1,5 Dci - nejde nastartovat - palivový filtr ?
Napsal: 23 zář 2013, 16:29
Zdravím všechny, popíšu co se s autem dělo, pokud z toho bude někdo moudrý a poradí
Auto nešlo nastartovat, při pumpování balonkem to jednak nekladlo žádný velký odpor, jednak z hadice do čerpadla moc paliva neteklo ( palivový filtr byl vyměněn před 2 měsíci). Jelikož nevím, jak to ve filtru je, zda jsou tam nějaké zpětné ventilky a jak otestovat správnou funkci, zkusili jsme použít podobný čtyřvývodový filtr, z nějakého novějšího motoru (původní je celoplastový, tento byl kovový s výměnným ventilem). Po několika napumpováních balonkem byl cítit odpor a auto na první otočení chytilo. Použil se nový palivový filtr (od stejného výrobce) a porovnávali jsme, jak při pumpování jde z filtru palivo. U nového filtru na rozdíl od toho starého neteklo tolik paliva z vývodu zpětné větve z čerpadla, naopak do čerpadla byl tlak největší. U starého filtru to šlo skoro vše z vratky. Usoudili jsme, že v tělese čerpadla přestal fungovat nějaký zpětný ventil a nový filtr jsme osadili do vozu. Opět bylo při pumpování cítit rostoucí tlak, start OK. Bohužel jen 4 dny, opět stejné symptomy, stejná chyba na diag a při pumpování nulový odpor. Jediné co mě napadlo, že by nějaká vadná série filtrů ? Použil se opět zcela nový filtr, záměrně od jiného výrobce a už od počátku bylo patrné, že při pumpování není možné docílit žádného tlaku (balonek byl pro jistotu vyzkoušen jiný), auto nenastartuje.
Nevím, kde hledat chybu, nějaký názor nebo rada ? Jsou mi divné ty symptomy různých filtrů při pumpování, když se podaří balonkem napumpovat tak, že je cítit při pumpování malý odpor, auto nastartuje. Proč po pár dnech je to opět bez tlaku ? Nebo hledám chybu jinde než je ? Díky za názor

Auto nešlo nastartovat, při pumpování balonkem to jednak nekladlo žádný velký odpor, jednak z hadice do čerpadla moc paliva neteklo ( palivový filtr byl vyměněn před 2 měsíci). Jelikož nevím, jak to ve filtru je, zda jsou tam nějaké zpětné ventilky a jak otestovat správnou funkci, zkusili jsme použít podobný čtyřvývodový filtr, z nějakého novějšího motoru (původní je celoplastový, tento byl kovový s výměnným ventilem). Po několika napumpováních balonkem byl cítit odpor a auto na první otočení chytilo. Použil se nový palivový filtr (od stejného výrobce) a porovnávali jsme, jak při pumpování jde z filtru palivo. U nového filtru na rozdíl od toho starého neteklo tolik paliva z vývodu zpětné větve z čerpadla, naopak do čerpadla byl tlak největší. U starého filtru to šlo skoro vše z vratky. Usoudili jsme, že v tělese čerpadla přestal fungovat nějaký zpětný ventil a nový filtr jsme osadili do vozu. Opět bylo při pumpování cítit rostoucí tlak, start OK. Bohužel jen 4 dny, opět stejné symptomy, stejná chyba na diag a při pumpování nulový odpor. Jediné co mě napadlo, že by nějaká vadná série filtrů ? Použil se opět zcela nový filtr, záměrně od jiného výrobce a už od počátku bylo patrné, že při pumpování není možné docílit žádného tlaku (balonek byl pro jistotu vyzkoušen jiný), auto nenastartuje.
Nevím, kde hledat chybu, nějaký názor nebo rada ? Jsou mi divné ty symptomy různých filtrů při pumpování, když se podaří balonkem napumpovat tak, že je cítit při pumpování malý odpor, auto nastartuje. Proč po pár dnech je to opět bez tlaku ? Nebo hledám chybu jinde než je ? Díky za názor