Stránka 1 z 2

Auto rok stálo - měnit nebo ne?

Napsal: 25 dub 2014, 18:41
od mir77
Ahoj,
rychlý dotaz. Mladá podědila Fáčko po dědovi. Zhruba před rokem se měnil olej a to auto od té doby de facto stálo v garáži. Až tak poslední měsíc s tím začala jezdit a najela kulový, tak 1 000 km.
Mám na to vlítnout a vypustit to, nebo se na to můžu vyprdnout?

Napsal: 25 dub 2014, 19:35
od Ladas
nech ho tam fávo to určitě zkousne jinak bys zvedl cenu vozu...

Napsal: 25 dub 2014, 19:36
od Vici
jestli je v ok stavu, není škoda s ním jezdit ? :-) to je už skoro veterán...

jak psal ladas, olej to sežere v klidu, Fáčko jezdí i na vazelínu...

Napsal: 25 dub 2014, 19:55
od Marek77
Tak já nevím, ale mně bylo vždycky vtloukáno do palice, že olej stárne, i když auto stojí. Dokonce mi kdysi kdosi říkal, že olej stárne nejrychleji právě v autě, které nejezdí, nebo jezdí jen tu a tam.

Čtyřka oleje do Favorita stojí tři kila, k tomu filtr za sedmdesát. Na čem chceš šetřit?

Napsal: 25 dub 2014, 20:22
od mir77
Do veterána daleko :) 1994 Silver Line :D Každopádně šetřit by chtěla spíš mladá. Pro mě to je akorát trocha práce. Proto se ptám, jestli není zbytečná ;)

/EDIT: Co tam vůbec patří do tý plechovky?

Napsal: 25 dub 2014, 20:32
od Marek77
Pokud to nemá KAT, stačí jakýkoli minerál - třeba Mogul Stabil. Pokud to má KAT, pak VW 501.01 - stačí Mogul GX nebo Mogul Felicia (je to to samé, jen pod jiným názvem).

Napsal: 25 dub 2014, 21:39
od mir77
Předpokládám, že 781.136 B KAT znamená katalizátor. Pak díky za tu normu ;)

Napsal: 25 dub 2014, 21:42
od Marek77
Jasně - monovstřik 50kW + KAT.

Napsal: 25 dub 2014, 21:54
od mir77
Dobrý, tak díky.

Napsal: 19 črc 2014, 07:45
od kebs
Olej do sebe vstřebává okolní vlhkost, tím stárne a znehodnocuje se. Myslím, že to není zas taková investice, ale je to na tobě. :)

Napsal: 30 srp 2014, 12:31
od Petr H.
;) to leda kdyby stál v ve vlhké kůlně v kyblíku. A pak by byl šedivej. Pokud to nestálo ve vlhké jeskyni je to fuk. Daleko víc vlhkosti motor "nasaje" při běžném provozu ve chvíli, kdy vychladne tak teoreticky z okolí. Když stál tak při zavřeném víčku a měrce nemá kudy, při změnách atmosferického tlaku a pozvolných změnách teplot se nemá vzduch jak vyměnit. A hlavně když to ohřeje tak se zase vypaří to pidi co tam bude. Co pak s tou vodou co projde do skříně ve formě páry ze spalovacího prostoru pod píst? ;) a že je jí docela dost ze spáleného paliva.
Tak žádné strachy, kdyby to stálo 3 roky, tak bych o tom přemýšlel, kdyby 5 tak bych ho vyměnil.

Napsal: 30 srp 2014, 12:43
od Marek77
Při zavřeném víčku a měrce nemá kudy? Tak si nastuduj základní pojmy o motorech, pane :-).

Co třeba systém odvětrání karteru? Tudy se do oleje nemůže dostat vzdušná vlhkost?

Napsal: 01 zář 2014, 22:14
od Petr H.
;) do sacího potrubí. Takže se to honí pořád dokola. Tak moc se to zase neroztahuje, aby to došlo až do karteru v nějakém množství, co by jsi musel brát v úvahu.
Prozradím ti tajemství, spálením jednoho liru paliva "vnikne" zhruba litr vody. Z tohodle pohledu je tenhle vzdušný kondenzát směšný.
Copak má říkat olej z auta které jezdí denně 3 km do práce z práce? Než najede předepsané kilometry trvá mu to i několik let.
A co na to auta které stojí buhví jak dlouho v autobazarech nebo v kopřivách.... :D a s olejem si hlavu nikdo neláme, protože km z cedulky jsou moooc daleko...

:D je to favorit ne formule... jakpak dlouho bude ještě jezdit a kolik ještě ujede???

Napsal: 01 zář 2014, 22:24
od Marek77
Pokud to bereš takhle, není co řešit. (LOL)

Napsal: 02 lis 2014, 22:34
od Vici
Neprodáš Silver Lina ? :)