
Spotřeba - kdo dá menší?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Spotřeba - kdo dá menší?
Pánové nevím jestli to sem mám psát, stejně mi nebudete věřit. S lupem 3L mám změřenou reálnou spotřebu 2,7 na 100 přičemž ukazuje 2,9. je to průměr za 455km po sinicích 1 a 2 třídy trasa chotěboř-žďár nad sázavou brno. snažm se o úspornou jízdu to ano, ale nemám žádný úpravy, ani denmní svícení. jsou v tom 4 studené starty. tedy vždy 100km na jeden zátah. jediná věc kterou švindluju je pneu na 3Bar. ale to kompenzuje horší sériovou neaerodynamickou masku a světla ze standard lupa. zkoušel jsem dát absolutní minimum to ukazovalo 2,1 litru ale to bylo 70 kmh a motor předehřátej na provozní teplotu. kdyby mě nezbrzdili odbočující řidiči a měl bych denní světla a zavřel okýnka tak věřím tomu že bych dal i 1,9 na palubáku. chystám se udělat el. předehřev motoru a DRL a počítám že se dostanu na reálných 2,5. najeto 300 tisíc možná pravdivých. Pochlubte se s vašima spotřebama
egr on kat 2x on fakt bez úprav a bez chipu. Zátah motru fakt celkem ujde dost často předjížím. nafta kupuju nejlevnější MN po cestě. zajímalo by mě hlavně za kolik jezdíte s lupem 1.7 SDI? líbí se mi víc kvůli spolehlivosti a provozu na MEŘO. MM

Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
že bych přesedlal z B5 do Lupa?
Spíš ne (to raději jednu stopu
) ... reálnou s pašíkem za posl. 2tkm mam sice přesně dvojnásobnou (5,4/100), ale to je často město a jízdy obvykle do 30km (a pár delších), přičemž dle palubáku se někdy dostanu i na 4,5, ale častěji kolem šesti (a nejednou i přes 7, když tomu šlápnu), to všechno (i) v těch posl.2tkm(egr off, maf "off"/dioda a trošku zvedlej volnoběh a mírně stažená dávka paliva, kat on a i při plnym knedlu si "odfoukne" míň jak ACV v T4, kde je všechno jak má bejt, tj. maf, egr, atd. ) s různě naloženym kufrem, tj. provozní hmotností 1,5t a víc (1415kg je pohotovostní) 



pašíkombi AFN B597
- jirkastrachota
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 657
- Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
- Bydliště: Benešov
reálnou dlouhodobou mám okolo pěti na sto, ale jelikož mi dost kecá palubák, tak jsem schopnej se při cestě do práce, cca 28km, dostat na 3,2 na sto podle palubáku krátkodobého průměru. takže reál do čtyř litrů.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
No vono je to spíš jinak když chceš udržet nízkou spotřebu, tak to je podle mého o umění jezdit jako prase. teda zatáčky vybírat na hranici možností podvozku - nebrzdit, akcelerovat na plný kotel a pak nechat plachtit. Musím se přiznat že jsem z těch rychlejších na silnici, na rovině sice nedám víc jak 110, ale v zatáčkách mně ty těžký auta prostě brzděj.
ta poslední spotřeba je s tolerancí spíš dolu, spočítal jsem to z trochu vyšších hodnot. pokud bych to bral přesně podle natankování tak mi vycházelo 2.54 ltru ale to mně tady seperete že je to nesmysl, tak píšu 2,7
to je po silnicích 1,a 2. třídy, byla tam i dálnice a v jednu chvíli 160kmh. ale palubák mi ukazuje fakt víc, čekal jsem spíš opak. Berte prosím v úvahu i to že umím jezdit s tipem za 6,5 plynu ale mám tam nějaké úpravy velký předstih a chudá směs na hranici spalovatelnoti, čekám kdy odrovnám výfuk ventily dostává čočku jako nikdy ale ono to fut jede. lupo si šetřím je to naprostá bomba auto. Mým cílem je dostat se na 2,5 s předehřevem motoru. Nevím co by udělalo zrušení egru a dvou katů co tam jsou ale obávám se aby to nebylo horší. Brzdy moc nepoužívám.
ta poslední spotřeba je s tolerancí spíš dolu, spočítal jsem to z trochu vyšších hodnot. pokud bych to bral přesně podle natankování tak mi vycházelo 2.54 ltru ale to mně tady seperete že je to nesmysl, tak píšu 2,7

Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
Posledni nadrz s Octavii 2.0 PD jsem dal za 3,8l, ale jezdim vetsinou Prahu a okoli, takze to se projevi.
Nejmin jsem dal 2,9l na ceste do Mlade Boleslavi a zpatky, ale to bylo uprostred noci, takze me nebrzdili sneci, co neumi vytocit zatacku a na rovince nejedou rychleji nez 80.
Uprav mam spoustu, emise motoru budou nekde na urovni EURO 1, ale diky zavedeni vselijakych zkurvenych eko poplatku a emisnich zon mi to vubec nevadi, mozna prave naopak
Nejmin jsem dal 2,9l na ceste do Mlade Boleslavi a zpatky, ale to bylo uprostred noci, takze me nebrzdili sneci, co neumi vytocit zatacku a na rovince nejedou rychleji nez 80.
Uprav mam spoustu, emise motoru budou nekde na urovni EURO 1, ale diky zavedeni vselijakych zkurvenych eko poplatku a emisnich zon mi to vubec nevadi, mozna prave naopak

- Toledo sxe
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 154
- Registrován: 30 zář 2009, 19:44
- Bydliště: Litoměřice - ústecký kraj
Tankuji na celých, nyní jsem tankoval po 600 km zase do plné nádrže a když jsem vydělil litry počtem km, tak mi vyšlo 6,2l/100km a to je opravdu nejnižší co jsem kdy dal, jinak 7,8l/100km apod., město/mimo město - 50/50 na palubáku mám dlouhodobou spotřebu 7,0l/100km. S lehkou nohou nejezdím, jedu tak jak dovolují předpisy + 20% navíc mimo město, ve městě dodržuji (haranti, důchodci apod.) Když jedu sám a nevezu rodinu, tak se rád i svezu rychleji. Za 2,7l/100km jezdím na skútru (125ccm/4T) 

TOLEDO 5P, 6Q - 2.0TDi/128kW BKD/16V
- Toledo sxe
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 154
- Registrován: 30 zář 2009, 19:44
- Bydliště: Litoměřice - ústecký kraj
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 495
- Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Vici reagoval na prispevek Tiffa ze dokaze mit dlouhodobou s 2.0 PD 3,8l...Toledo sxe píše:Já nevidím nic proti - nechávám po ostřejší jízdě dochladit, a přeřazuji bez plynu ve 2200ot/min. když to má odejít, tak to odejde i bez pomoci řidiče
ja myslim ze je to zazrak a Tiff ma zazracny PD co naftu vyrabi, promin, ale 3,9 dlouhodobe snad neumi ani AGRko...dokazu si predstavit dalkovu jizdu do 90km/h, bez brzdeni, s nimimalnim stoupanim, vetrem v zadech, to jo, ale dostat dlouhobou spotrebu o minimalne 1,5l pod udaj, dany vyrobcem ve zkusebne, klobouk dolu....ale na druhou stranu bych byl rad, kdyby Tiff napsal, jak takove spotreby dosahnout, myslim, ze by to pomohlo dalsim lidem, kteri jsou radi za 5,5l dlouhodobe a to si myslim ze na dvoulitr je pekna hodnota, zpravidla byva vyssi...
HNLW453: hlemýždi
HNLW453, Vici :
... částečně odpověděl i autor tématu a tiff, jen bych řekl, že spíš v hlavě, než v rukách
A dvouhmota trpí při podtáčení, ne při "dlouhodoběji udržitelný" jízdě na spotřebu, kdy mě taky běžnej provoz spíš brzdí (často hlavně z kopce) snad jen mimo stoupání, popř. dálnice, kde je optimal cca 110kmh ... , i když pokud je provoz pěkně plynulej, což je u nás spíš skoro vyjímečný, může přimět i k ještě spořivější jízdě (kdy sice může taky trochu trpět dvouhmota i při citlivym zacházení s plyn.pedálem, ale jen pokud je např. v pr... nějakej vstřik, apod. ...) S podtáčením bych se i s částečně naloženym Passatem byl schopnej dostat asi i k těm(/pod) 4l/100km, ale to už bych opravdu brzdil provoz a trápil motor i tu dvouhmotu, aj. ... (takže by to ve finále mohla bejt pěkně drahá jízda na spotřebu
)
Základ je předvídání, min. použ. brzd (na těch mam mj. cca 100tis./3roky a pořád brzděj jak ďas/rovně,... a vypadá to, že mi ty Powerdiscy vydržej akorát na jedny tvrdší desky a jsou cca za 2/3 životnosti, kotouče možná tenčí), dvouhmota bych se nedivil, kdyby u mě při "tachometrovejch" 340tkm (imho cca +200) byla původní a i když už o sobě spojka dává znát - asi jsem už i u nejtů a bude tam i nějaká vůle podle občasnejch/typickejch projevů při pouštění spojky v různejch situacích, ale i když už zabírá dost nahoře, prokluz ani klas. projevy špatný dvouhmoty se zatim nekonaj (i tak budu měnit celou sadu), takže i k relativně spořivý jízdě by měla patřit i občasná ostřejší akcelerace (samozřejmě nejlíp ne z nízkejch toček i rychlosti krom zmíněnýho i kvůli "pavoukům v komíně" ), atp.

