Stránka 1 z 1

1,5 Dci - nejde nastartovat - palivový filtr ?

Napsal: 23 zář 2013, 16:29
od Peta
Zdravím všechny, popíšu co se s autem dělo, pokud z toho bude někdo moudrý a poradí :?
Auto nešlo nastartovat, při pumpování balonkem to jednak nekladlo žádný velký odpor, jednak z hadice do čerpadla moc paliva neteklo ( palivový filtr byl vyměněn před 2 měsíci). Jelikož nevím, jak to ve filtru je, zda jsou tam nějaké zpětné ventilky a jak otestovat správnou funkci, zkusili jsme použít podobný čtyřvývodový filtr, z nějakého novějšího motoru (původní je celoplastový, tento byl kovový s výměnným ventilem). Po několika napumpováních balonkem byl cítit odpor a auto na první otočení chytilo. Použil se nový palivový filtr (od stejného výrobce) a porovnávali jsme, jak při pumpování jde z filtru palivo. U nového filtru na rozdíl od toho starého neteklo tolik paliva z vývodu zpětné větve z čerpadla, naopak do čerpadla byl tlak největší. U starého filtru to šlo skoro vše z vratky. Usoudili jsme, že v tělese čerpadla přestal fungovat nějaký zpětný ventil a nový filtr jsme osadili do vozu. Opět bylo při pumpování cítit rostoucí tlak, start OK. Bohužel jen 4 dny, opět stejné symptomy, stejná chyba na diag a při pumpování nulový odpor. Jediné co mě napadlo, že by nějaká vadná série filtrů ? Použil se opět zcela nový filtr, záměrně od jiného výrobce a už od počátku bylo patrné, že při pumpování není možné docílit žádného tlaku (balonek byl pro jistotu vyzkoušen jiný), auto nenastartuje.
Nevím, kde hledat chybu, nějaký názor nebo rada ? Jsou mi divné ty symptomy různých filtrů při pumpování, když se podaří balonkem napumpovat tak, že je cítit při pumpování malý odpor, auto nastartuje. Proč po pár dnech je to opět bez tlaku ? Nebo hledám chybu jinde než je ? Díky za názor

Napsal: 01 říj 2013, 09:59
od alienjar
Ahoj a nemáš někde falešný přícuc vzduchu? Jinak zpětný ventil by měl být v tom ručním balónku. Je to kulička ve vedení. Měl jsem něco podobného, ale u motoru 1,6HDi v Citroenu. Poprvé jsem natankoval řepku a totálně to zasvinilo vedení a hlavně filtr. Po výměně filtru a odsání paliva to normálně jelo. Ale po nějaké době to samo zhaslo a v balónku nebyla nafta. Rozsvítila se kontrolka motoru a konec. Po ručním natlakování to zase nějakou dobu jezdilo. Takhle mě to nechalo na dálnici několikrát a tak jsem to odvezl do servisu. Tam mě samozřejmě nic nenašli, ale zkontrolovali všechny hadičky a spojení od nádrže až po čerpadlo a přenastavil mi ukazatel paliva. Je to už asi měsíc a auto jezdí. Tak jsme tak usoudili, že to mohla být nějaká ta hadička, která přisála vzduch. Dělalo mi to hlavně při vyšších rychlostech a dojezdu až k červenému poli na ukazateli paliva. Servisák mi řekl, že je to hodně náchylné k tomu přisátí falešného vzduchu.