Stránka 1 z 1

Filtrace pře písek - zkušenosti

Napsal: 21 čer 2014, 06:25
od kadlec31
Ahoj nemá někdo z vás zkušenost čistit vyfrit přes pískovou filtraci jako je v bazénu ? Myslím že by to mohlo fungovat ne ?

Napsal: 28 čer 2014, 11:15
od UchoTD
viac sa ti oplatí kupit filtračné vaky z EBAYU na 1micron za 4eury a ideš,velka spokojnosť. mam dva,jeden na motorak a druhy na ATF oleje a parada.možem iba odporučiť

Napsal: 28 čer 2014, 12:13
od Slavkov
UchoTD, mohl by jsi hodit klíčové slovo, co přesně hledat na ebay? Díky.

Napsal: 28 čer 2014, 12:44
od zero1724
čau, zkoušel jsem kdejaké ptákoviny, ale stejně je nejlepší přes olejovku LIAZ, bez práce, nestojíš u toho, dáš na slunko a valíš, vytunil jsem to ještě tak, že jsem kbelíky olepil černou izolepou a ty si valí jak nikdy! když se obalí tukem, seškrábnu ho štětcem dolu, dám do jedné nádoby na velký vedra a jedu dál, takhle klidně 500l

Napsal: 28 čer 2014, 15:15
od sineDko
Predava ich filterbagman. V teme na vyjety olej ako palivo je aj presne odkaz.

Napsal: 29 čer 2014, 11:09
od UchoTD

Napsal: 07 črc 2014, 12:35
od zero1724
To ohříváš, nebo co s tím děláš? to mi neříkej, že přes tohle proteče ta kajda co od lidí dostávám?

Napsal: 07 črc 2014, 13:09
od BoB12
zero1724 píše:čau, zkoušel jsem kdejaké ptákoviny, ale stejně je nejlepší přes olejovku LIAZ, bez práce, nestojíš u toho, dáš na slunko a valíš, vytunil jsem to ještě tak, že jsem kbelíky olepil černou izolepou a ty si valí jak nikdy! když se obalí tukem, seškrábnu ho štětcem dolu, dám do jedné nádoby na velký vedra a jedu dál, takhle klidně 500l
Jako to mas ostredivku z Liazky a necim to pohanis? Nebo jak ti to funguje? Popripade muzes zaslat nejake foto pro inspiraci? Díky.

Napsal: 07 črc 2014, 15:48
od zero1724
Musíš tady hledat, o filtraci je toho mraky i s fotkama, ničim to nepohánim, filtrace pomocí gravitace funguje bezvadně a když jsou tepla tak to teče uplně krásně:) nejlevnější a nejúčinější varianta, vemeš kýbl velkej, koupim závitovou tyč, nahoru a dolu podložky, dvě křidýlka na utažení, uprostřed kýble udělám dirku, tim protahnu zavitovku, na to nasadim liazku (dolu dám těsnění z olejového filtru (nějakého), dám podložky utahnu, proti slunku kouknu kde udělám dirky kterýma to poteče a hurá filtrovat, nic složítého.

Napsal: 07 črc 2014, 15:56
od UchoTD
zero1724 píše:To ohříváš, nebo co s tím děláš? to mi neříkej, že přes tohle proteče ta kajda co od lidí dostávám?
pretečie.

Napsal: 15 srp 2014, 19:44
od efes
stejný vak z ebay z anglie chci taky koupit,mám 150 mikronový akvaristický vak,filruju za studena vyfrit s 10% benzínu,nejlíp vervu.
předtím než to dám filtrovat vakem tak to dám přes kvalitní bavlněné plátno,kde se usadí zbytky z jídla a tuky.
jezdím s berlingem 1.9D 2001,má original ohřev filtru,jezdím na olej od zimy,najeto přes 6000km,2 měněný filtr,chytá hned,jen jednou mi nešlo naskočit,když jsem jednu várku zapomněl namíchat s benzínem,měsíčně 700km uspora víc jak 1300

Napsal: 15 srp 2014, 21:07
od pepe276
efes píše:stejný vak z ebay z anglie chci taky koupit,mám 150 mikronový akvaristický vak,filruju za studena vyfrit s 10% benzínu,nejlíp vervu.
předtím než to dám filtrovat vakem tak to dám přes kvalitní bavlněné plátno,kde se usadí zbytky z jídla a tuky.
jezdím s berlingem 1.9D 2001,má original ohřev filtru,jezdím na olej od zimy,najeto přes 6000km,2 měněný filtr,chytá hned,jen jednou mi nešlo naskočit,když jsem jednu várku zapomněl namíchat s benzínem,měsíčně 700km uspora víc jak 1300
150 mikronů je hodně málo, to se nediv, že po 3 tisících měníš filtry. Tyhle 1.9D motory mají v originále 5 mikronový filtr. Tzn. že všechen okem neviditelný bordel velikosti 5-150 mikronů ti za chvíli ucpe palivák.
Taky jsem tak začínal s vyfritem a filtroval jen přes vliselín a divil se, že furt měním filtry.
Pořiď si buď tenhle pytel na gravitační filtraci, nebo filtr na vodu, s vložkou 1, nebo 5 mikronů na gravitační, nebo tlakovou filtraci. Před filtrací je dobré kanystr s vyfritem nechat pořádně ohřát na sluníčku, pak to krásně rychle teče. Až by člověk nevěřil, jaký je rozdíl v tekutosti a rychlosti filtrace, mezi teplým a studeným olejem.

Napsal: 16 srp 2014, 10:43
od efes
však říkám že ten vak budu kupovat,a filtry jsem měnil jen proto že jsem měl rozbitou tu ohřevnou komoru na filtr,tak jsem musel měnit komplet,mě stačí to mixovat s benzínem a teče to krásně

Napsal: 16 srp 2014, 11:13
od pepe276
Ten filtr jsi určitě měnil ne kvůli rozbité komoře, ale kvůli tomu, že se ucpal okem neviditelným bordelem.
Mixováním s benzínem akorát rozpustíš tuk ve vyfritu, ale bordel, který ti ucpe filtry se nerozpustí, zůstane tam a dál ucpává filtry.
Jestli máš, nebo nemáš předehřev filtru, nemá vliv na to, jak se ti zasírá filtr bordelem. Maximálně ti u nevyhřívaného filtru za nízkých teplot sádlo zalepí filtr, ale jakmile se to ohřeje, ať ohřevem, nebo okolní teplotou, tak se to zase rozpustí a filtr ti zase propouští a jedeš dál.
Když se filtr zasere bordelem, tak žádný ohřev nepomůže, jedině vyměnit filtr.