TDi 81kW ASV...
Ahoj,
chci se zeptat, zda je normální níže uvedené:
1. po jízdě je hladina chladící kapaliny cca o 1-2cm níž než v normálu
2. po otevření víčka nádobky krátce zasyčí a voda stoupne zpět do normálu
3. veškeré hadice jsou po jízdě teplé a dají se v pohodě zmáčknout
4. na hladině není patrné nic co tam nemá být (mastnota, saze), občas jen trošičku zpěněné kapaliny
5. na víčku oleje není patrný žádný bílý šlem
6. olej ani chladící kapalina nepřibývá ani se neztrácí
7. ze zadní hadičky stále teče do nádobky voda (málo, bez rozdílu studeného a teplého motoru).
8. chladící systém zůstává natlakovaný i do druhého dne (po otevření víčka druhý den krátce zasyčí).
Jde mi tedy o to, zda je normální stav, že za jízdy se sníží hladina kapaliny a po otevření opět stoupne zpět a také to, zda má stále jít kapalia z té zadní hadičky do nádobky.
Díky
Chladící kapalina TDi 81kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- patrik.kloucek
- Aktivista
- Příspěvky: 2068
- Registrován: 22 pro 2006, 20:58
- Bydliště: Hradec Kralove
Odpovědi: 0
EDIT!
Menší změna situace...
správný scénář je tento:
1. občas po klidné jízdě je hladina chladící kapaliny cca o 1cm níž než v normálu a po otevření krátce zasyčí a stoupne do normálu
2. občas po ostřejší jízdě je hladina chladící kapaliny cca o 2cm výš než v normálu a po otevření trošku více zasyčí a ještě stoupne tak o cca 2cm
(do normálu se po klidné jízdě vráti za chvíli)
3. po odšroubování víčka si krátce odfoukne ve všech případech, voda nikdy nebublá
4. veškeré hadice jsou po jízdě teplé a dají se v pohodě zmáčknout
5. na hladině není patrná mastnota ani saze
6. často bývá na hladině bílá nemastná pěna, která po chvíli zmizí
7. na víčku oleje není patrný žádný bílý šlem
8. při nastartovaném motoru a odmontovaném víčku oleje jde tlak z víka ventilů
9. olej ani chladící kapalina nepřibývá ani se neztrácí
10. ze zadní úzké hadičky stále teče do nádobky voda (málo, bez rozdílu studeného a teplého motoru)
11. auto vůbec nekouří
Je to takhle v pořádku, nebo je problém.
Díky moc!
Menší změna situace...
správný scénář je tento:
1. občas po klidné jízdě je hladina chladící kapaliny cca o 1cm níž než v normálu a po otevření krátce zasyčí a stoupne do normálu
2. občas po ostřejší jízdě je hladina chladící kapaliny cca o 2cm výš než v normálu a po otevření trošku více zasyčí a ještě stoupne tak o cca 2cm
(do normálu se po klidné jízdě vráti za chvíli)
3. po odšroubování víčka si krátce odfoukne ve všech případech, voda nikdy nebublá
4. veškeré hadice jsou po jízdě teplé a dají se v pohodě zmáčknout
5. na hladině není patrná mastnota ani saze
6. často bývá na hladině bílá nemastná pěna, která po chvíli zmizí
7. na víčku oleje není patrný žádný bílý šlem
8. při nastartovaném motoru a odmontovaném víčku oleje jde tlak z víka ventilů
9. olej ani chladící kapalina nepřibývá ani se neztrácí
10. ze zadní úzké hadičky stále teče do nádobky voda (málo, bez rozdílu studeného a teplého motoru)
11. auto vůbec nekouří
Je to takhle v pořádku, nebo je problém.
Díky moc!