Stránka 1 z 4

Fabia RS - žlutá včelka

Napsal: 04 říj 2014, 17:47
od lifty
Tak bych vám tu rád taky představil mojí Fábii RS.

Koupil jsem jí začátkem února tohoto roku. Předtím jsem měl GIV GTI, bohužel s autem dojíždím do práce a ty peníze co šly za benzín jenom za dojíždění do práce už mě začaly trošku vadit, tak jsem začal pokukovat po naftě. Vždycky se mi líbila Fabia RS tak jsem koukal po nich. Pár jsem jich objel a pak se objevila žlutá (tu jsem chtěl snad nejvíc :D ) Jeli jsme na ní, krom zadních el. oken byla v plné výbavě. Problém trošku byl, že 5 dveře začínaly reznout a oba zadní blatníky u té hrany také lehce kvetly (jezdila v něměcku a němec to i v zimě parkoval ve vyhřáté garáži, tak to tam zřejmě steklo i se solí). Domluvili jsme dle toho co jsme viděli cenu, zaplatili zálohu a druhý den jsem si pro ní jel.

Byla to originál 96kW což jsem chtěl, abych si jí mohl upravit sám a ne někým neznámým. Kupoval jsem jí s 224tis. km na hrbu, ale motor běží jak švýcary a kupodivu mi od výměny neubyla snad ani kapka oleje. (najeto 8tis)

Horší bylo, když jsem po cestě domů občas uslyšel takový zvláštní zvuk při přeřazování na 5°, ale nijak extra jsem to neřešil. Po pár dnech, kdy mi to začalo vrtat hlavou jsem hledal a našel... Vymačkaný obal ložiska převodovky. Po rozhovoru s p. Sixtou mi moje obavy potvrdil a už jsem byl dost zklamaný. Prodejce mi oznámil, že něco takového to dělalo akorát mi to zapomněl říct. V servisu mu prý řekli, že převodovka ještě 40tis. km najede.

Naštěstí po delším telefonickém rozhovoru mi poslal polovinu ceny opravy, tak alespoň něco.

Takhle vypadalo moje bývalé GTI :)

Obrázek

A takhle vypadalo RSo, hned co jsem s ním přijel :)

Obrázek

Hned přišel na řadu olej - Castrol Edge Turbo Diesel 5W40

Auto mi ale přišlo, že je strašně vysoko a sehnal jsem za hubičku pružiny Eibach -30/-30, tak se šlo na ně. Bohužel u toho se zjitilo, že tlumiče už na tom nejsou úplně nejlíp (sobota dopoledne), takže jsem letěl do Kelly, kde měli skladem pouze tlumiče Monroe Reflex. Nedalo se svítit, auto jsem potřeboval, takže jsem je musel vzít, k tomu i horní uložení, ložiska a dorazy.

Všechno se povedlo a výsledek se dostavil :) Před a Po. Mezitím jsem se ještě stavil na přední fólie na skla + zrcátka potáhnout černou fólií a snižovací pruh (takové drobnosti, které se mi líbí).

Obrázek

Dál šly originál Spider kola do černé lesklé barvy + pneumatiky Bridgestone Turanza, vyměnily se bouchající tyčky stabilizátoru, fólie na přední a zadní lampy + Cupra lízátko :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Původně byly na autě kotouče Zimmerman vrtané, ale byly už kousek před smrtí (spíše už po smrti :D ), tak se zakoupily kotouče Brembo Max + desky Textar a šly na auto :) U toho se i vyměnila brzdovka, která tekla krásně černá :roll:

Obrázek

Obrázek

No pak toho moc nového nebylo, leží mi v garáži záslepka do sání a hadice na vyvedení odvětrávání mimo po auto. Střádaly se peníze na opravu převodovky. Když bylo našetřeno tak jsem znovu mluvil s p. Sixtou, který mi sdělil, že tuto závadu způsobila vadná dvouhmota, takže jsem zase sháněl spojkovou sadu. Sehnal jsem originál LuK bez papíru za 7000,- tak jsem zajásal a hned pro ní jel. Kousek od nás je Renovak, tak jsem tam odvezl lamelu a rovnou jí nechal přeobložit na HDS.

Obrázek

Obrázek

Převodovka se bude vyndávat příští neděli a v úterý jde na opravu k p. Sixtovi, takže už se nemůžu dočkat až bude v autě zase klid.

V hlavně mám samozřejmě hromadu úprav. Pořád si zjišťuju co a jak bude nejlepší, co se kam nejlíp hodí, ale v prvé řadě potřebuju aby auto bylo kompletně v cajku a pak se začne s úpravami (jak výkonnovými, tak vzhledovými) 8)

Napsal: 04 říj 2014, 18:50
od Leon/kissiakos
pekne.. len tak dalej...

