Výměna turba 81kw za 96kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vitysteve
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 srp 2014, 20:21
Odpovědi: 0

Výměna turba 81kw za 96kw

Příspěvek od vitysteve »

Mám AFN 81kw a chtěl bych tam dát turbo 96kw.Zajímá mě,jestli to nebude dávat vyšší plnící tlak a jestli musím seřídit ovládání turba podtlakem.Mám ho od kámoše čerstvě po repasu.Auto totálně zrušil.Díky za radu
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Re: Výměna turba 81kw za 96kw

Příspěvek od MadMar »

vitysteve píše:Mám AFN 81kw a chtěl bych tam dát turbo 96kw.Zajímá mě,jestli to nebude dávat vyšší plnící tlak a jestli musím seřídit ovládání turba podtlakem.Mám ho od kámoše čerstvě po repasu.Auto totálně zrušil.Díky za radu
co na to řekne mezichladič a hlavně dávka paliva bkdyž tam bude víc vzduchu?
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

nebude, jednotka to ureguluje (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Příspěvek od MadMar »

Jarda S. píše:nebude, jednotka to ureguluje (noteeth)
jak se uregulovává jednotkou teplota vzduchu z intercooleru který je dimenzovaný na nějaký průtok vzduchu? :-) musíš posílit i ten intercooler, nebo nemusíš ale 96 kw od toho nečekej, když se podívám už jenom na světlost hadic u 19 TDI versus 19 TDI, je v tom určitej rozdíl. Ano výkon asi trochu stoupne, ale turbo z 96kw neznamená že 96 kW dostaneš.
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
ASV
Přispěvovatel
Příspěvky: 154
Registrován: 17 črc 2014, 15:14
Odpovědi: 0
Bydliště: BRNO venkov

Příspěvek od ASV »

Po výměně turba se nic nestane, výkon bude stejný bez dalších zásahů. Jednotka disponuje zpětnovazební regulací a ureguluje si plnicí tlak na stejnou hodnotu jako byla se slabším turbem. Ale je otázka jak dobře bude regulace fungovat, zdali nebude příliš kmitat, apod.
O1 před face ASV 81kW
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Příspěvek od MadMar »

ASV píše:Po výměně turba se nic nestane, výkon bude stejný bez dalších zásahů. Jednotka disponuje zpětnovazební regulací a ureguluje si plnicí tlak na stejnou hodnotu jako byla se slabším turbem. Ale je otázka jak dobře bude regulace fungovat, zdali nebude příliš kmitat, apod.
kmitat by to snad nemělo, na to je to moc pomalá soustava sy myslím.
co na tom je pozitivní je to že to turbo možná dá´ýl vydrží páč bude trochu mín namahany jak to puvodni menší.
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
fialamala
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 21 pro 2008, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: sev. morava

Příspěvek od fialamala »

Když vyměníš větší turbo menší bez zásahu do softu,tak se nebude dít vůbec nic.Rozdíl bude v nastavení turba a projevu v nástupu kroutáku v otáčkach.Když to zůstane,tak turbo nebude mít ten potenciál a bude lenit ,na druhou stranu by mělo déle vydržet. :D
Uživatelský avatar
MadMar
Přispěvovatel
Příspěvky: 593
Registrován: 11 črc 2014, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Havlíčkův Brod a Brno

Příspěvek od MadMar »

fialamala píše: turbo nebude mít ten potenciál a bude lenit ,na druhou stranu by mělo déle vydržet. :D
ano větší turbo bude mít asi větší setrvačnou hmotu na rotoru, ale to není stoprocentní. Pokud je to tak tak potřebuješ skutečně delší dobu nebo větší "příkon" (objemový průtok) výfuk. plynů abys ho roztočil.
Proto jsem se zmiňoval o průměru hadic a mezichladiči, ale tomu nerozumím, věřím že tohle v automobilce udělali nějak kompromisem k nákladům. Pokud dali k některému motoru víc nafty a vzduchu, tak věřím že tomu přizpůsobili celou trasu a nejen soft v řj (který se asi adaptuje na kdeco sám bez pomoci zvenku přesně jak píšeš)

Vraž tam to turbo, klidně, ale jenom nečekej že to bude kvůli němu stíhačka.
Lupo 3L TDI, fše funkční fčetně brzd
tipo 1,4 karburátor, opět fše funkční nemám nic off ale zato mám brake pads ON, vzorek na gumách ON, ...
"Když potkáte v kalahári hyenu, musíte ukázat že jste větší než ona."
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5183
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Průměr vstupu a výstupu do origo IC 81 Kw a 96 Kw je stejný, jen jinak uchycené hadice, sponky vz. bajonet.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
vitysteve
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 srp 2014, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od vitysteve »

Nečekám že to bude stíhačka.Současný turbo už nic moc,sere už trochu oleje, ta,když už mám tohle 96kw,tak jsem chtěl vědět,jestli už někdo má zkušenost z touhle výměnou.Vzpomínám si že tady na foru psal Rejfík že má v 81kw turbo z 96kw.No zkusím to vyměnit a dám vědět.Snad se to AFN nerozkočí.
vitysteve
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 srp 2014, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od vitysteve »

Jde mi o to abych nemusel přenastavovat ŘJ a že když ,,snad"bude míň namáhaný tak déle vydrží.
jirka.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 536
Registrován: 17 pro 2013, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od jirka.p »

bez upravy softu budes mit o neco horsi nabeh turba. jinak samo ze vydrzi dele protoze je stavene na vetsi plnici tlak.. jinak budes muset predelat vystup z turba. na VA je bajonet a ty mas klasiku.
VW Eos 2.0 TFSI 147kw BWA. 390hp/540nm :)
Skoda octavia 2 1Z - 1752,AL vstriky , C cidlo , 312/286mm ,podvozek komplet rs
zbynal
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 24 dub 2011, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od zbynal »

Já jsem to předělal ,ale efekt žádný turba podle mě jsou stejná akorád to 96kw má o nějaké asi 3 naklápěcí lopatky navíc a jinej výstup jakože ten bajonet jinak efekt vůbec nic
vitysteve
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 srp 2014, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od vitysteve »

Výstuo na VA mám vyřešený.
vitysteve
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 srp 2014, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od vitysteve »

Mě zajímá,jestli musím nějak po výměně nastavovat regulaci podtlaku,moc se mě s tím hýbat nechce.Je to nastavený od repasu turba.Sice na 96kw ale snad by to mělo být stejný.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“