Stránka 1 z 1

TDS nejde vytočit po výměně čerpadla

Napsal: 16 srp 2013, 23:55
od ThatsMe
Kluci čerpadláři, potřebuju radu, už nevím kudy... Pokusím se stručně popsat problém:
Namontoval jsem na elektrické čerpadlo 11 mm hlavu namísto původní 10 mm, doladil jsem el. hlavu na správný volnoběh (cca 5 mg/H), ale motor se při přidání plynu vytočí jen na 1600 ot/min. Čerpadlo jsem naklonil do tvrda, předvstřik na volnoběh 7°. Ale při těch 1600 ot už jen 3°. Když dám el. hlavu do původní polohy, motor tarokuje kolem 1500 ot., ale při plném plynu se vytočí zase jen na 2000, takže ve zhruba stejném spektru otáček. Další fór, diagnostika píše pod plným plynem dávku 23 mg/H. To už by byl motor dávno v omezovači. Mohla by být špatná el. hlava, ale jakou by to mělo souvislost s tak rychle padajícím předvstřikem?...

Ještě podotýkám, že Mev má hlavu na elektrice taky a funguje mu. :) Jediný rozdíl, ke kterému jsme se dobrali, je výška nad pístkem v HÚ - já mám 1,15 mm, Mev 1 mm. Ale Oldaf říkal, že jednou řešil motor, kde byl pístek mnohem zapadlejší, protože pod ním nebyla podložka, ale vytočit šel.

Napadají mě ještě 2 věci: jestli jsem neotočil prstenec na pístku, mám ho tou malou dírkou dovnitř čerpadla, což myslím, že je správně.

A jestli není ucpaný solenoid přesuvníku předvstřiku - to by vysvětlovalo, proč tak rychle padá s otáčkama. Ale při volnoběžných otáčkách se snad přesuvník ještě nehýbe, nebo jo? Protože původně jsem měl základní předvstřik nastavený na 4°, ale po montáži nové hlavy spadl na 0°, takže jestli je na volnoběh ten přesuvník v klidu, tak ta nová hlava prostě pálí pozdě a já nevím proč...

Díky za jakýkoliv nápad... Lukáš

Napsal: 17 srp 2013, 10:10
od ThatsMe
Zatím nikdo nic? Dobře, tak se budu ptát. :)

1) Při jakých otáčkách se začne přesuvník vstřiku vychylovat z výchozí polohy (dorazu)?

2) Jak má být správně otočený prstenec na pístku, co udává dávku paliva?

Díky. L

Napsal: 17 srp 2013, 10:17
od Míšánek
Ten kroužek je symetrický, ne? Tak by to mĕlo byt jedno dle mého

Napsal: 17 srp 2013, 10:54
od ThatsMe
Já se radši ptám, páč už si nevím rady... :)

Napsal: 18 srp 2013, 20:36
od mev1
zkus jak sem ti už psal napojit na přepad s čerpadla tu petku kolik ti to na volnoběh vytlačí nafty, když sem poskládal čerpadlo se špatnou lamelovou podavačkou tak to za 5 min dalo přepadem sotva pul deci a motor jel max do 2000ot a víc ani tuk nebo zkontroluj jestli neni v čerpadle ucpany nějaký kanalek, je tam těch možností víc, každopadně začni tim přepadem a pokud to bude ok a za 5 minut ti to na volnoběh natlači skoro celou petku tak ti nezbyde než čerpadlo ven, rozhodit ho i s předsuvnikem vstřiku a vše vyčistit a podivat se jestli je tam vše jak ma byt, ja už skladal dost čerpadel včetně mechanik a taky sem ho kolikrat nahodil a něco bylo špatně, tak zas čerpadlo ven a znova... každopadně čerpadla skladam ve svěraku venku z auta at vidim jak to vevnitř vypada a jestli vše sedne jak ma na autě bych to nedělal a když už tak s tim, že bych si zaaretoval vačku at se nevysypou rolny a měnil jen hlavu ale do toho se raději taky nepouštím nahodou tam něco nesedne jak ma a muže to odnest třeba pistek na rozdělovaci hlavě

Napsal: 21 srp 2013, 10:11
od ThatsMe
VYŘEŠENO! Byla to slepená lamelovka. To bylo to první, co jsem kontroloval, páč už jsem to taky párkrát řešil, ale naznal jsem, že funguje. No, teď už vím, že mám hodně silnou podavačku u nádrže, nechal jsem se zmást. :)

První dojmy z 11 mm hlavy na elektrice: nahoře dobrý, dole mrtvo. Chce to progresivní dávkování paliva, zkusím něco vymyslet. :)

Jen bych potřeboval vědět, co je který pin v kulaté zásuvce od čerpadla. Nepodařilo se mi to vygooglit. Ví někdo? Díky!

Napsal: 21 srp 2013, 11:25
od Míšánek
Já jenom vím, že jednička je napájení trafa, dvojka myslím signální kabel aktuální pozice do ecu a trojka zem

Napsal: 21 srp 2013, 11:25
od jericho-3
Takže polopaticky, lamelovka v čerpadle skoro nenasávala, ale výkonné čerpadlo v nádrži ji do určitých otáček nahrazovalo, než čerpadlu došla nafta ve vyšších otáčkách?

Napsal: 21 srp 2013, 12:14
od ThatsMe
Míšánek: Tyhle 3 vím zrovna taky. :) Potřebuju napájení tvrdých +5V, to by tam mělo jít. Že to můžu změřit, to vím, ale potřeboval bych vědět, co kam vede, abych něčemu nebral signál...

Jericho: Naftou by to ta podávačka asi i ukrmila, mám docela výkonnou membránovku od Facetu, ale problém je v tom, že v čerpadle s otáčkama nerostl tlak, který má ovládat dynamické řízení předvstřiku. Takže to pak ve vyšších otáčkách pálí až za úvrať. Mechanika by bíle hulila, elektrika omezí dávku, takže to tolik nehulí, ale vůbec to nejede. :)

Napsal: 21 srp 2013, 14:13
od jericho-3
Přesně, to je ono, problém předvstřiku, nečetl jsem to celé, ale pak to začalo dávat smysl. A když to běželo bylo čerpadlo zahlceno tak, že šel souvislý proud nafty do přepadu?

Napsal: 21 srp 2013, 14:53
od ThatsMe
Jo, čerpadlo bylo odvzdušněné. Ale lamely byly srostlé tak, že jsem měl problém je oddělit. Ty by nenasály ani gram. :)

Napsal: 21 srp 2013, 20:33
od oldaf
no konečně :D

Napsal: 22 srp 2013, 12:29
od ThatsMe
To jo... Blbec. Kdybych nebyl líný a vyčistil to rovnou... :)

Kluci, to osazení zásuvky nikdo nemá? To se mi nechce věřit. Přece nejsem jediný, kdo jezdí na elektrice. I když... :)

Napsal: 22 srp 2013, 21:15
od dawe2706
ThatsMe píše:To jo... Blbec. Kdybych nebyl líný a vyčistil to rovnou... :)

Kluci, to osazení zásuvky nikdo nemá? To se mi nechce věřit. Přece nejsem jediný, kdo jezdí na elektrice. I když... :)
Myslím,že pin 5 a 6 vede k čidlu teploty paliva co je v čerpadle.. ostatní nevím.

Napsal: 22 srp 2013, 21:27
od ThatsMe
Díky za další kousek mozaiky. Ještě pár a máme to hotové. :)