vyroba nafty ze starych pneumatik a benzinu z petlahvi.
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
no a teď prdelky stranou, už někdo zkoumal ekonomiku téhle srandy ??? nebude nakonec výrobek dražší než nafta od pumpy???
Už jsem to tu párkrát psal...někdo si liboval jak krásně levně jezdí... a když jsem mu vypočítal kolik ho to doopravdy stojí hned toho nechal...
Když vezmu že, na 100l skoro nafty budu potřebovat asi tak 150 kg plastového odpadu, pneumatik asi tak 2x tolik, který budu muset nějak někde sehnat a dovést, budu to muset nějak nadrtit, nebo upravit, abych to do kotle dostal a nemusel co chvilku dosypávat - domačkávat, stejně pod tím budu muset neustále topit a hlídat to, to znamená za palivo platit, nebo alespoň štípat polínka, které samy nepřiletí, a jak dlouho bude trvat než mi těch 100l z toho vykape??? Pak z toho budu muset ještě nějak oddělit vodu, kdoví jak upravit, aby to - to ono auto vůbec nějak skouslo, a nakonec zlikvidovat odpad, protože tím zuhelnatělým zbytkem asi topit nepůjde, aby jsi u toho i se sousedama nezhebnul smrady. A to ještě nevím, jestli už ten soused nevolal finančákům a na životní prostředí...
Nemusím být zrovna génius, abych zjistil, že jsem právě prodělal boty i kalhoty...
edit: ve zkutečnosti je to ještě horší než jsem si myslel... kdo si chce počíst může zde: http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/16
Už jsem to tu párkrát psal...někdo si liboval jak krásně levně jezdí... a když jsem mu vypočítal kolik ho to doopravdy stojí hned toho nechal...
Když vezmu že, na 100l skoro nafty budu potřebovat asi tak 150 kg plastového odpadu, pneumatik asi tak 2x tolik, který budu muset nějak někde sehnat a dovést, budu to muset nějak nadrtit, nebo upravit, abych to do kotle dostal a nemusel co chvilku dosypávat - domačkávat, stejně pod tím budu muset neustále topit a hlídat to, to znamená za palivo platit, nebo alespoň štípat polínka, které samy nepřiletí, a jak dlouho bude trvat než mi těch 100l z toho vykape??? Pak z toho budu muset ještě nějak oddělit vodu, kdoví jak upravit, aby to - to ono auto vůbec nějak skouslo, a nakonec zlikvidovat odpad, protože tím zuhelnatělým zbytkem asi topit nepůjde, aby jsi u toho i se sousedama nezhebnul smrady. A to ještě nevím, jestli už ten soused nevolal finančákům a na životní prostředí...
Nemusím být zrovna génius, abych zjistil, že jsem právě prodělal boty i kalhoty...
edit: ve zkutečnosti je to ještě horší než jsem si myslel... kdo si chce počíst může zde: http://paliva.vscht.cz/cz/archiv-clanku/detail/16
nemám žádnou kárku na naftu...
Osobne musim taky souhlasit s Petr.H, je to uz trochu prehnane. Pokud nekomu bude stacit 5 litru paliva za dopoledni topeni pod takovou troubou, budiz, ale travit cely tyden vyrobou 100 paliva Drevo neni taky zadarmo, kdyz je zadarmo, tak si ho zas musi clovek jet udelat do lesa, musi mit motorovku a cely vikend volna. Je rozdil spalit jedny kolecka dreva na ohrivani oleje, prani a suseni 150l MERO, ale ne cely tyden topit pod kotlem s pneumatikama a spalit kubik dreva .
Pokud má ezop přístup k vyjeťáku tak ať ho raději spálí v kamnech než aby ho vyjel v nádrži auta Udělá tím něco pro sebe a i nám nebude zasírat ovzduší, v tom ho nebrzdi.radluk píše:Osobne musim taky souhlasit s Petr.H, je to uz trochu prehnane. Pokud nekomu bude stacit 5 litru paliva za dopoledni topeni pod takovou troubou, budiz, ale travit cely tyden vyrobou 100 paliva Drevo neni taky zadarmo, kdyz je zadarmo, tak si ho zas musi clovek jet udelat do lesa, musi mit motorovku a cely vikend volna. Je rozdil spalit jedny kolecka dreva na ohrivani oleje, prani a suseni 150l MERO, ale ne cely tyden topit pod kotlem s pneumatikama a spalit kubik dreva .
