Po zahřátí brzd kope pedál a vibruje volant

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 21 pro 2012, 02:01
Odpovědi: 0

Po zahřátí brzd kope pedál a vibruje volant

Příspěvek od smrtka.smety »

Zdravím,
před cca. 2000km jsem měnil komplet přední a zadní brzdy, všed jsem zajel min. 1000km na opravdu lehkou nohu, v poslední době jsem zaregistroval silné vibrování volantu při ostřejším brždění a po zahřátí brzd. Volant sebou klepe o cca. 2cm, je to poměrně rachot :?

Při běžném brždění ve městě a na okrskách jde cítit jak pedál jemně vibruje. Upřímně nevím zdali za to může následující, odešlo mi po výměně brzd čidlo ABS, proběhla výměna a základní nastavení ABS, nevím zda to na to mělo vliv.

Desky a kotouče ATE, klasika nevrtané.

Hádám, že jdou zkroucené pakny ale jak to otestovat na 100%? Mám mechanika 200km ode mě.

Díky
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

Mas zkroucene kotouče ve předu....bohužel nemoc octavia, golfu atd....nech je stocit...ále hledej příčinu od házejích nábojů po zatuhle pístky v brzdici je toho milion....málokdo to vyřeší na trvalo....
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4995
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Nevhodná kombinace kotoučů a desek, jejich tvrdost vůči sobě.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Příspěvek od Sayllo »

martinsidlo píše:Nevhodná kombinace kotoučů a desek, jejich tvrdost vůči sobě.
Presne tak, aj tu sa potvrdzuje spravanie 2ch nevhodnych materialov voci sebe (noteeth)
Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1421
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Re: Po zahřátí brzd kope pedál a vibruje volant

Příspěvek od šulda »

Důvod může být i jinde a vůbec to nemusí být jakousi vymodlenou "nemocí" na kterou se to jednoduše svádí. Pokud máš vše OK (nic při výměně neházelo a vše se udělalo tak jak má) tak může být příčina v tom tvém zajíždění.
smrtka.smety píše:všed jsem zajel min. 1000km na opravdu lehkou nohu
Takhle to je podle výrobce? Nedoporučuje zahoření?
Člověk se pořád učí.
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 21 pro 2012, 02:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od smrtka.smety »

Desky i kotouče jsou ATE, podle mechanika měl jednu reklamaci, jinak ok :-/. Zajíždění bylo ok, na krev jsemt o bral po těch 2.000km ...

Srovnat se to asi po čase nesrovná, že?
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1421
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Samo se to těžko srovná, dávají to stočit ale může se to opakovat. To téměř na krev bývá doporučeno hned na začátku (za určitých podmínek - zahoření). Dával sem Zimmermanny a měli to v manuálu, tak sem to nechal zahořet (noteeth) U mě všechno OK a jiní (i švagr) co to z kraje šudlali si stěžovali na to samý jako ty, klasicky se to svedlo na tu nemoc, já si nestěžuju, ba naopak. Za to švára udělal blba z mechanika když se ptal jestli to zajel jak mu řekli (LOL)
Člověk se pořád učí.
cin
Aktivista
Příspěvky: 1604
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

Taky zalezi kde jsi je koupil. Jestli jsi treba nekoupil jen prebalenou Cinu :( Jestli ne , tak nejlevneji asi vyjde nechat kotouce pretocit, pocitej ze ti tak 0,5 mm zmizi aby se to srovnalo a koupit jiny desky, mekkci, treba Textar. A taky se muzes podivat v jakym stavu mas ulozeni ramen a stabilizatoru, kdyz je to volny, tak to pry ma za dusledek prave to hazeni kotoucu. Jestli ale nechces laborovat a cpat penize do dalsich desek a jinych kotoucu, tak jedina rada je prejit na 312 brzdy :| , to je odzkousena a osvedcena cesta
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 21 pro 2012, 02:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od smrtka.smety »

Tak brzdy bral mechanik, náprava necelej rok stará, budu chtít nové.
Teď čtu www.trinom.org/tmp/brakemyths.pdf a radí hned od začátku nechat zahořet (wallbash)
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 21 pro 2012, 02:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od smrtka.smety »

Jinak na zimu mám 15" plecháče a tam se tuším 312 nevejdou.
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4995
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dobrý desky a kotouče můžeš mít i 280mm. Sám mám Brembo+Textar.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1421
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

smrtka.smety píše:radí hned od začátku nechat zahořet
To radí i spousta mechaniků a někteří to zákazníkům i sami zajedou, nech je stočit a zkus je znovu zajet. To by nemělo být moc náročný jak na čas tak na peníze.
Člověk se pořád učí.
stanley.hl
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 25 led 2006, 21:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od stanley.hl »

Sayllo píše:
martinsidlo píše:Nevhodná kombinace kotoučů a desek, jejich tvrdost vůči sobě.
Presne tak, aj tu sa potvrdzuje spravanie 2ch nevhodnych materialov voci sebe (noteeth)

Nevidím důvod, proč by to mělo působit vibrace. Měkčí materiál se sice dříve opotřebí, ale žádné vibrace nezpůsobí.
Příčina je někde zde http://www.autokelly.cz/Manuals/FEDDF92 ... 2150_1.pdf
cin
Aktivista
Příspěvky: 1604
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

stanley.hl píše:
Sayllo píše:
martinsidlo píše:Nevhodná kombinace kotoučů a desek, jejich tvrdost vůči sobě.
Presne tak, aj tu sa potvrdzuje spravanie 2ch nevhodnych materialov voci sebe (noteeth)

Nevidím důvod, proč by to mělo působit vibrace. Měkčí materiál se sice dříve opotřebí, ale žádné vibrace nezpůsobí.
Příčina je někde zde http://www.autokelly.cz/Manuals/FEDDF92 ... 2150_1.pdf

Ale kluci to tak mysleli- tvrdy kotouc vs tvrdy desky = velky treni, velka teplota, prehrati kotoucu(nejlip do modra) a zkrouceni a spatny ucinek. Jinak ty slinty v odkazu tady jiste nekde jsou, nevim jestli nekomu pomohly , me osobne ne :( :?
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 21 pro 2012, 02:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od smrtka.smety »

Tak kotouče jsem nechal před měsícem ztočit, nevim, kolik tam zbylo.

Zkusil jsem je tedy zahořet, 7x ze 100 na 10km/h, poté 3x ze 130km/h na 10 (smradu bylo fest), uvidím zítra kdy budou brzd studené. Alespoň si človšk vyzkouší jak se to chová při panickým brždění, u posledního brždění to fest vadlo :scooter:
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“