O1 1.9 TDI ASV zly stud.start pod10°C - VYRIEŠENÉ

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

O1 1.9 TDI ASV zly stud.start pod10°C - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Ambiente2002 »

prosim poradte:

O1 81 kW ASV 2002, 265.000 km

problem: pri rannom starte 18°C sa vyvali modro biely dym, start je relativne OK, dym prvych par sekund potom uz nic ani pri dalsich startoch. Ten dym nie je podla mna v poriadku a chcem to odstranit, ide zima a bude horsie...

uz pred casom (od jesene 2010) riesim problem so studenymi startmi, od jesene ked ranne teploty sa blizia k 10°C tak startovanie bolo podla zvuku nie na vsetky valce, motor sa trapil a niekedy pri starte ako keby chcel aj zastat ... VAG OK, ziadna chyba, "vyriesil" som to tak ze som startoval az po cvaknuti rele zhavenia, nie po zhasnuti kontrolky a starty sa podstatne zlepsili. Vsetky teple starty za kazdeho pocasia ukazkove, aj po poldni statia bez problemu. Zly len prvy ranny start ked auto kompletne vychladlo

info: za posledne dva roky vymenena baterka, zhavice, cidlo - funkcnost vsetkeho skontrolovana, aj cez VAG. Starter meneny pri 185.000. Palivovy filter meneny kazdych 30.tis. km alebo castejsie. Turbo povodne, ziadny zasah v turbe ani v motore zatial vykonany nebol. OLEJ drzi do vymeny v ryske, vymena vzdy po 15.000 km.

vopred dakujem za radu od odbornikov ako mam postupovat pre odhalenie a odstranenie problemov

dik za pomoc, kto poradi a pomoze vyriesit tento moj problem ma u mna flasu 52% domacej podla aktualnej zasoby :) ktoru prinesiem osobne kamkolvek SR+CR
Naposledy upravil(a) Ambiente2002 dne 12 led 2015, 12:48, celkem upraveno 2 x.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

1. odkud jsi
2. dělal někdo rozvody a kontroloval dynamický předvstřik?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

Ladas píše:1. odkud jsi
2. dělal někdo rozvody a kontroloval dynamický předvstřik?

nazdar,
- SK Bratislava okolie
- rozvody menene pri 200.500 km, problem so startom zacal uz pred touto vymenou rozvodov pri 191.000 km
- kontrola dynamickeho predvstreku - ak je to startovacia davka tak je nastavena spravne, aj cerpadlo na chlp, mechanik to nastavoval skoro hodinu kym bol spokojny

+ este doplnam: modrobiely dym je len pri prvom studenom starte, pri dalsich startoch v ten den uz nie a starty su ukazkove. Ked nalozim tak do nudzaku nepada, teda pobucham po hlave ale mozem napisat ze este nikdy mi do nudzaku nepadol (auto mam od 190 tis. km, teraz tam mam 265 tis. km), a to minimalne dvakrat do mesiaca idem dialnicnu jazdu 200km a nalozim do 4-5 tis.otacok na kazdej rychlosti ... vsetko OK, ziadny dym ani cierny
Uživatelský avatar
katany
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 18 říj 2007, 23:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od katany »

mám ASV dělá mi to taky, ale ne vždycky, podezřívám horší gufero na nějakym ventilu (trochu si to po dlouhym stání cucne oleje kterej je na ventilu), nebo horší kompresi na jednom válci (ještě jsem nezkoušel měřit), nějak moc to neřešim, chytne to vždycky, jede to normálně ... řekl bych že se to rapidně zlepšilo (od té doby jsem to nepozoroval) po vyřazení EGR a vyčištění sání, schválně to teď zkusim sledovat, když je po ránu kosa.
B5 AFN
F2 HTP :D
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

katany píše:mám ASV dělá mi to taky, ale ne vždycky, podezřívám horší gufero na nějakym ventilu (trochu si to po dlouhym stání cucne oleje kterej je na ventilu), nebo horší kompresi na jednom válci (ještě jsem nezkoušel měřit), nějak moc to neřešim, chytne to vždycky, jede to normálně ... řekl bych že se to rapidně zlepšilo (od té doby jsem to nepozoroval) po vyřazení EGR a vyčištění sání, schválně to teď zkusim sledovat, když je po ránu kosa.
Tak isto aj u mna - skoro vzdy chyti na prve startovanie, za tie 4 roky co to sledujem sa mi zda ze castejsie to robi ked je vlhke pocasie ... moze to byt vsak len pocit. A niekedy je ten start taky zly ze pocit mam akokeby sa motor pri starte uplne zastavil, raz za cas start uplne ok. A fakt som z toho uz po 4 rokoch unaveny. Lenze mi neda pokoj skutocnost ze tento problem so studenym startom musi nieco sposobovat a urcite sa da odstranit ... a kedze okrem studeneho startu to auto ide fakt ako tip-top, idem z toho do vyvrtky ... :)
Jirka Kužel
Přispěvovatel
Příspěvky: 928
Registrován: 14 úno 2006, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín CITY

