Pred rozobratím, až kým nepošlo turbo, to išlo ok. Vymenené palivové čerpadlo, lambda sonda za novú - BOSCH, skúšaná aj nová váha vzduchu, ale robila to isté ako stará, vyčistená škrtiaca klapka 2x. V aute je aj LPG, ale robí aj na plyn to isté, takže palivové čerpadlo by som vylúčil, aj keď už aj to som vymenil za nové.

VAG vypisuje jedine toto na motor:

00561-Prizpusobeni zmesi
14-00-Adaptační hranice/součet/prekročena

Bol by som vďačný za rady, alebo nejaké skúsenosti, lebo už to riešim 3/4 roka bezvýsledne.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

a jaké jsou vlastně adaptace?podle nich odhadneš co vlastně hledat jestli chudou nebo bohatou směs.pod sáním jsou hadice ok.
macomh
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2013, 07:53
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od macomh »

Mám VAG, ale neviem presne, ktoré hodnoty chceš vedieť, alebo z ktorej skupiny. Pod saním, by mali byť hadice ok, ale len na oko som kukal, ale neboli prasklé, ani nesyčali.
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Hodnoty adaptace na volnobeh a zatiženi su kanal myslim 32. Pole 1 volnobeh,pole 2 zatizeni.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Je to tak kanál 32.Pod tím sanim jsou dvě hadice pretahlí takovou gumou a pod ní to praská.Musis to rozřiznout.
macomh
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2013, 07:53
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od macomh »

Kuknem na to akonáhle budem mať kus času a napíšem a aj tie hodnoty. Len neviem či na voľnobehu mám merať, alebo pod záťažou???
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Je to tak kanál 32.Pod tím sanim jsou dvě hadice pretahlí takovou gumou a pod ní to praská.Musis to rozřiznout.
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

macomh píše:Kuknem na to akonáhle budem mať kus času a napíšem a aj tie hodnoty. Len neviem či na voľnobehu mám merať, alebo pod záťažou???
Napis hodnoty z toho kanalu 32. Staci aj zapnute zapalovanie.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
macomh
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2013, 07:53
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od macomh »

Tak možno ja som niekde urobil chybu, ale v bloku 032 mi nepíše nič VAG len N/A je zobrazené vo všetkých 4-roch políčkach. Skúšal som so zapnutým zapalovaním bez štartu a potom aj naštartované.
Začal som potom kontrolovať akčné členy a nevedel som sa pohnúť od prvého, lebo bruní a bruní a nechcelo prestať. Bolo to VSTRIKOVACÍ VENTIL 1. VÁLCE /N30/. Okrem toho mi kolíšu kus voľnobežné otáčky.
Niekto nejaký nápad?
Uživatelský avatar
bull
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Odpovědi: 0
Registrován: 19 čer 2007, 02:30

Příspěvek od bull »

To bys mohl čekat do smrti,musíš kliknout na DALŠÍ a přejít všechny vstřikovače,ventil N75 a ventil nádoby z aktivním uhlím.Pokud kolísají otáčky,tak je asi netěsnost v hadicích sání a podtlaku.
A4 1.8T QUATTRO
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Aktualna adaptacia je este v kanalu 1 pole 2 alebo 3. Skus pozriet este tam. Pozri to cislo na volnobeh aj pod plynom.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“