Stránka 1 z 1

SOLVED: PoDiag: chybný signál plyn. pedál (žhavení+1200/ot.)

Napsal: 06 dub 2014, 11:33
od smetakus
Ahoj,
mám takový nahodile se projevující problém.

Superb I (10/2004) ; 1.9.Tdi; AWX; (traktor :-)

Již podruhé se mi stalo, že jsem po běžné cestě (dnes cca 30 km) přijel a (i bez zhasnutí motoru) naskočila chyba žhavení (bliká kontrolka) a motor nahodil konstantních 1200 otáček a nereagoval plynový pedál.
Po vypnutí a poětovném nastartování to samé. Občas to bliká již po při zapnutí klíčku. Občas až po nastartování a sešlápnutí pedálu.

Poprvé se to přes noc usadilo a od té doby +-1000 km nic.

Přes OBDII scener + torque pro se mi bohužel žádné chyby nezobrazujou (ale to může být použítím této nešťastné diag metody).

V obou případech se to stalo těsně po vydatném dešti. Oxidace na kabeláži k el. plynovému pedálu?

Podotýkám, že torque-pro ukazoval reakci na plynovej pedál dobře :-/ (při sešlápnutí pedálu ragoval budík v torque-pro odpovídajícím způsobem). Jinak řečeno, když vidím reakci plynového pedálu na budíku v apliaci torque-pro, ale zároveň auto na plyn nereaguje, může to být i přes to plyn. pedálem? Je ten senzor jednoduchej? Nebo je dvojitej? Případně má to signálové vedení více odboček a já to mám "zoxidované až někde dále"?

Mimo to slyším ve voze zběsilé cvakání relátka (před nastartováním).

Takže jaké vidíte hlavní podezřelé?

(V týdnu se pokusím sehnat plnou VAG diag. Pokud je někdo z vás VAGem vybavených z pražského Jižního města a okolí a byl by ochoten to načíst, tak bych byl moc rád).
Díky za nakopnutí

Napsal: 06 dub 2014, 12:53
od slovacek.milos
12OO otáček nefunkční pedál je závada pedálu, cvakání relátek
co to je zběsilé, zběsilé rachocení to je hokej v šalině
pokud cvaká jak blikač kostra

Napsal: 06 dub 2014, 13:26
od Marek77
jojo, přesně tak - vyhodit pedál.

Napsal: 06 dub 2014, 13:29
od slovacek.milos
Marek77 píše:jojo, přesně tak - vyhodit pedál.
ale de tam ještě kontrola akčních členů

Napsal: 06 dub 2014, 13:34
od honzas1
mě to dělalo taky.. hlavně to je příjemné na křižovatkách.. pomohlo přeletovat spoje

Napsal: 06 dub 2014, 13:53
od variant
měl jsem tu samou závadu na golfu a bylo to po dešti nateklo mi do svorkovnice v prostupu u stěračů do kabiny

po diagnostice

Napsal: 07 dub 2014, 15:19
od smetakus
Ahoj,
tak večer to asi vyschlo, a ráno bez problému nastartovalo v normálním režimu. Dojel sem si nechat vyčíst přes diagnostiku chybové kódy a výsledek je:
"
467F Snímač polohy pedálu 1/2
Nevěrohodný signál
Sporadiská chyba
" (18047 v dekadice)

Z dokumentace sem načetl, že kabeláž jde od pedálu akcelerátoru kde je 6drátové svorkovnice (štekr) T6l (to jak sem pochopil ta přímo na pedálu)
přes 15ti drátovou svorkovnici T15a v oddělovacím prostoru
do 81 drátové svorkovnice T81a v řídící jednotce.


Takže teď (než vyhodim současnej pedál do kontajnéru) bych chtěl zkontrolovat potažmo proměřit a vyloučit závadu na vedení, páč se to děje jen za vydatného deště a chtěl bych se vás zkušených zeptat:

1/ oddělovací prostor je co? pochopil sem to správně, že je to ta část kovové karoserie, v které je umístěna baterie? Tzn pod plastovým deklem (torpédo?) pod stěrači? A nebo je to někde v kabině? Tzn že budu muset ze vnitř rozebrat palubku?

2/ v které části jsou ty svorkovnice?

3/ pokud sem to pochopil správně a polezu tam "z pod stěračů", je nějaký osvědčený postup na rozborku těch plastových deklů o kterém bych měl vědět dřív než něco ulomim? :D

Moc díky za spolupráci
Jakub S

Napsal: 07 dub 2014, 20:07
od variant
Na golfu je pod stěračemi takovej plastovej deklík do kabiny
tudy mi tam zateklo do svorkovnice a když to vyschlo tak to taky druhý den jelo.

vyřešeno

Napsal: 11 kvě 2014, 10:36
od smetakus
Problém vyřešen.
Opravdu to byly zavhlé konektory hlavní svorkovnice.

Místo: Velká svorkovnice v prostupu do kabiny. Oxidace od vody.

Problém: Podtékalo těsnění oválného prostupu od řídící jednotky do interiéru k velké svorkovnici. Mezi kovovou částí karoserie a plastovou krabicí na řídící jednotku.

Důvod: Patrně špatně slícované při montáži alarmu dřívějším majitelem. V kombinaci s vypadlou gumovou průchodkou trnu stěračů v torpédu. Ta se zachytila pod plastovým deklem ŘJ a dělala tam špunt na vodu a bordel.

Řešení: Vyčištěny bordel i konektory. Dobře slícováno a lehce otmeleno těsnění a plastvý dekl ŘJ.

Závěrem: Když o tom tak přemejšlim, tak byla klika, že se nepo...lo něco jinýho, páč byla zavhlá většina konektorů.

Poučení z krizového vývoje: Opravdu si holt občas zkontrolovat odvodňovací cesty. Minimálně ty co ohrožujou elektriku.

Děkuji všem zdejším borcům za asist. Zase sem o něco chytřejší :-D

Hloubavá otázka na závěr: Co za chemii používáte na čištění resp dlouhodobé provozní "zakonzervování" konektorů a podobných elektrických spojů? A s jakými zkušenostmi a výsledky?