Názor na GEOMETRII

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Názor na GEOMETRII

Příspěvek od blonn »

Už jsem byl dvakrát u nejmenovaného servisu v Praze na geo. 1.Auto pořád táhne lehce doprava. 2.seřízeno znovu a stále to samé a k tomu volant nakřivo (LOL) . Měnil jsem jen silentbloky v ramenou (plný puky) a čep do těhlice. Vše dotaženo na zemi. Šoumen mi povídá, že je to prej normální(mít volant nakřivo), bo tím dohánějí to táhnutí doprava (LOL) . To mi málem praskla cévka. Jsou tyto hodnoty ready? Mě se při nejmenším nezdá odklon kol na předku. Předem díky za názory.Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) blonn dne 08 dub 2014, 20:18, celkem upraveno 2 x.
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Kola vyvážené? Geo na zadní nápravě vychází ok?
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Teď jsem tam loupnul fotky. Jo po prvý že to prej dělaj gumy. No nic koupil jsem nový a stejně nic (rada pana mechanika), stejně jsem je chtěl kupovat. Takže vyvážený. Jo a mechoš ještě poudá: s tímhle jsem se ještě nesetkal :) . Jen výměna výše zmiňovanýho, nic víc nic míň.
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
jirka.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 536
Odpovědi: 0
Registrován: 17 pro 2013, 16:11

Příspěvek od jirka.p »

pokud to tahne i na new gumach. rekni jim at se podivaj na souosost naprav. nekdy je to lepsi. jinak mas malinko horsi jak predni tak zadni odklony na prave strane a to ze jsou kola dovnitr. to by nasvedcovalo ze by to tahlo do leva. jinak zkus se podivat na silentbloky v pradni naprave ale ty predni. jinak co je to za auto ?
VW Eos 2.0 TFSI 147kw BWA. 390hp/540nm :)
Skoda octavia 2 1Z - 1752,AL vstriky , C cidlo , 312/286mm ,podvozek komplet rs
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Je to G4. Silenty přední byly v poho, jak nový.
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
jirka.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 536
Odpovědi: 0
Registrován: 17 pro 2013, 16:11

Příspěvek od jirka.p »

chapu tvuj problem. mam fabii a neustale mi tahne do prava...sice neptarne ale tahne. jiny gumy,disky,tehlice,tlumice proste vse co slo se vymnenilo a presto porad tahne do prava :D jediny co by to uz mohlo delat tak soosost naprav (geometrie je v poradku ale auto dela tzv 4stopy) pak by to mohlo tahnout...se zadkem se da taky nepatrne hnout...
VW Eos 2.0 TFSI 147kw BWA. 390hp/540nm :)
Skoda octavia 2 1Z - 1752,AL vstriky , C cidlo , 312/286mm ,podvozek komplet rs
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Ku...va, že se vymění tyhle věci přece neznamená, že budu mít volant nakřivo a bude to lehce táhnout doprava. Jsem domluvenej na čtvrtek, že s tím něco udělají, ale podle toho chytráka je vše v poho. Jeho prostě zajímaj jen hodnoty na protokolu, nic víc. Tím je geo OK. Nezbude než zkusit za další love geo někde, kde si s tím poradí i po stránce jízdních vlastností (on s tím jel a vše přiznal ale prej OK) :?
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5729
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

mal som ten isty problem na mojom aute GIV tiež geometria 2xOK ale stale mi to tiahlo doprava a volant nakrivo.Daval som nove ulozenie ramena nove capy a stabilizatory nic mi nepomohlo. uz som na to nemal nervy a nechal som to tak. Za pol roka mi vytiekli zadne tlmice spravil a mesiac nato som preventívne spravil aj predok vrátane uloženia tlmičov a ejhla od ej doby volant rovno a auto netiahne. takže problem bol bud v prednych tlmičoch alebo uloženiach tak snaď ti to pomože ;)
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
dedkoun
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 19:50
Bydliště: Příbram

Příspěvek od dedkoun »

Takže něco kinematiky...:-D

Postavíme před sebe jakékoli kolo,třeba i jen pneumatiku.Pokud bude souměrná a postavíme ji kolmo a postrčíme,pojede nám rovně.Pokud ji nakloníme třeba o 1 stupeň doprava a postrčíme,bude zatáčet doprava.Není podstatný,o kolik,vzorce nechme zdejším hnidopichům.Tudíž pokud nám dvě kola,jedoucí souběžně,tvoří nápravu a nemají stejný odklon,auto potáhne za tím víc nakloněným od kolmice,ať je to negativ,nebo pozitiv.A je úplně šumák,jestli jsou sběhlý,nebo do praku.Pokud mám u závoďáku "áčka",musím mít kola lehce do praku,páč mi díky velkýmu negativu táhnou dovnitř,tak je musím lehce rozběhnout,aby mi v koleji nešprckovaly.

