Stránka 1 z 1
Pohon 4x4 IGNIS
Napsal: 02 pro 2014, 15:05
od ROMEK
Ako je riešený pohon zadných kolies 4x4 resp. čo ho zapína. Na Suzuki Ignis 1,5 rv2005 nefunguje pohon 4x4 čiže zadnej nápravy. Malo by to byť plne mechanicke bez elektroniky. Spína tu zadnú nápravu medzinapravová visco spojka?
dík
Napsal: 02 pro 2014, 15:39
od roman1648
Nevim jak Ignis, ale tuhle jsem dělal Vitaru rok tak 2001 a bylo to ovládaný podtlakem ( nebo tlakem,nevím jestli to je elektrická vývěva nebo kompresor ), byla cviklá hadička naštěstí jen
Napsal: 02 pro 2014, 16:19
od dreizig5
ja sem to resil nedavno na vitare a ovladane podtlakem nebo tlakem uz nevim.praskla membrana v difecu,tak ze dobry den difec ven

Napsal: 04 pro 2014, 16:16
od ROMEK
tak je tam medzinapravova visco spojka ktora je KO. nová stojí 1100eur
čo som pozeral na suzuki klube tak na to každý nadáva
Napsal: 04 pro 2014, 16:52
od roman1648
no, bezva cena...

Napsal: 04 pro 2014, 19:34
od denny
Nedavno jsem to dělal a v Německu ta spojka vyšla na 536éček.Sice rána ,ale ne jako v Česku.
Klient si to vezl až někde od Kemptenu,ale jezdí tam někam s kamionem.
Napsal: 22 lis 2020, 08:53
od TDI tech
Vedel by mi prosim niekto poradit ako je to s dostupnostpou a cenou ND. Potrebujem poriesit jeden stary Ignis 4x4 1.3 benzin. Nejde na nom zadny nahon, ze vraj ked je na zdvihaku tak, sa vobec netoci kardan ked sa otocaju predne kolesa. V prevodeovke odchadza kuzelove sukolie na vyvod na zadny nahon. Kamarat ma poprosil, ze ci by som mu to opravil. Len tymto autam sa nevenujem a neviem, ze co a ako. Nerad by som dopadol tak, ze to rozoberiem, zistim ze je vymlete to sukolie a potom nedokazem zohnat ND, alebo sa bude dat kupit iba cela podskupina prevodov za astronomicku cenu. Ma vyznam sa do toho pustat po financnej stranke veci? Dakujem
Napsal: 03 pro 2020, 09:00
od Mirekdoda
TDI tech:
nechce se mi věřit, že se vylámal úhlový převod ke kardanu. Mohl by to být spíše vymletý tisícihran úhlového převodu na straně duté hřídele, která se tím tisícihranem spojuje s košem předního diferenciálu. Tou dutou hřídelí prochází část poloosy od diferenciálu ke kolu.
Napsal: 03 pro 2020, 17:22
od TDI tech
No neviem, uvidim ked to rozoberiem. Len neviem ci sa mam do toho pustit, alebo sa nato vykaslat.
Napsal: 03 pro 2020, 21:03
od Mirekdoda
TDI tech:
ještě je tu možnost, že už nefunguje viskospojka. Ona by měla být umístěna pod podlahou a dělit kardanovou hřídel na dvě části.
Anebo, kamarád koukal na zadní polovinu kardanové hřídele (za viskospojkou) a ta se při točení předními koly rukou neroztočí. Točit by se měla jen přední polovina kardanové hřídele.
Anebo, z principu diferenciálu, při otáčení jedním předním kolem se nemusí roztočit koš diferenciálu a tím pádem se nebude hýbat úhlový převod ke kardanové hřídeli a tím pádem ani kardanová hřídel.
Napsal: 04 pro 2020, 22:55
od TDI tech
To by som predbezne vylucil, nakolko sa pri zaradeni rychlosti a pusteni spojky na zdvihaku netoci ta cast kardanu co vychadza z pravouhlej prevodovky, aspon tak mi to teda tvrdil. Snad je to pravda.