Příspěvek od Jirka Kužel »

zkontroluj zapalovací lištu na žavky tak že do ní napícháš žavičky přivedeš na ně kostry odpojíš čidlo t.chl.kap a zapneš zapalko nekolikrat jsem ji menil vždy jeden kolik nežavil... stojí asi talíř
p.s. musíš to ale zkusit najednou všechny žavky!!!
VW SHARAN
Fabie 1.4 TDI mvolesko soft
Uživatelský avatar
katany
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 18 říj 2007, 23:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od katany »

to by taky mohlo bejt ... že by jedna nežhavila
B5 AFN
F2 HTP :D
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

Jirka Kužel píše:zkontroluj zapalovací lištu na žavky tak že do ní napícháš žavičky přivedeš na ně kostry odpojíš čidlo t.chl.kap a zapneš zapalko nekolikrat jsem ji menil vždy jeden kolik nežavil... stojí asi talíř
p.s. musíš to ale zkusit najednou všechny žavky!!!
no to sme este neskusali veru tu listu s fajkami na zhavice, otestujeme to ako prvu vec v ramci dalsich krokov

a zabudol som že Ďakujem za radu! Aj postup ako to otestovat,
juraj
Naposledy upravil(a) Ambiente2002 dne 02 zář 2014, 19:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
katany
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 18 říj 2007, 23:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od katany »

tak dej vědět, jak to dopadlo
B5 AFN
F2 HTP :D
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

kluci zhavky nereste pri teplotach kolem 10, dobrej motor chytne i v razu bez zhaveni celkem dobre....

-beru ze starter a baterka toci jak o zivot a ze nemas zoxidovany vedeni...
-naftovej filtr udelanej + gumky na zpetnym ventile, nejlepe start z kandaku na zkousku, koukni zda ti nechodi bubliny do cerpadla a nepada ti nafta
-prepady a vedeni nafty
-vagem koukni jaky mas predvstrik, nejlepe 55 - 60
-koukni na kanal 13 kde jsou korekce vstrikovacu, velka korekce by napovedela, zda nejni nejaky z valcu horsi
-nejlepe start nahraj na video a dej to sem
Uživatelský avatar
katany
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 18 říj 2007, 23:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od katany »

startér točí jako prase, baterka nová
filtr novej i s ventilem
nafta nepadá, bubliny nejdou, po 14ti dnech chytne taky na drc
přepady nový
předvstřik 55 - nový rozvody
kanál 13 +- 0,2mg
start vždycky na drc, ale někdy zahulí trochu modrošedobíle.


btw. neřešim to ... všechno maká jak má, nějakej obláček mě nemůže rozhodit.
B5 AFN
F2 HTP :D
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

Franciktdi píše:kluci zhavky nereste pri teplotach kolem 10, dobrej motor chytne i v razu bez zhaveni celkem dobre....

-beru ze starter a baterka toci jak o zivot a ze nemas zoxidovany vedeni...
-naftovej filtr udelanej + gumky na zpetnym ventile, nejlepe start z kandaku na zkousku, koukni zda ti nechodi bubliny do cerpadla a nepada ti nafta
-prepady a vedeni nafty
-vagem koukni jaky mas predvstrik, nejlepe 55 - 60
-koukni na kanal 13 kde jsou korekce vstrikovacu, velka korekce by napovedela, zda nejni nejaky z valcu horsi
-nejlepe start nahraj na video a dej to sem
mam video startu so zvukom z niektorej zimy, prosim ako to sem vlozit?
Uživatelský avatar
katany
Přispěvovatel
Příspěvky: 266
Registrován: 18 říj 2007, 23:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od katany »

dej to na youtube a dej sem link
B5 AFN
F2 HTP :D
Ambiente2002
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 02 zář 2014, 18:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ambiente2002 »

katany píše:dej to na youtube a dej sem link
tak som nasiel jedno video z ranneho startu kedy start nebol najhorsi, ale nebolo to ono, posudte sami:

https://www.youtube.com/watch?v=LIR3boq ... e=youtu.be
candee
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 21 led 2013, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od candee »

sice na PD 96kw, ale podobne prejavy ako opisujes mam aj ja. Nikdy sa nestalo, aby som nenastartoval, motor zacne chytat aj pri -10 maximalne na 2 obratku, len sa zapaluje akoby postupne, hadze sa par sekund + modrosedy dym.

Kedze u mna bola namerana kompresia za studena okolo 23 vsetky valce plus minus 1bar, tak ktovie, ci to u teba nebude podobne.

Tiez mi to niekedy neurobi ani pri -5, niekedy je to dost zle uz aj pri 8 stupnoch... ale vzdy to zacina robit ked je teplota okolo 10 stupnov a menej...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“