Stránka 1 z 1

SEAT LEON 1P 2008 1.4 BXW 63 KW - bez komprese, postup oprav

Napsal: 29 črc 2014, 22:29
od ThrashTheTrash
Zdravím, zákazník má auto v nadpise od novoty v podstatě. Je to rok 2008 najeto 117 000 km, původní rozvody, vše OK na pohled, nic neprasklo, nic se neprojevilo, paměti závad čisté.

Už dříve s tím byly problémy, že to po delší době, cca týden stání, dlouho startovalo, jako by padal benzín. Ale vždy to na podruhé chytlo. Dělal jsem tam teď nedávno základní věci jako jsou filtry, oleje atd. Chystal jsem majitele na výměnu rozvodů, ale teď to přestalo jet. Interval rozvodů je dle literatury ve VIVID WORKSHOP 180 000 km.

Závada se projevila teď tak, že to chytlo na poprvé a zdechlo. Žádná rána, cinknutí atd. Teď motor točí, ale je bez komprese, všechny válce mají cca 5 bar, čtvrtý má 6bar.

Rozvody OK od pohledu, prasknutého nic není, zítra to dáváme na značky a jdem laborovat.

Je možné že se podpálily ventily nebo tak něco?nebo že by se střihlo něco na rozvodech?

Popřípadě jaký je postup opravy, když budou podpálené ventily?Udělat hlavu komplet, hydroštely, gufera ventilů a dělat i kroužky na pístech a vyměnit katalyzátor?

Pročítal jsem to tu vrchem spodem kolem 1.2HTP a podobných strojů a základ je jak sem se dočetl vykuchat kat, udělat hlavu komplet i s kroužkama na pístech.

Děkuji za informace.

Napsal: 30 črc 2014, 12:47
od Tomas.cz
Pokud budou rozvody sedět, podívej se, jestli se točí vačky, že by motor přišel naráz o komprese ne nevím, ale točící se kolo vačky a stojící vačku jsem už viděl.

Napsal: 30 črc 2014, 12:48
od ThrashTheTrash
Právě všecko se točí jak má, ale prasklo mi lanko na zvedáku a auto mám zdvižený a nejde s ním hnout, takže jak spravím lanko, du to kuchat.

Točí se jasně klika, vačky, řemeny na pohled OK. Jak spravím zvedák, dám to na značky, tipuju to asi na KO vačky uvnitř nebo tak něco.

Napsal: 30 črc 2014, 22:48
od ThrashTheTrash
Rozvody na přípravky OK, sundal jsem ozubené řemeny, sundal jsem vačky, a ze 16ti hydroštelů je 14 hydroštelů natvrdo, nejdou zmáčknout, dva z nich (sací) jdou mačkat krásně.

To by podle mě vysvětlovalo tu kompresi KO, ale jak jsem sundal vačky, tak ventily se zvedly(uzavřely se) a při měření komprese je pořád stejný výsledek ( cca vše kolem 5ti bar), z toho soudím, že jsou podpálený ventily.

Oprava takového motoru vyjde s novými díly cca na 40 000 kč, má cenu to opravovat?

Popřípadě, jaký je postup podle vás?

Děkuji za cenné rady.

Napsal: 01 srp 2014, 20:56
od ThrashTheTrash
OPRAVENO: Bylo podpáleno 8 výfukových ventilů, hlava se nechala opravit, vyměnily se i vodítka, sací ventily zkontrolovány, dány nové gufera ventilů a hydroštely.


Děkuji za informace, komprese nyní 12 bar na všech válcích.

Napsal: 04 srp 2014, 00:21
od ThrashTheTrash
Za ztrátu komprese považuji asi katalyzátor, je to tak? Sice kat jsem venku měl, byl na pohled netknutý, ale není to právě on, co způsobil podpálení ventilů?Otázkou je, zda to po opravě za pár let neudělá to samé.

Závada při koupi vozidla s 12000 km byla už ta že to občas nešlo natočit. Motor sice chytl, zatřepal se, ale zdechl. Na podruhé chytnul v pohodě a držel si volnoběh.

Napsal: 04 srp 2014, 18:45
od slovacek.milos
ono kolikrát kat na OKO ok klepneš do něj a začne se sypat a když ho vykocháš samý popel

Napsal: 04 srp 2014, 20:02
od ThrashTheTrash
No, to bude chtít zkontrolovat ještě. Děkuji za informace.

Napsal: 05 srp 2014, 07:51
od Lusťa
A jaká byla konečná cena opravy?

Napsal: 05 srp 2014, 12:09
od auto-point
Párkrát klepni s katem o zem a budeš se divit co z něj poleze :o

Napsal: 05 srp 2014, 16:37
od ThrashTheTrash
Konečná cena byla 20 000 kč. Byly KO rozvody a dělalo se tam nějaký programování komfortních funkcí.

Ten kat ještě zkontrolujem preventivně.

Děkuji za informace.