A u koncernovýho Golfohybu je ta náprava,díky blbě spočítanýmu přepákování,k tomu náchylná.
Takže zkontrolovat 1)Jestli nemáš spodní čepy oba levý
2)Jestli jsou v oválnejch dírách ramene na přibližně stejným místě
3) a hlavně,jestli máš dobře a stejně napěchovanej pherson do těhlice na obou stranách.Tam bejvá problém
4)popř.jestli není úplně na kaši horní uložení,ale to je dost dlouhá páka,to by muselo bejt uplně trop.
Různý chytrosti,pukosilentbloky,stabiláky,tlumiče,to nedaj.
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Tlumiče a celkové uložení jsem dělal před rokem. Před výměnou sil. a čepu bez problémů, takže musí být chyba někde v tomhle. Kouknu ještě na ty čepy, jestli jsou +- stejně. To budou mít radost, když to zase rozhodím :)
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:32

Příspěvek od HanZ »

Mě dělal autoservis Chaloupka Kostelec nad Orlicí, který mi dodnes dluží proplacení faktury z ledna za poskytnuté služby! geometrii 2x. Vždy OK, ale auto nepatrně, opravdu skoro neznatelně táhne doprava. Nicméně byl na první pohled natočený volant vlevo, nikoli vodorovně. Na dotaz mi bylo sděleno, že to je seřízené správně. No myslel jsem si o tom své a volant přesadil o jeden jediný zub vpravo. Nyní při jízdě po relativně rovné silnici, pokud nastavím volant "rovně" a pustím, auto jede opravdu rovně. V mém případě jsem asi podvědomně stále vyrovnával nerovnost volantu a proto se mi zdálo, že to nepatrně táhne...
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Odpovědi: 0
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

Pokud neni po geometrii volant rovně, tak ho přesazovat nahoře je nesmysl.
je li geo ok a volant křivo je to chyba, nejřív se dá volant rovně a pak se to děšlá na tyčích a ne udělat geo a ejhle volant křivě, tak ho přesadíme.,
když by po každý geo někdo přesadil volant o zub např do prava, tak po deseti geo, no kde to asi bude.

znám blby co klidne přesaděj volant o X desítek i více stupňů,
ten zub +- je asi ok, ale neni to profesionální.
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:32

Příspěvek od HanZ »

Je z principu zcela jasné, že se první nastaví volant a podle něj až kola. Ale když to borec není schopen ani nadvakrát udělat správně? To toho vola na geometrii mám tlouc klackem, dokud to neudělá pořádně?? No hold si každý udělejte na profesionalitu techniků ve zmiňovaném servise svůj názor. V té době jsem s nimi ještě vycházel v dobrém, dnes bych již s takto provedenou geometrií nesouhlasil.

Byl to můj konkrétní případ, kdy jsem to přesadil pouze o jeden zub a problém to vyřešilo. Možná že bych ještě někde vyhráb protokol...
Naposledy upravil(a) HanZ dne 09 dub 2014, 20:23, celkem upraveno 1 x.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

No volant nakřivo jsem fakt nečekal. Co zkusit povolit čepy(tři šrouby) a zatlačit celou těhlici směrem k autu nebo od, aby byli nadoraz tj. stejně na rameni jak píše dědkoun. Kousek se to hne. To je jediný,kde by mohl bejt zakopanej čokl (wallbash)
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Uživatelský avatar
HanZ
Aktivista
Příspěvky: 1861
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:32

Příspěvek od HanZ »

Jak moc nakřivo? Já to měl jen nepatrně (na tom tisícihranu jen o jeden zub), což je opravdu jen nepatrně.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo?? :woot:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“