Napsal: 04 říj 2014, 18:53
od marian.marcin
Hmmm pekné, len za tie polepené svetla ti Tí vaši vygumovaní polishi naparia pokutu sa mi zdá.

Napsal: 04 říj 2014, 18:55
od PetrSs
Nadhera...svetla mam taky zatmaveny a pohoda :-) fakt Topovka

Napsal: 04 říj 2014, 19:17
od lifty
No už mě párkrát stavěli, ale ještě nic neřekli. Já mám v plánu stříknout vnitřky světel do černa koupit nový plexi na ně atd, ale zatím je potřeba opravovat :)

Jinak díky za chválu, ale zatím to jsou jenom takové drobnosti, víc se snažím opravovat než upravovat :)

Napsal: 04 říj 2014, 20:43
od Leon/kissiakos
pride aj na upravy, ked bude auto v top stave

Napsal: 06 říj 2014, 09:17
od Dawee
Ta převodovka je holt bolest. Taky to mám načatý a to mám 180 tis km. Krásný auto. Dal bych VB a jezdil..

Napsal: 06 říj 2014, 16:26
od lifty
Tak v plánu by bylo jiné turbo (nejspíš VB, ale uvidím co by se naskytlo), ještě před tím IC (bohužel, nemůžu najít, který by tam šel nejlíp za co nejmíň peněz)
Stavitelnej podvozek (AP)
Nejspíš teďka jak bude dole převodovka, poloosy atd, tak se dají asi silentbloky z Cupry (pokud byste někdo měl nějaké zkušenosti s těma silentblokama z Cupry, jak se to chová, jak hodně se to změnilo oproti původním atd., tak bych byl rád, kdyby mi tu někdo poreferoval :) )
Předek a zadek brzdy z O1 RS
Pak opravy 5 dveří a těch blatníků, které pomalu kvetou
Repas xenonů a stříknutí vnitřku xenonů do černa
17" kola atd.
V interiéru buď sehnat potahy od MADu, nebo sehnat nějaké jiné sedačky (ta bílá je na daily car strašně náchylná), rád bych sehnal DDOT atd..


Je toho hodně, bohužel když to tak všechno vidím a spočítám si, co to všechno bude stát, tak je mi špatně :D

Napsal: 06 říj 2014, 18:41
od Dawee
Mam cupra silentbloky a je to tvrdší každopádně. Na hezkejch silnicích plus, protože to jede jak po kolejích, ale na dírách :(
Brzdy O1 RS mam taky, to doporučuju.. VB na normál ježdění stačí.

Napsal: 06 říj 2014, 18:47
od lifty
Já pořád přemýšlím, jestli mám dát ty z cupry, nebo jenom ty zesílený. A právě jak říkáš ty, někdo říká, že dobrý, někdo že hrozný. Bohužel, když je auto jako daily car, tak asi padne volba na ty zesílený.

Napsal: 06 říj 2014, 20:04
od PetrSs
lifty píše:Já pořád přemýšlím, jestli mám dát ty z cupry, nebo jenom ty zesílený. A právě jak říkáš ty, někdo říká, že dobrý, někdo že hrozný. Bohužel, když je auto jako daily car, tak asi padne volba na ty zesílený.
Mám plný a v klidu...každý den auto v provozu.Pokud se chceš svízt svižněji je to velký plus

Napsal: 06 říj 2014, 20:27
od lifty
A jak se to chová na hrbolatej, nebo jak nejlíp to popsat... "českej" :D silnici? Skáče to, nebo je to jen o něco tvrdší? :) Díky za reference :)

Napsal: 06 říj 2014, 20:36
od PetrSs
lifty píše:A jak se to chová na hrbolatej, nebo jak nejlíp to popsat... "českej" :D silnici? Skáče to, nebo je to jen o něco tvrdší? :) Díky za reference :)
Pro mě dobrý s kombinací HP podvozku super :) tvrdý mi to nepřijde...je to asi taky o věku až mi bude 40-50 budu náchylnější na každou díru na cestě..ted tohle neřeším a řeším jízdní vlastnosti

Napsal: 07 říj 2014, 07:16
od Ruller
ja sem mel cupra a daval sem zesileny, jsou komfortnejsi. je to jen o neco tvrdsi

Napsal: 07 říj 2014, 07:48
od lifty
To je právě ono :? někdo říká, že je to tvrdší a že to stojí za to, někdo, že je to hodně tvrdé a oproti zesíleným to není takový rozdíl.. no do neděle je ještě času dost na rozhodování (noteeth)