Stránka 1 z 1
jaky olej do mororu vw TDI PD? (a common rail)
Napsal: 23 čer 2007, 14:16
od palocx
narazil jsem na pekny zakladni kratky prehled ktery ...
Jaký olej do VW Passat TDI PD?
http://vw-passat.blogspot.com/2007/06/j ... di-pd.html
ktery (celorocni) olej je nejvhodnejsi pro nasi zemepisnou polohu?
pokud 0W-30 muze nastat mensi problem pokud v lete na jihu evropy najedu par tisic km?
dekuji
Napsal: 23 čer 2007, 18:13
od Huml
nechápu na co se ptáš, když to tam máš všechno popsaný, olej neurčuje zeměpisná šířka, ale délka servisního intervalu nebo myslíš, že v Italii nejezdí třeba na 0W-30?
Napsal: 23 čer 2007, 20:58
od palocx
Huml píše:nechápu na co se ptáš, když to tam máš všechno popsaný, olej neurčuje zeměpisná šířka, ale délka servisního intervalu nebo myslíš, že v Italii nejezdí třeba na 0W-30?
no do ted jsem si myslel ze pokud napr nekde nemaji zimu zato maji teplejsi leto (napr rocni teplotni prumer posunuty treba o 10°C nahoru) ze pouzivaji jiny "hustsi" olej - treba nejaky 10W/50
ale ptam se protoze mi to neni moc jasne
jsem docela prekvapen co dnesni oleje dokazou - nebo to jsou marketingove a reklamni reci?
Napsal: 24 čer 2007, 17:33
od Huml
vždycky je důležitý dodržet normu co určil pro daný motor výrobce a tím se řídit
Napsal: 24 čer 2007, 20:30
od palocx
Prosim Te plati to i o tom ze olej dle 506.01 a 507.00 mohu menit bez problemu v delsim intervalu. nekteri tvrdi ze ne.
jake naroky jsou na olej z pohledu tdi PD a turba
diky
Napsal: 24 čer 2007, 20:41
od Huml
506.01 můžeš nahradit 507.00
olej
Napsal: 24 čer 2007, 22:05
od thejackal
Klimatické podmínky hrají při výběru oleje určitý rozdíl v rozhodování jestli 0W, 5W, 10W. Podíváš-li se na oleje 5W a 10W je na nich klidně stejná norma VW 505.00. Nejsem odborník ani vyškolený pracovník nějaké ropné společnosti, ale tohle jsem vyčetl v brožůrách o olejích. Tím se snažím říct, že podnebí a lokalita hraje při výběru oleje roli. Kamarád třeba leje do své Octavie TDi 81KW olej 10W-40 od doby co jí novou koupil a bez problémů má na ní najeto 500.000km. Tovární manuály, možnost oleje 10W vůbec nenabízejí. Tímto svým tvrzením nechci nikoho povznášet ani opravovat.............
Napsal: 24 čer 2007, 22:35
od Huml
do Octy TDI 81kW se má lít olej co splňuje normu 505.00,(když jezdí na neLL)tudíž bez problému může lít 10W-40, jelikož drtivá většina olejů tuto normu splňuje. Dotyčný se ptal na olej do PD a tam je to většinou přesně specifikovaný i co se viskozity týče, prostě jinej výběr není a ani klimatický podmínky vlastně potom nehrajou roli. Jestli má LL v PD je lepší přejít na 507.00 díky viskozitě 5W-30 má lepší odolost proti ředění palivem, např. u PDF se dodatečný vstřik používá ke spalování sazí v PDF filtru, stejně tak větší množství jízd se studeným motorem může způsobovat větší naředění oleje nad únosnou mez a tím ohrozit životnost motoru.
Napsal: 24 čer 2007, 22:54
od palocx
jaky olej bych mel tedy pouzit pokud bych mel napr. vetsinu jizd cca 20 km?
znamena 20 km "se
studenym motorem" ?
---
co argument ze:
"použití oleje VW 507.00 nemá smysl pokud není vozidlo vybaveno filtrem pevných částic DPF. Navíc vzhledem ke snížené aditivaci u těchto tzv. Low SAPS olejů je jejich použití v provozu Long Life zatím přinejmenším diskutabilní"
diky
Napsal: 25 čer 2007, 19:40
od Huml
diskutabilní to použití sice být může, ale pokud se podíváš do většiny autorizovaných servisů, ty přešly na 507.00 bez mrknutí oka na všech modelech s LL výměnama i bez DPF
507 00 vs 506 01 v R5 TDI
Napsal: 26 srp 2007, 12:39
od Zdeno
Prosím o pomoc! Má niekto konkrétnu vedomosť o tom, prečo v motoroch VW R5, V10 (Touareg) a Škoda Superb s DPF nemôže byť použitý olej 507.00?
Napsal: 26 srp 2007, 18:58
od radimes
Chlapi!!!!!!!!!!
A co říkáte na CINOL 10w-40 do mého auta? Všechny normy to má i tu od VW 505.00
