Stránka 1 z 3

Mám to hodit ze skály?

Napsal: 29 bře 2014, 17:50
od tired.of.life
Ahoj všem.

Trápí mě studené starty... Pokud je venku 20°C a více, startuji na drc.

Pokud je 0-20°C, tak nastává problém. Motor zpravidla neochotně naskočí (NEmusím držet klíček delší dobu a točit). Start je prostě takový nekultivovaný a je doprovázen větším množstvím tmavšího šedého kouře. Občas se i stane, že se motor při startu třepe (a někdy se třepe i dál po nastartování) a s ním pak i celé auto. Pokud motor po takovém "krásném" startu (nejen třepavém, ale obecně špatném) vypnu a znovu nastartuji, je tento start již bezproblémový.

Auto mám něco přes rok a půl. Za tu dobu byly žhavící svíčky 2x venku s tím, že jsou OK. Nechal jsem si (před 3/4 rokem) vyměnit i čidlo chladící kapaliny.

Teď ale jedna důležitá poznámka! Výše popsaný problém se vykytuje, pokud auto stojí alespoň 8-10 hodin venku. Pokud ho startuji po 4 nebo 6 hodinách (samo i po kratší době), tak je start bezproblémový, i když je venku třeba 5 nebo 10 stupňů nad nulou.

A další poznámka - pokud auto nechám v garáži (i když v ní nebude zrovna 20°+), tak je start zpravidla v poho. Za tu dobu, co auto mám, se mi stalo asi 3x nebo 4x, že byl start stejně na hov.., jako když auto nechám venku.

Pokud je 0 až -5°C, pak se start hodně zlepší. V drtivé většině případů (startů) to na začátku s motorem škubne, ale motor hned běží. Pokud už je -5 a míň, tak staruji jako by bylo 20°C+. Někdy koncem ledna nebo začátkem února, když bylo přes den (u nás i) -12°C, já startoval na drc (i po té, co auto stálo 4 dny na mrazu).

Nějaká rada? Nápad? Tedy kromě té skály...

Moc děkuju. Snad jsem na nic nezapomněl.

Mé auto: Škodillac O1, 09/2004, 184tis., 1.9/81kW, ASV, turbo v haj.lu, (jak jsem včera zjistil) termostat v haj.lu (Po 40 minutách ježdění po kopcích pouze 79-80°C. Navíc, tuto zimu jsem i zjistil, že pokud autu trochu povolím (jízda z kopce), tak začne padat teplota (i když už byla podle rafičky teplota 90°C)).

Jeden ze startů, zní to lépe než jak je to v reálu:
http://youtu.be/3fPbT-I3AVk

Dnešní (30.3.) cvičení z VAGu:
Obrázek

Je ta nižší teplota u chladící kapaliny OK? Venku bylo těch 16°C. Nicméně, start byl ok.

Napsal: 29 bře 2014, 18:11
od slovacek.milos
parkuj to u těch vašich kovohutí a nastartuješ vždy je tam teplejc ;)

Napsal: 29 bře 2014, 18:15
od geo
A co ukazuje za teplotu v jednotce.

Napsal: 29 bře 2014, 18:21
od Franciktdi
vitej v klubu, mam stejny problem od koupe, ASV 03 rok, original najeto 146t...a dela to uplne to samy....tlaky u vsech valcu pres 30 baru, kontrolovano snad vse co se doporucuje..nekdy naskoci pekne a nekdy proste blamaz s kourem jak popisujes....

jeste necham udelat ukousku vstrikovacu a zkusim dat valeo starter, ktery toci lepe...

jinak zacni kontrolou predvstriku 55-60 nejlepe, koukni kolik mas volnobeznou davku, koukni na hodnoty vstrikovacu, ale zase kdyz popisujes, ze v mrazech to startuje dobre a to hlavne kvuli tomu, ze v mrazu se spalovaci prostor prohreje zhavicema a jednotka dava vetsi mnozstvi nafty na start

zkus jeste odpojit cidlo vody, bude zhavit dlouho a bude velka vstrikovaci davka

mozna jeste nevim zda si menil palivovy filtr a gumicky a zda ti nepada nafta...nebo mi pisni do SZ, jestli si z prahy tak se na to muzem spolecne podivat....

Napsal: 29 bře 2014, 18:26
od tired.of.life
slovacek.milos píše:parkuj to u těch vašich kovohutí a nastartuješ vždy je tam teplejc ;)
Vtipné, avšak nepraktické. :D
Musel bych to parkovat tak na VAZce u kontilití a nebo u velkých Ebnerek (žíhací pece) - tam je opravdu teplo. Ale to už to mám blíž do garáže... ;)

Napsal: 29 bře 2014, 18:38
od tired.of.life
geo píše:A co ukazuje za teplotu v jednotce.
Obávám se, že v používání VAGu nejsem moc zběhlý. Když mi někdo řekne jak na to, tak zjistím. Kábl mám, noťas taky (jako "ajťák" abych neměl...).