HNLW453, Vici :



Základ je předvídání, min. použ. brzd (na těch mam mj. cca 100tis./3roky a pořád brzděj jak ďas/rovně,... a vypadá to, že mi ty Powerdiscy vydržej akorát na jedny tvrdší desky a jsou cca za 2/3 životnosti, kotouče možná tenčí), dvouhmota bych se nedivil, kdyby u mě při "tachometrovejch" 340tkm (imho cca +200) byla původní a i když už o sobě spojka dává znát - asi jsem už i u nejtů a bude tam i nějaká vůle podle občasnejch/typickejch projevů při pouštění spojky v různejch situacích, ale i když už zabírá dost nahoře, prokluz ani klas. projevy špatný dvouhmoty se zatim nekonaj (i tak budu měnit celou sadu), takže i k relativně spořivý jízdě by měla patřit i občasná ostřejší akcelerace (samozřejmě nejlíp ne z nízkejch toček i rychlosti krom zmíněnýho i kvůli "pavoukům v komíně" ), atp.

pašíkombi AFN B597
Možná by to chtělo rozšířit cyklo stezky, nebo jim vydat papíry jen na ekoralllye, je to úchylka jako u gamblerů. Je to paradox, koupit si auto třeba za 200000kč a pak s tím jezdit jak s velorexem. A to ještě mnozí tam mají tuning a někteří dokonce křídlo na kufru...HNLW453 píše:a já si říkám čím to je že všichni jedou jak hlemíždi, že předjedu kdejakou Audinu nebo jinej koncern s označením TDI ? A voni všichni čumí na spotřebu a jedou na volnoběh. Na dieselpower forumu.... to mě poser.

nepropadat panice...
Franciktdi: chce to snizit aerodynamicky odpor, snizit valivy odpor, vyhodit z RJ ty sracky, ktere tam naladil VW podle diktatu z Bruselu + jizdni styl, ktery jiz popsal kolega s Lupem a je to tam.
Jinak, tech 3,8 je asi nejlepsi nadrz, kterou jsem v posledni dobe udelal, normalne se to pohybuje kolem 4,1 - 4,2l, aleto je kombinace jizdy 140 tacho po dalnici, klima na 22 stupnu, poskakovani v kolone atd., takze potom ta spotreba jde hrozne rychle nahoru.
Jinak, tech 3,8 je asi nejlepsi nadrz, kterou jsem v posledni dobe udelal, normalne se to pohybuje kolem 4,1 - 4,2l, aleto je kombinace jizdy 140 tacho po dalnici, klima na 22 stupnu, poskakovani v kolone atd., takze potom ta spotreba jde hrozne rychle nahoru.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 495
- Registrován: 08 pro 2012, 21:23
jak snizujes odpor vzduchu na Octavii? Valivej rozumim, mas gumy prefoukly, mas treba i lepsi pneu, ok....ale kombinace 140dalnice/klima/kolony a i kdyby 4,2???l...hm zajimavy, kdo ti tedy upravoval soft, ci sis to delal sam? prosim o detailnejsi popis, zajime me to a myslim ze nejsem jedinej, protoze neznam nikoho s timhle motorem, kdo ma dlouhodobou pod 5l na dvoulitru a ty i pri vysse zminenem rezimu mas 4l....
takze ty najizdis na plnou na dvojkovy octe pres 1200 km na plnou? zeptam se jeste jaky trasy jezdis, jestli 500 za den na jeden zatah, ci normalne 50 km tamhle, tady nejaky popojizdeni, tamhle 70 km...proste normalni provoz...dekuju kdyz se rozepises
takze ty najizdis na plnou na dvojkovy octe pres 1200 km na plnou? zeptam se jeste jaky trasy jezdis, jestli 500 za den na jeden zatah, ci normalne 50 km tamhle, tady nejaky popojizdeni, tamhle 70 km...proste normalni provoz...dekuju kdyz se rozepises