No a když dokáže odsávat ten smrad a chemii která vznikne pálením plastů (sám jsem někdy plast pálil a vím jakej to byl smrad a i chyba) - tak proč ne, když má zdroj energie zadarmo. Myslím že na tohle by se vyjeťák hodil víc jak dřevo
Mercedes-Benz W210 300D
Jestli dokaze vymyslet ten system na ohrev motorovym olejem, proc ne. TO nezni spatne, kdyz ma clovek prisun treba kubik motoraku rocne na topeni. Jooo, kdo bydli na dedine, tak hned pozna kdyz tam nejake prase prihodi nejake kelimky od jogurtu, PET lahvinku nebo igelitek....Stewa píše:Pokud má ezop přístup k vyjeťáku tak ať ho raději spálí v kamnech než aby ho vyjel v nádrži auta Udělá tím něco pro sebe a i nám nebude zasírat ovzduší, v tom ho nebrzdi.radluk píše:Osobne musim taky souhlasit s Petr.H, je to uz trochu prehnane. Pokud nekomu bude stacit 5 litru paliva za dopoledni topeni pod takovou troubou, budiz, ale travit cely tyden vyrobou 100 paliva Drevo neni taky zadarmo, kdyz je zadarmo, tak si ho zas musi clovek jet udelat do lesa, musi mit motorovku a cely vikend volna. Je rozdil spalit jedny kolecka dreva na ohrivani oleje, prani a suseni 150l MERO, ale ne cely tyden topit pod kotlem s pneumatikama a spalit kubik dreva .
No a když dokáže odsávat ten smrad a chemii která vznikne pálením plastů (sám jsem někdy plast pálil a vím jakej to byl smrad a i chyba) - tak proč ne, když má zdroj energie zadarmo. Myslím že na tohle by se vyjeťák hodil víc jak dřevo
čichnul sis k výfuku auto co jezdí na vyjeťák a ke komínu z kamen na vyjeťák???sineDko píše:stela s tym zasiranim ovzdusi by som nesuhlasil. myslim si ze v motore zhori stary olej ovela dokonalejsie ako pri atmosferickom tlaku
Ve kterém z výše dvou jmenovaných si myslíš že se spaluje vyjeťák při vyšší teplotě? A tím pádem dokonaleji.
Mercedes-Benz W210 300D
smrdí to řadně to jako jo.Ale když si zvětšiš na čerpadle fora tak se to o dost spraví a nehulí.Nafta bouchne ve valci v podstatně dřiv než vyjetak a timpadem krasně prohoři. Vyjetak bouchne později a neprohoři tak jak ma. Ale s tim vyjetakem jsem se hlavně chtěl zeptat jestli pujde pyrolyzou udělat krasnej čistej olej.Ze misto pneumatik bych tam dal ten olej a třeba nakou tu gumu tam přihodil.Když tu gumu zaliju olejem a ten se bude hořivat tak by měl tu gumu daleko dřiv rozpustit než by tam byla hozena hola.
takhle to fungovat nebude, kdyby jsi o tom nejdříve něco přečetl, tak by jsi věděl, že olej dřív oddestiluješ, než vůbec k nějaké pyrolýze dojde. Takže než začneš za obrovského smradu "destilovat" tu gumu, už tam beztak žádný olej nebude.
Jinak MO se skládá převážně z uhlovodíků co máš normálně v naftě. Takže destilační křivka moc rozdílná není. Takže tohle by bylo jen přidělávání práce. Zůstaň při té odstředivce. Pokud se ti nechce řešit odstředivku, jde to i gravitačně. Jen si musíš dát tu práci a zjistit jak na to...
Mimochodem nevíte někdo kolik jsou "vůle" v trysce - čerpadle nějakého vysokotlakého vstřikování? Teoreticky by asi vyjeťák měl šlapat i tam.
Jinak MO se skládá převážně z uhlovodíků co máš normálně v naftě. Takže destilační křivka moc rozdílná není. Takže tohle by bylo jen přidělávání práce. Zůstaň při té odstředivce. Pokud se ti nechce řešit odstředivku, jde to i gravitačně. Jen si musíš dát tu práci a zjistit jak na to...
Mimochodem nevíte někdo kolik jsou "vůle" v trysce - čerpadle nějakého vysokotlakého vstřikování? Teoreticky by asi vyjeťák měl šlapat i tam.
nemám žádnou kárku na naftu...
aha člověk se furt učí a od toho tadyk jste vi (forum) aby ste se podělily o rady atd..a poradily s tím co ještě nevím.Pročítam pročitam a furt se dozvídam.Ted jsem najel na zajmave forum UPRAMENE CZ a je tam toho taky dost.Ale zajmala by mě spíš praxe než teorie.A s tím olejem si to zkoušel?Přece když se začne vypařovat tak se dudou zase ty pary sražet nekde ne?Pod vodou bez přistupu kysliku.Nebo co se stane s tím olejem jak se zacne odpařovat?Nevystaži se pak na čistej olej?