Stránka 1 z 1
Ford Transit 2,5Di 1998 - nestartuje
Napsal: 17 lis 2013, 11:08
od extreme
Dobrý den všem, chtěl bych poprosit o radu. Jedná se o Ford Transit 2,5Di 1998 56Kw (51kW). Auto vcera za jizdy jakoby divně namodrale zakouřilo (což nevím, jestli to má s tím něco společného). Tak jsem zastavil .. dvě minuty nechal odstat zkontroloval vše pod kapotou vizuelně a zkusil nastartovat. Normálně naskočil. Po další jízdě jsem potřeboval něco vyřídit, auto stálo asi dvě hodiny a od té doby nejde natočit. Vůbec. Auto točí na startér a ani neslíbí nic. Po povolení převlečné matice na jednom ze vstřiků nafta ven teče, ale je plná bublinek mi přijde... může mít vliv..?? Čerpadlo..?? Na rozvody jsem zatím koukal jen vizuelně, nezdá se že by řemen byl volnější natolik, aby přeskočil. Můžete mi prosím poradit? V případě čerpadla jak diagnostikovat naprosto spolehlivě, že se jedná o čerpadlo..?
Napsal: 17 lis 2013, 13:27
od jericho-3
Jde o to, zda ti nafta protlačí vstřiky, může čerpadlo přisávat vzduch a pak je problém. Zásada je sledovat, co se děje při startu, zda auto pokuřuje, nebo ne a samozřejmě překontrolovat rozvody není na škodu.Pakliže bíle kouří, je třeba se věnovat časování, případně kompresi.
Napsal: 17 lis 2013, 19:29
od extreme
Napíšu sem nějaké další info.. zatím zkoumám co kde a jak.
A samozřejmě děkuju
Napsal: 18 lis 2013, 05:28
od extreme
Prozatím to vypadá, že na vině bude vadný vstřik. Nicméně jistě vím, že je závada na vysokotlaké části. A rozvody jsou v pořádku.
Napsal: 18 lis 2013, 13:11
od toyota.kzj
nemas nahodou zasekly a otevreny egr? jakej problem v railu mas?
Napsal: 18 lis 2013, 18:53
od Bmwrepair
toyota.kzj píše:nemas nahodou zasekly a otevreny egr? jakej problem v railu mas?
Nejsem teda odbornik prez Fordy ale v roce 98 bych pod kapotou rail nehledal

Pokud to dojelo Normalne a pak to neslo natocit tak bych ani moc nevsazel na spatnou kompresi, spis bych to videl na zavzdusnovani. V Trysce bych to taky nehledal, to by jelo na tri, ale jelo. Tyhle motory pokud vim, maj i mechanickou pumpu nafty, mrknul bych i na ni
Napsal: 18 lis 2013, 22:36
od extreme
Az ke vstřikovacímu čerpadlu nafta naprosto bez problémů. Zatím vím, že pokud na prvním válci povolím převlačnou matici tak po chvilce motor naskočí na tři válce. Pokud toto udělám naprosto stejně na jakém koli jiném válci motor nenaskočí. Mám takové tušení po debatě s kamošem, že bude vadný vstřik a tlak nafty jde přimo zpět přes vstřik do přepadu a dochazí k zavzdušňování... také vyzkoušeno při natočeném motoru povolovat jednotlivé převlečné matice... všechny válce reagují vynecháváním až na první válec kdy se chod nemění .. vypadá to na vadný vstřik.. nicméně je to jen moje myšlenka, zatím jsem neměl možnost ověřit, ale vyzkouším a určitě napíšu info.

klidně pište svoje nápady pokud někdo něco má.
Napsal: 19 lis 2013, 09:30
od jericho-3
Vypadá to tak, ale když by byl vstřik zadřen, tak do přepadu nic nepůjde, kdyby hodně chcal, z výfuku by se hulilo . Mě mate to modré zakouření, zkusil bych jiný vstřikovač napojit na trubku 1. válce, zda jej čerpadlo protlačí..Ale až zkusíš ten 1. vstřikovač na stolici/stačí v ZD na staré mašině/budeš vlastně chytřejší..Pokud bude dobrý, zkontroluj otevírání ventilů nad tím 1. válcem..
Napsal: 19 lis 2013, 11:11
od toyota.kzj
Bmwrepair píše:toyota.kzj píše:nemas nahodou zasekly a otevreny egr? jakej problem v railu mas?
Nejsem teda odbornik prez Fordy ale v roce 98 bych pod kapotou rail nehledal

Pokud to dojelo Normalne a pak to neslo natocit tak bych ani moc nevsazel na spatnou kompresi, spis bych to videl na zavzdusnovani. V Trysce bych to taky nehledal, to by jelo na tri, ale jelo. Tyhle motory pokud vim, maj i mechanickou pumpu nafty, mrknul bych i na ni
Máš pravdu nejak jsem to nečetl uplně dobře, tady rail opravdu neni
ale jak píše dal s tím vstrikem na prvnim valci tak ma asi pravdu pokud mu fouka tlak z valce pras vstrik zpet bude to tim...
Napsal: 24 lis 2013, 13:20
od extreme
Tak jsem tu jak jsem řekl podávám info.. dostal jsem sse na to dořešit tuhle záhadu.... třeba se někomu hodí. Byl to vstřik. Ulomený kus špičky cca 3x3mm a šprajclá jehla. To bylo to zakouření v momentě, kdy se vstřik rozpadl tak to zakouřiko. A proto se zavzdušňovalo neustále čerpadlo a proto po vyřazení prvního vstřiku to šlo natočit a následně vstřik nereagoval.
Ale děkuji všem co přispěli a snažili se pomoci. .-)