Chladící kapalina TDi 81kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tpec
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2012, 07:52

Chladící kapalina TDi 81kW

Příspěvek od tpec »

TDi 81kW ASV...

Ahoj,
chci se zeptat, zda je normální níže uvedené:

1. po jízdě je hladina chladící kapaliny cca o 1-2cm níž než v normálu
2. po otevření víčka nádobky krátce zasyčí a voda stoupne zpět do normálu
3. veškeré hadice jsou po jízdě teplé a dají se v pohodě zmáčknout
4. na hladině není patrné nic co tam nemá být (mastnota, saze), občas jen trošičku zpěněné kapaliny
5. na víčku oleje není patrný žádný bílý šlem
6. olej ani chladící kapalina nepřibývá ani se neztrácí
7. ze zadní hadičky stále teče do nádobky voda (málo, bez rozdílu studeného a teplého motoru).
8. chladící systém zůstává natlakovaný i do druhého dne (po otevření víčka druhý den krátce zasyčí).

Jde mi tedy o to, zda je normální stav, že za jízdy se sníží hladina kapaliny a po otevření opět stoupne zpět a také to, zda má stále jít kapalia z té zadní hadičky do nádobky.

Díky
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

to je ok
tpec
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2012, 07:52

Příspěvek od tpec »

Ještě jedna věc, nikdy jsem u svého auta neslyšel po jízdě jet ventilátor na chladiči... Se zapnutou klimou se toči oba dva nižší rychlostí. Při testu akčních členů relé ventilátor spíná.

Není to divný?
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

To,že ti systém ostane natlakovaný až do dalšieho dna nieje normálne.Zrejme budeš mať chytene tesnenie pod hlavou.
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Odpovědi: 0
Registrován: 13 bře 2009, 09:20

Příspěvek od STIB »

Nenafukuje se ti někde hadice?
OCTAVIA- ALH
tpec
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2012, 07:52

Příspěvek od tpec »

EDIT!
Menší změna situace...
správný scénář je tento:

1. občas po klidné jízdě je hladina chladící kapaliny cca o 1cm níž než v normálu a po otevření krátce zasyčí a stoupne do normálu
2. občas po ostřejší jízdě je hladina chladící kapaliny cca o 2cm výš než v normálu a po otevření trošku více zasyčí a ještě stoupne tak o cca 2cm
(do normálu se po klidné jízdě vráti za chvíli)

3. po odšroubování víčka si krátce odfoukne ve všech případech, voda nikdy nebublá
4. veškeré hadice jsou po jízdě teplé a dají se v pohodě zmáčknout
5. na hladině není patrná mastnota ani saze
6. často bývá na hladině bílá nemastná pěna, která po chvíli zmizí
7. na víčku oleje není patrný žádný bílý šlem
8. při nastartovaném motoru a odmontovaném víčku oleje jde tlak z víka ventilů
9. olej ani chladící kapalina nepřibývá ani se neztrácí
10. ze zadní úzké hadičky stále teče do nádobky voda (málo, bez rozdílu studeného a teplého motoru)
11. auto vůbec nekouří

Je to takhle v pořádku, nebo je problém.

Díky moc!
bodyvlk
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 21:16

Příspěvek od bodyvlk »

To je OK. Ventilátory na sahaře se pouští jenom, když stoupne teplota vody v chladiči na čidle nad stanovenou mez, nebo při pštěné klimě se točí buď jeden nebo oba a v případě potřeby se točí i se zvýšenými otáčkami (vysoká teplota vzduchu apod.)
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Tak když je všechno OK, problém žádny a ty stejně nemůžeš spát, tak ti žádný zákon nezakazuje sundat hlavu, udělat těsnění nebo vyměnit převodovku nebo turbo. :)
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“