Stránka 1 z 1
názor na výměnu rodinný bus: Trafic/Ducato (Jumper, Boxer)
Napsal: 20 říj 2014, 11:30
od kodajz
Zdravím, máte nějaké doporučení jestli se vyplatí měnit Trafic osobní verze 2.5 CDTi za bus Ducato 2.2 ? Chtěl bych spolehlivé auto pro rodinu s hodně kolama. Mám Trafic a nejsem moc spokojený s velikostí, převodovkou a s variabilitou vnitřního prostoru.
Díky za názory
Napsal: 20 říj 2014, 15:35
od HonzaXM
To by bylo z bláta do louže. Myslím, že 90% kluků tady řekne, že 2.2 (motor Ford) určitě nebrat. Trpí snad na vše a opravy jsou velmi náročné a drahé. Pokud Ducato, tak 2.3 JTD nebo 3.0 JTD (motory Fiat-Iveco). Drobné mouchy mají, ale člověku to nesebere půl životních úspor.
Napsal: 20 říj 2014, 16:18
od Martin Derenin
pravda, pravda

Napsal: 20 říj 2014, 20:23
od kodajz
ty 3,0 iveco prý taky nic moc. Hodně elektro závad. 2,3 jtd iveco je prý dobrý, ale málo pružný a vic žere.
Takže asi vychází nejlépe Fiat Ducato 2,3 jtd (do Peugeotů ani Citroenů se 2,3 motory nedávaly)
Takže otázka zní, vyměnit Trafic za Ducato 2,3? U Trafica mi motor 2,5 107 kw dost vyhovuje. Spotřeba do 8,5 a krouťák šílený. Převodovka je ale hrozná. Velké vůle.
Ještě mě napadlo, ty 2,2 puma motory se montují do hodně aut. Fakt jsou tak špatné? Proč???
Napsal: 21 říj 2014, 09:44
od BoB12
Sel bych do Ducato 2,3 jtd. Ma o neco vyssi spotrebu, ale jede vcelku dobre a je spolehlivy.
Napsal: 21 říj 2014, 09:57
od kodajz
Taky to tak vidím.
Ještě co se týká velikosti. Přechod z Trafika nebude tak hrozný, mám pravdu? Dá se s Ducatem jezdit i běžně do města.
Napsal: 27 říj 2014, 06:51
od pepe276
Ta 2.2 HDi od Forda opravdu stojí za ho*no. Myslím, že jsou tam vstřiky Denso a ty snad už jako nové v krabičce kapou a kapou, až propálí píst. Tohle se stalo kamarádovi u jeho firemního Jumpera. Propálil se píst a vydřelo to vložku válce. Takže GO motoru, včetně vstřiků za šílené peníze a říkali si, že motor po GO vydrží a tak jezdili a jezdili a ani moc nenajeli a závada se opakovala... Tak šel Jumper pryč a od té doby je pro něj nejsprostější slovo na světě slovo Ford

Napsal: 27 říj 2014, 09:40
od kodajz
Díky za rady, ptal jsem se ještě i jinde a všichni potvrdili, že Ford Puma motor nebrat v žáááádném případě.
Rozhodl jsem se si Trafika nechat. Udělal jsem si několik soukromých předváděček

Ducato i Scudo a jako praktické auto pro rodinu mi vyšel Trafik. Nechám opravit převodovku a neměním.
Zatím zdar a díky.
Napsal: 27 říj 2014, 09:52
od pepe276
Tak tohle srovnání zase zajímá mě, pochlub se se svými postřehy

Na jaře možná budu něco takového kupovat a rozhoduju se mezi trojicí Peugeot/Citroen/Fiat a Renaultem a sháním nějaké informace z praxe a ne nějaké nic neříkající reklamní kecy, kde ti marketing vychválí i prorezlou díru v podlaze...

Napsal: 29 říj 2014, 14:53
od kodajz
To se nedá úřesně napsat.
POžadavek jsem měl větší auto pro aktivní rodinu a občas něco převezt.
Ať dovnitř dám kola bez nutnosti demontáže.
Můj bývalý P. Partner byl super, ale už byl malý.
Scudo-Jumpy-Expert: vyžší kombi (malé ač se to nezdá). Spolehlivost super, spotřeba taky dobrá, motory papírově silné, ale v praxi slabé. Interiér chudý.
Ducato atd.: Bral bych ho kdyby dělali nějakou normální osobní verzi s dělenýma sedačkama. Svezení nepohodlné.
Trafic, Vivaro: něco mezi Scudo a Ducato. Pohodlné svezení, prostor na všechno OK. Nekvalitní převodovky. Motor 2.5 je super, velký krouťák, ale žádná dynamika v nižších ot.
Palubovka vzhledově i odkládacím místem je nejlepší v Ducatu. V Trafiku mi chybí polička nad hlavoua zvlášť vyjímatelné sedadla i v třetí řadě.
Trafic je vlastně rozměrově docela malé auto v porovnání s nějakýma kombíkama nebo SUV.
Kdo by věděl kde umí dobře opravovat převodovky na Renaulty, dejte kontakt. Třeba i v čechách.
Napsal: 30 říj 2014, 13:08
od Okura
převodovky - Ivan Sixta, je to expert na převodovky
Napsal: 31 říj 2014, 07:36
od kodajz
Díky za typ, zavolám mu. Opravu bych dělal až na jaře tak pak dám vědět co způsobovalo chrčení.