Včera jsem takhle lítal s autem po zdejších kopcích - auto na VAGu, vedle na sedačce kamarád (vystudoval Silniční dopravu na bruntálské průmce - takový automechanik s maturitou, jeho specializace a koníček je právě diagnostika) s netbookem a koukal do toho. Podle VAGu nebyla teplota vyšší než 80°C (venku bylo +10°C).

Napsal: 29 bře 2014, 19:06
od tired.of.life
Franciktdi píše:vitej v klubu, mam stejny problem od koupe, ASV 03 rok, original najeto 146t...a dela to uplne to samy....tlaky u vsech valcu pres 30 baru, kontrolovano snad vse co se doporucuje..nekdy naskoci pekne a nekdy proste blamaz s kourem jak popisujes....

jeste necham udelat ukousku vstrikovacu a zkusim dat valeo starter, ktery toci lepe...

jinak zacni kontrolou predvstriku 55-60 nejlepe, koukni kolik mas volnobeznou davku, koukni na hodnoty vstrikovacu, ale zase kdyz popisujes, ze v mrazech to startuje dobre a to hlavne kvuli tomu, ze v mrazu se spalovaci prostor prohreje zhavicema a jednotka dava vetsi mnozstvi nafty na start

zkus jeste odpojit cidlo vody, bude zhavit dlouho a bude velka vstrikovaci davka

mozna jeste nevim zda si menil palivovy filtr a gumicky a zda ti nepada nafta...nebo mi pisni do SZ, jestli si z prahy tak se na to muzem spolecne podivat....
Děkuji za přivítání :)

Na podzim jsem dal auto známému (má v těch našich kovohutích na starost autopark), neb mi auto jednou takhle při 130km/h na maxidotu napsalo: "Emise - do dílny". On s tím odjel do Šternberku do servisu Škodovky. Tam to proklepli (jezdili s tím Ecce Homo) s výsledkem, že je vše OKlandu (tlaky, vstřiky, svíčky...).
Včera se kamarád díval i na předvstřik. Bohužel, konkrétní číslo neznám. Jen, že to bylo kousek pod modrou lajnou, takže předpokládám 50+, ale asi ne ideálních 56.
Čidlo teploty chladicí kapaliny měněno minulý rok v červnu, bez efektu. Palivový filtr taky měněn, opět žádný efekt.

Napsal: 29 bře 2014, 19:16
od frigo
Tohle je uz fakt asi klubova zalezitost (LOL) taky ASV.
Me to dela tuhle pakarnu v rozmezi 0 az +7 stupnu kdyz je nad nebo pod starty na drc a v pohode.
Tenkrat mi to delalo vic, a jeden typek mi poradil krapet prodlouzit dobu zhaveni celkem sem to tim eliminoval na minimum.

Napsal: 29 bře 2014, 19:46
od Ladas
základ je ok baterie čisté kontakty + - (nejen na baterii) starter pokud možno valeo a správně seřízený dynamický předstih pak nepotřebuješ ani žhavičky...

Napsal: 29 bře 2014, 19:53
od Franciktdi
startér to je jediný co sem nedělal, ale každé tvrdí že startér by byl znát na teplým startu, teplý nebo již opakovaný start je na drc....

Napsal: 29 bře 2014, 19:54
od Ladas
musí to mít švih jak teplý tak studený ;)

Napsal: 29 bře 2014, 19:58
od tired.of.life
Baterku jsem měnil zrovna před rokem - bez efektu.

Jinak, elektriku jsem řešil před 14ti dny - jemně blikající levý xenon, při volnoběhu poblikávájící podsvícení palubní desky, zhasínající dálková světla při manipulaci s okny. Příčina? Jeden zoxidovaný kostřící bod pod baterkou.

Napsal: 29 bře 2014, 19:59
od tired.of.life
Franciktdi píše:startér to je jediný co sem nedělal, ale každé tvrdí že startér by byl znát na teplým startu, teplý nebo již opakovaný start je na drc....
Přesně teplý nebo opakovaný je v OKlandu.

Napsal: 29 bře 2014, 20:00
od slovacek.milos
Franciktdi píše:startér to je jediný co sem nedělal, ale každé tvrdí že startér by byl znát na teplým startu, teplý nebo již opakovaný start je na drc....
tak odpoj třeba čerpadlo normál vysun velký konektor a zatoš motorem

pokud se převaluje systémem ano ne

tak co píše ladas chybí švih


;)

Napsal: 29 bře 2014, 20:00
od Ladas
kostry a plusy musí být čistý i na motoru ;)