Stránka 1 z 1

Golf IV 1.9 Tdi 85 kW - Teplota kolisa, termostat O.K.

Napsal: 25 lis 2013, 19:59
od petr_p
Zdravim,
delsi dobu pozoruju, pri jizde z kopce ze teplota spadne o jeden dilek. To driv nedelalo, rucicka byla vzdy na 90°C.
Usoudil jsem, ze bude spatnej termostat. Dneska jsem ho vymenil a ciste ze zvedavosti jsem ten starej nevyhodil a dal jsem ho na sporaku do vrouci vody. Otvira se jak zkusena rodička :D tak si myslim, ze jsem vymenil funkcni dil.
Ten novej jsem jeste nestacil vyzkouset na ceste, pouze jsem na miste auto zahral na provozni teplotu a pak jsem sel kouknout pod kapotu jestli uz neni treba dolit vodu.
Zkusil jsem ty tluste hadice co jdou k chladici - ta co jde do chladice z boku motoru, byla horka, ale ta co jde od chladice k termostatu, ta byla studena :?

Je to spravne, ze je studena? Nemela by nahodou zrovna tahle hadice prepoustet horkou vodu do chladice???

Predesilam, ze jsem si vsiml, ze ta hadice je studena, uz daleko driv nez pred dnesni vymenou.

Diky za objasneni, Petr

Napsal: 25 lis 2013, 20:03
od ThrashTheTrash
začlo mi to na mym GIV AGR dělat poslední cca rok taky, když jedu v tahu, tak to drží 90 a před tím nikdy problém, ale jak jedu cca 2 minutky z kopce, tak to o dílek padne i když nebyly tak nizko teploty jak teď. Podle mě se odporoučí čidýlko hele :)

Napsal: 25 lis 2013, 20:17
od libor.98
dej čidlo teploty mě to taky blblo teplota kolísala na budíku

Napsal: 25 lis 2013, 20:58
od petr_p
Ok, dik.
No a ta hadice co vede od chladice k termostatu?? Je v poradku ze je u zahrateho motoru studena??

Napsal: 25 lis 2013, 21:08
od ThrashTheTrash
petr_p píše:Ok, dik.
No a ta hadice co vede od chladice k termostatu?? Je v poradku ze je u zahrateho motoru studena??
Za termostatem to plastovy kolinko musí být do 90 °C studeny, pak jak to pusti termostat, tak to musí postupně prohřívat až to bude horky jako jo. Podle mě si to chytl při činu kdy nepustil termostat, nebo myslíme jinou hadici, nebo jsem vedle :)

Napsal: 25 lis 2013, 21:44
od libor.98
přesně tak v tomdle počasí to musíš hodně zahřát aby otevřel termostat na budíku mužeš míš 90 ale ve skutečnosti máš vodu třeba 70-75 a to ti termostat ještě neotevře tak spodní hadice bude studená

Napsal: 09 pro 2013, 18:19
od petr_p
DIky vsem za prispevky.
Tak nakonec to byl opravdu ten termostat. Minuly patek jsem se soustredil na teplotu v dlouhych klesanich na dalnici pri brzdeni motorem a rucicka se drzi stale na 90° i s topenim naplno.
Presne tak jak to fungovalo do nedavna.

Jinak preju vsem at to jezdi bez zavad, ja mam momentalne najeto 460 tis km(1.9 tdi 85kW PD) a motor do ted nepotreboval krome vymeny oleje nic :)