Passat b5 divně topí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Passat b5 divně topí

Příspěvek od adi »

Ahoj na mém Passatu b5.5 1.9tdi pd 96kw.
Mam klimatronic.
Stává se mi že si pustim napriklad teplotu 22C a z topeni jde temer mirne vlazny vzduch.Dam teplotu na Hight a jde vzduch o neco teplejsi,ale na mem golfu topeni topi tak,ze na nem nemuzu udrzet ruku,zde jde jenom mirne vlazny vzduch.Pokud dam klimatizaci automatickou a navolim si tam nejaky stupen,tak mi pripada,ze to funguje.
Samozrejme ze se bavim o teplem motoru.Co to muze delat?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Třeba zanešený radiátor,nebo zavzdušněný,ale to by netopilo vůbec...zkontroluj si teplotu motoru ve vagu a když pustíš topení na max,tak sáhni v motoru na hadice od radiátoru...termostat máš OK??
Octavia II RS
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

RudisTDic píše:Třeba zanešený radiátor,nebo zavzdušněný,ale to by netopilo vůbec...zkontroluj si teplotu motoru ve vagu a když pustíš topení na max,tak sáhni v motoru na hadice od radiátoru...termostat máš OK??
myslim si ze termostat je ok,vzdy mi budiky ukazuji 90C,akorat nevim jestli to neni jen komfortni funkce,kdy budiky vyltnou na 90C a motor ma 50C.Jinak to topilo vzdy krasne,najednou to zacalo az ted.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5183
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Je zima.Vem obě dvě auta,stejná doba stání na mrazu,stejná trasa ( dálnice ) za sebou i rychlost do 100km/h.Jsou li ty motory stejné ( EGR,chladič turba ) ohřátí se dočkách i po 20 km jízdy. Budík,jeli ručička kolmo je od 75°C . Já to osobně pořádně neohřeju teď na víc než 80°C po 15km.Spodní hadice chladiče je ledová,olej má jen 30°C
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
vojta_TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 285
Registrován: 19 čer 2011, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od vojta_TDi »

co motorek klapky teplý/studený ?
Octavia I. 1.9 TDi PD Combi 4x4 74kw / EGR OFF
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Klapka na teplý vzduch je OK? Podle mého máš zanešený výměník topení, řešil jsem to snad 20× Zkus ho vypláchonout. Na chvilku to pomůže a v létě ho vyměníš :-)
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

Jak poznam tu klapku?Kde najdu u tohoto auta vymenik?uz jsem z tohodle auta nestastnej,taky stim porad neco mate?Zlaty Golf
:)
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

toto iste som riešil na passate 2.8 V6,požiadavka bola na vymenu chladiča,chladič sa vymenil,,nekurilo ani potom..nakoniec sa to vyriešilo tlakom vody cez radiator kurenia vybehla velka kopa bordelu,rok to kúrilo teraz znova prestalo,čiže ako dočasné riešenie stačí preplachnut-
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

adi píše:Jak poznam tu klapku?Kde najdu u tohoto auta vymenik?uz jsem z tohodle auta nestastnej,taky stim porad neco mate?Zlaty Golf
:)
Jaj, to je pořád ten 96 KW Passat, to vychytáš neboj se. Klapku najdeš na airboxu topení. Demontovat kastlík spolujezdce a už bys ji měl vidět. Někdy se poškodí ten mechanismus a pořád to fouká stejně i když se servomotorek hýbá. Správnou funkci ověříš testem akčních členů ve VAGu a pozorováním jestli se mechanismus skutečně hýbe.

Radiátor topení najdeš pod krytem baterky (pokud ho máš) jsou to ty dvě hadice co vedou z motoru do kabiny. Vyplachuj to dovnitř ven i opačně.

Dobře uděláš zkontorluješ-li ampérmetrem i předehřevy. Ty najdeš mezi hlavou motoru a shora uvedenýma hadicema. Odběr by měl být kolem 10A.

Dej vědět jak to dopadlo, můj tip je výměník (bohužel palubka dolů).
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

UchoTD píše:toto iste som riešil na passate 2.8 V6,požiadavka bola na vymenu chladiča,chladič sa vymenil,,nekurilo ani potom..nakoniec sa to vyriešilo tlakom vody cez radiator kurenia vybehla velka kopa bordelu,rok to kúrilo teraz znova prestalo,čiže ako dočasné riešenie stačí preplachnut-
Jednou jsem ho rozříznul flexou ucpe se ta horní část a je to špatné. Nový není drahý, ale je s tím relativně vela roboty.
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Je ucpaný výparník,nedávno jsem to dělal.Udělal jsem proplach louhem a je jak nový.Ale pozor je to žíravina,takže ochranné prostředky jsou nutné!!!
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

vsem vam moc dekuji.pokusim se to vychytat ale pripada mi ze to auto se s..e cimdal vic.Na to ze to ma podle vagu poctivych 175 000km mi pripada jako kdyby to melo 400 000km.S tim autem porad neco je.
mam zkusit vycistit ten vymenik takto?sundam obe hadice co jdou dovnitr (vedle batt),mam si na ne napojit dve jine,ktere dam mimo auto (aby mi nelitala zbytecne voda do motoru) a mam do jedne pustit vodu s hadice a z te druhe potece bordel?A pak to otocit?Nebo jak to cistite vy?
Na co se mam jeste u tohodle passata ve 175 000km pripravit,abych nedostal infarkt? :D
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
ducatifogy
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03 led 2010, 15:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Neratovice

Příspěvek od ducatifogy »

Mám podobný problém Passat B5 1.9TDI 96kW topení nastavím na 22 a přijde mi že topení stále hodně topí. Pří nastavení na 18 až LO začne foukat chladněji.
Nejspíš asi bude problém v servomotorku topení nebo v ovládací klapce teplo/studeno

Máte někdo podobný poznatek????
Předem díky za rady
Roy Jones jr.
Přispěvovatel
Příspěvky: 312
Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roy Jones jr. »

Helou..mám taky problém s topením "auto" vůbec nepoužívám,pač ani nevím jestli je klima naplněná,ale když je vypnuto "auto" i "econ" tak to na 18 topí jako kráva,když dám LO tak musím čekat než se zadaří a začne foukat studeně nebo střídavě studeně teple.Díky za rady
Opel Astra J sports tourer 1.7, 81kw, 2014
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Příspěvek od Sayllo »

UchoTD píše:toto iste som riešil na passate 2.8 V6,požiadavka bola na vymenu chladiča,chladič sa vymenil,,nekurilo ani potom..nakoniec sa to vyriešilo tlakom vody cez radiator kurenia vybehla velka kopa bordelu,rok to kúrilo teraz znova prestalo,čiže ako dočasné riešenie stačí preplachnut-
A tak vam vsetkym dobre, ked nemenite chladiacu tak ako sa ma a zaco sa ma... Ja uz som vydel tak zbiedacene chladiace okruhy, ze mi az doplacu prislo... (noteeth) Pri B5 som to uz robil 2x. Chladiaca mala asi 150000 ze obcas ked to piplo, supol trosku vody a zas 30000 pokoj (noteeth)
Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“