"Házivost" kotouče

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

"Házivost" kotouče

Příspěvek od Tomas.cz »

Dotaz, kolik má být +- házivost kotouče aby bylo vše ok a brzda nekopala.
Dal jsem stočit kotouče, ujel cca 20km a při brždění kope pedál jak nějaká utahaná brzda FS-III 280mm :roll:
Vytáhnul jsem číselníkový úchylkoměr Hazet s magnetickým ložem co krásně pásne na tlumič, jeden kotouč má 0,03mm a druhý 0,07mm, měření +- v polovině kotouče.

Náboj a dosedací plochy kotouče vyčištěné 1a.

Díky
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tome destičky máš na cypa,

kope taky hadička vodítka zarezlá deska nebo pístek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Destičky nové, vodící čepy namazané s novejma prachovkama- třmen plave ok a na jednom třmenu nový kroužek s manžetou, zkoušel jsem šroubovákem a pístek roztáhnu bez problémů.
Mě se zdá, že to kopalo hned, jen jsem dneska brzdil z větší rychlosti tak se to víc projeví než brouzdání kolem komína.

Spíš mě zajímá, jestli někdo nezdá ty hodnoty na házivost, pro zajímavost.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

u jakého auta to máš?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Můžou to dělat i zadní brzdy, kapalina to přenáší. 2/100 je výrobní tolerance.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Ty 3 stovky ještě dobrý ale těch 7 už je moc
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

Ve Svet motoru onehda psali (udajne dle vyjadreni Skoda) ze hazivost naboje max +-0,02 a hazivost kotouce max +- 0,05 mm . Jen orientacne - ty kotouce byly dobre stoceny ?
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="origoš"]
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 11 dub 2014, 20:33, celkem upraveno 1 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

origoš píše:Můžou to dělat i zadní brzdy, kapalina to přenáší. 2/100 je výrobní tolerance.
origoš ale ty zadní kotouče odhalíš ruční brzdou, led a že by byly kombinované desky pakny tak ne
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Odpovědi: 0
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59

Příspěvek od besoun »

Házivost kotouče nesmí překročit 0,10mm - tohle udávají výrobci kotoučů.
Ale to kopání bude nejspíš opravdu od zadních brzd. Při jízdě zatáhni ruční brzdu a hned budeš chytřejší. Nedávno jsem řešil jemné chvění nově namontované sady a házivost dle úchylkoměru byla 0,05 až -0,02 ale po pootočení na náboji jsem dosáhnul 0,02 a byl klid. Tam stačí opravdu mini bordel a je vymalováno(hlavně u koncernu) A samostatný náboj nesmí překročit 0,03mm.
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Chtěl jsem znát ty údaje házivosti, ještě to zítra sundám a projedu jen brzdu na ručku, ale zdá se mi, že to chvění cítím zepředu.
Auto je A4, třmen Lucas 54mm.
Soustružení si majitel zajišťoval někde sám, no uvidím zítra, naštěstí na to není kvalt, spíš chci mít jasno :)
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Nojo, ale házivost je jedna veličina, ale důležitý je, když to někdo soustruží, aby věděl jak se to dělá....pokud to neudělá na jedno upnutí, tak budou kopat a házivost můžeš měřit pořád....

Jestli si to majitel nechal někde dělat sám, tak buh ví jak to bylo.....osobně to už nenechávam dělat...pořád lepší levnej kotouč než stočenej...tot muj názor :-)
***VAG,PSA,Renault***
dedkoun
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 19:50
Bydliště: Příbram

Příspěvek od dedkoun »

1)Kotouč se nestáčí,nýbrž na plocho brousí
2)Pokud se teda už stáčí,tak kulatým SK plátem na litinu a řadit
3)Drážka po noži někdy vytvoří jakoby "gramodesku" a její velejemnej závit pak taháním destičky v držáku vytváří malé,soukromé techno :-D

4)A to vůbec nemluvím o upnutí

Takže ho nejspíš"někdo,kdo má taky soustruh" vzal nožem co byl nejblíž,upnul ho za vnitřek "bubnu",tou kudlou bez žlábku ho naklepal jak řízek,jako bonus vytvořil gramodesku a on se při prvním ohřátí zkroutil jak panna při orgasmu.

Takže vem pětikilo a kup si je nový.
Howgh....
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je na úvahu, zda stočený origo kotouč není lepší než nový levný sráč. Koupil jsem si je na dodávku a shnily tak, že jsem tomu nechtěl věřit..
nepropadat panice...
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

bud mu dej noname novy kotouce ktery taky funguji a nebo to nech stocit primo na aute, jinak je to vzdycky bud a nebo.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“