ako ma fungovat predvstrek na td rotacke?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Odpovědi: 0
Bydliště: TN Slovensko

ako ma fungovat predvstrek na td rotacke?

Příspěvek od 67gtman »

poradite niekto kedy a akym sposobom sa ma zvysovat predvstrek vseobecne u td?
docasne pri akceleraci a asi aky cas (zaciatok, trvanie) po zoslapnuti plyn. pedala?
alebo ma rast linearne s otackami?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Předvstřik je ovládán tlakem paliva. A protože tlak paliva vzrůstá úměrně otáčkám čerpadla, vzrůstá i předvstřik úměrně otáčkám čerpadla.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Odpovědi: 0
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

je to tak vo vsetkych rotackach? lebo niektore maju na spodku solenoid cez ktory predvstrek nejako riadi riadiaca jednotka, tj po odpojeni spodneho konektora motor zacne klepat ako divy.

napr. vid na spodku
http://www.aussiefrogs.com/forum/attach ... 400168.jpg

ale tento to uz nema, ale ide rovnako o mechanicku rotacku (lankovy plyn).
http://img.alibaba.com/photo/108176694/ ... n_pump.jpg

problem mam ze motor sa lenivo dostava od otacok.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Predvstrek na vsetkych rotackach je ovladany pomocou vnutorneho tlaku v obale cerpadla. Dopravne cerplo dnu v obale cerpadla vytahuje naftu z nadrze a udrziava ju pod urcitym tlakom (v zavislosti na otackach) dnu v cerpadle. U mechaniky je predvstrek regulovany vylucne mechanickym sposobom a u elektronocky riedeneho cerpadla je predvstrek regulovany daleko jemnejsie a presnejsie kedze nieje len priamo zavysly od vnutorneho tlaku ale aj od solenoidoveho ventilu ktory ovlada RJ motora.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

V nadpisu je uvedeno TD, takže z toho jsem usuzoval, že ho zajímá mechanika.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

A kčemu je teda ten solenoid na tom mechanickém čerpadle. Mám to taky v aute.
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Odpovědi: 0
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

cize ten solenoid je ventil ktory pusta palivo ktore posuva ten pin?
alebo to nie je ventil a nejako priamo posuva ten pin (c.4 na obrazku) tj len doladuje predvstrek?
Obrázek
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

zřejmě máš TD s řídící jednotkou čerpadla adresa 41 je to pro jemnější chod a lepší chování
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

vyfot to čerpadlo možná je z fiata ten má parafinovej regulátor , ale ten funguje jenom pro start
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Je to zvláštni protože i na stop ventil jdou dva dráty ale na plynu není potenciometr jak býva u řízených čerpadel. Jak funguje ten solenoid protože se mi zdá že je motor nad 2000ot hlučnejší. Jinak je to peugeot 405 1.9td rok 94.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To by mělo být VER445 nebo VER472 - dělaly se dva typy motorů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

to je jenom pro start (jakoby to zvěrtší předvstřik ) ;)
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Tohle jen dokud se motor neohreje aby to slo hur do otacek jak se motor zahreje tak to reguluje jak normal mech cerpadlo. Ma to jen dva stavy, otevreno a zavreno. Je to nejspis pro ridice co nevi ze by se studenej motor nemel vytacet do bezvedomi :)
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

No vyzkouším jestli to cvaká a pak hodím žárovku za stěrač a uvidíme :)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“