Stránka 1 z 2
Je kompresia tepleho motora vacsia alebo mensia?
Napsal: 09 črc 2007, 09:52
od Csala
Zdravim vsetkych.
Niekde tu na fore som sa docital, ze teply motor ma vacsiu kompresiu a preto lahsie startuje.
Moj nazor je, ze teply motor ma kompresiu mensiu. Posudzujem to podla toho, ze ak je auto odstavene v kopci na kvalte, tak studeny motor to na kvalte v kopci udrzi a teply ne.
Jak to vlastne je

Napsal: 09 črc 2007, 10:43
od Marek77
Kompresní tlak je u teplého motoru samozřejmě vyšší, a to o dost (někdy i o víc než 20%).
Že Ti teplé auto nedrží v kopci na kvaltu není dáno kompresním tlakem, ale pasivními odpory motoru a celého hnacího agregátu. Co je namazané, klouže lépe, že?
Mimochodem - nechávat auto v kopci na kvaltu je nerozum, riskuješ otočení motoru a přeskočení rozvodů!!! Od toho je jiná součást vozu - myslím parkovací brzda se tomu říká.
Napsal: 09 črc 2007, 19:14
od Peete
Marek77 píše:Kompresní tlak je u teplého motoru samozřejmě vyšší, a to o dost (někdy i o víc než 20%).
Že Ti teplé auto nedrží v kopci na kvaltu není dáno kompresním tlakem, ale pasivními odpory motoru a celého hnacího agregátu. Co je namazané, klouže lépe, že?
Mimochodem - nechávat auto v kopci na kvaltu je nerozum, riskuješ otočení motoru a přeskočení rozvodů!!! Od toho je jiná součást vozu - myslím parkovací brzda se tomu říká.
hezky napsane...

Napsal: 10 črc 2007, 07:12
od Csala
Marek77 píše:Kompresní tlak je u teplého motoru samozřejmě vyšší, a to o dost (někdy i o víc než 20%).
Že Ti teplé auto nedrží v kopci na kvaltu není dáno kompresním tlakem, ale pasivními odpory motoru a celého hnacího agregátu. Co je namazané, klouže lépe, že?
Mimochodem - nechávat auto v kopci na kvaltu je nerozum, riskuješ otočení motoru a přeskočení rozvodů!!! Od toho je jiná součást vozu - myslím parkovací brzda se tomu říká.
Ze auto drzi v kopci na kvaltu skrze kompresiu je logicke.
A co je rucna brzda, to viem velmi dobre, cely zivot ju pouzivam na kazdom aute, dokonca aj v zime.
Holt teraz mam auto, co ma vzadu kotuce a rucna brzda je problem
Ale ja som sa pytal na kompresiu motora v zavislosti od teploty.
Meral to uz niekto za tych istych podmienok za tepla a za studena?
Napsal: 10 črc 2007, 07:35
od conti
Už jsi přece dostal odpověď.
Napsal: 10 črc 2007, 07:38
od Csala
conti píše:Už jsi přece dostal odpověď.
Takze tych + 20%
A jake je pre to vysvetlenie

Napsal: 10 črc 2007, 11:21
od Libas
no přece rozpínáním materiálu v závislosti na teplotě materiálu, především písty že.......
Napsal: 10 črc 2007, 12:05
od Csala
Libas píše:no přece rozpínáním materiálu v závislosti na teplotě materiálu, především písty že.......
To ma logiku, ze sa teplotou piesty rozpinaju, ale skupinu valec/piest tesnia piestne kruzky a na dotesnovanie je tu motorovy olej a ten je pri vyssej teplote redsi.
Napsal: 10 črc 2007, 19:03
od origoš
Rozpíná se víc hlavně vzduch, protože se víc ohřeje.
Napsal: 11 črc 2007, 15:34
od Marek77
Studený motor má velké vůle mezi pístem a stěnou válce (u dna pístu až 0,3 - 0,5 mm) a píst mající zastudena tvar komolého kuželu / oválu se teprve při provozní teplotě "promění" v ideální válec.
Pístní kroužky nejsou "zamčené", to znamená mají mezi konci mezeru, kterou kompresní tlak proniká pod píst - ztráty (mezera se uzavře právě až zatepla roztažností kroužku).
Tím se celý kompresní prostor "ideálně" utěsní a komprese je tedy nejvyšší možná.
Napsal: 11 črc 2007, 19:55
od včelař
Co by jste řekli o startovacích otáčkách-zkuste změřit o kolik točí startér teplým motorem rychleji a máte doma skoro celý ten rozdíl.
Napsal: 12 črc 2007, 07:40
od Csala
včelař píše:Co by jste řekli o startovacích otáčkách-zkuste změřit o kolik točí startér teplým motorem rychleji a máte doma skoro celý ten rozdíl.
No ak by som mal brat do uvahy zmenu startovacich otacok startera za studena a za tepla, tak by to ukazovalo na znizenie kompresie tepleho motora
Neviem, aky velky podiel ma na odpore motora voci starteru teply a studeny motorovy olej

Napsal: 12 črc 2007, 10:09
od warhead_cz
jo ty studeny starty

tedka mam pocit ze startuju letadlo , je to jak kdyz se roztaci vrtule

Napsal: 12 črc 2007, 11:26
od Marek77
Milý Csalo:
Možná by bylo pro Tebe lepší smířit se s tím, že kompresní tlak je u teplého motoru nesrovnatelně vyšší (někdy i přes 20%) a nešťourat do toho, proč tomu tak je. Je to konstrukční záležitost, kterou nikdo z nás nedokáže ovlivnit (a je to dobře).
Napsal: 12 črc 2007, 13:59
od Csala
Marek77 píše:Milý Csalo:
Možná by bylo pro Tebe lepší smířit se s tím, že kompresní tlak je u teplého motoru nesrovnatelně vyšší (někdy i přes 20%) a nešťourat do toho, proč tomu tak je. Je to konstrukční záležitost, kterou nikdo z nás nedokáže ovlivnit (a je to dobře).
Mily Marek, a preco by som sa mal zmierit s tym, ze kompresny tlak je u tepleho motora vyssi

Ved ja tomu ani neverim, ze je vyssi
Teplym motorom starter toci rychlejsie, teply motor na kvalte potlacim lahsie,...
Nic v zlom, len ma to zaujima
