Stránka 1 z 1

1.9 ASV výměna rozvodů- vačka pootočená o 180°? raní starty.

Napsal: 21 říj 2013, 11:24
od konkys5
Ahoj, před nedávnem se dělali rozvody na Leon 1.9 TDI 81kW ASV najeto cca 170tkm, byli dole kola vačky i kliky, s vačkou se hýbalo, je možné že je vačka otočená o 180°?
Ve voze je od té doby slyšet cvakání, a při studených startech občas chytne hezky, ale většinou dlouho točí a potom vyflusne hrozný dým ... při raních startech z 80% točí dlouho, ale jak říkám občas chytne krásně.
Nafta nepadá. Čerpadlo je nastaveno dle vagu.
Díky moc.

Napsal: 21 říj 2013, 11:38
od slovacek.milos
vačka o 18O nejde, protože bys měl první válec ve střihu s tříkala by tam nafta, to by ani nechytlo

rozvody skontrolovat na přípravky a vagem ověřit tdigraf

Napsal: 21 říj 2013, 11:47
od konkys5
Vagem ověřit graf? .. Pokud myslíme to samé tak se tdi graf nastavil na hodnotu cca 60.

Napsal: 21 říj 2013, 12:26
od slovacek.milos
konkys5 píše:Vagem ověřit graf? .. Pokud myslíme to samé tak se tdi graf nastavil na hodnotu cca 60.
to nastavi múžeš ale první dělej ty rozvody když máš podezření že nesedí,

Napsal: 21 říj 2013, 15:17
od Ladas
vačka obráceně jde a dokonce to asi po minutovém točení přes sprej chytne a běží!!! ale to nebude tvůj případ...

Napsal: 21 říj 2013, 17:07
od slovacek.milos
Ladas píše:vačka obráceně jde a dokonce to asi po minutovém točení přes sprej chytne a běží!!! ale to nebude tvůj případ...
de na sprej ale aby to jelo musíš mít potočene čerpadlo jinak je nemyslitelné aby motor běžel a stříkalo to ve střihu venilů

Napsal: 21 říj 2013, 20:51
od Ladas
slovacek.milos píše:
Ladas píše:vačka obráceně jde a dokonce to asi po minutovém točení přes sprej chytne a běží!!! ale to nebude tvůj případ...
de na sprej ale aby to jelo musíš mít potočene čerpadlo jinak je nemyslitelné aby motor běžel a stříkalo to ve střihu venilů
divil by ses kamarád koupil takhle auto s kterým si neznámý nechanik nevěděl rady a majitel to nevydržel a radši to prodal (potkalo se to udělali hlavu a od tý doby to nejelo)

Napsal: 21 říj 2013, 21:00
od DOLPH
Ladas píše:vačka obráceně jde a dokonce to asi po minutovém točení přes sprej chytne a běží!!! ale to nebude tvůj případ...
člověče jde to a jede to.
já se takhle jednou vydupal na starém transportéru 2,5d.bylo to slabé jak čaj a hodně to klepalo,ale jet se s tím dalo.


(samozřejmě nejde otočit o 180°vačku,protože ta se otočí 1x za 2 otáčky motoru,ale jde to otočit proti čerpadlu)

Napsal: 21 říj 2013, 21:28
od tlakac3
Natoc motor na nulu,sundej viko ventilu a podivej se v jaky poloze je vacka na ctvrtym valcu,pak mas jasno :kol1:

Napsal: 11 črc 2018, 17:15
od P4V3LS
Ahoj, prosím o radu. Nechal jsem si udělat hlavu a teď to dávám do hromady a zasekl jsem se na vacce. Jak přijde? :D abych ji neměl o 18O. Do pravítka ji dostanu tak i tak. Setrvak na 0, takže píst 1.valce v hú, 4. válec by měl strihat, tzn. špičatá část váčky by měla sedět na obou zdvihatkach... začíná se počítat od rozvodu, ze? Vypadl jsem ze cviku. Díky za osvěžení (noteeth)

Napsal: 11 črc 2018, 17:30
od Tomas.cz
Ještě čerpadlo na kolík. Přesně tak, 1. válec pálí takže má palce vačka nahoru a 4. válec stříhá, tzv. dotýkají se zdvihátek.
Počítáno, že 1. válec je u rozvodů.

Napsal: 12 črc 2018, 11:01
od roman1648
někdy je to s podivem co dokáže někdo vykouzlit na tomto jednoduchém nastavení, je to pořád stejné snad už od dob GI ;)
Jednou jsem taky dělal GIII, bylo to celý nějaký posunutý, čerpadlo proti klice snad o 3 zuby, vačka mimo, motor strašně ostrej zvuk, furt ladili předvstřiky a pak to vzdali
dodnes nechápu že to vůbec jelo...