Stránka 1 z 2

topeni octavia I TDI

Napsal: 31 pro 2014, 13:07
od sixell
Ahoj prijde mi že ma octavia malo topy i když mam vetraky a topeni naplno,je to takovy nic moc,,,egr je zaslepeny ,nevíte na co se zamerit?mam v aute cca 3 roky starou bateru a vždy v pohode az tedka sem si všimnul ze je jenom 61Ah,,neni to malo na diesel?,,dík

Napsal: 31 pro 2014, 14:15
od fenyx6
TDI motory vesměs zrovna super netopí, ale je pár tipů na to abys auto ohřál rychlej. Dokud nemáš motor na 90°C tak nedávat topení na plný výkon tak max na 3/4 a nedávat foukání na 4ku, ale tak na 2max, až to zahřeješ tak už libovolně. Pokud tohle dodržíš tak se ti motor ohřeje o při velké kose cca -10°C až o 10 km dřív.
Pokud to dáváš všechno na full, tak pochybuju, že se motor vůbec ohřeje, natož aby dobře topil.

Jinak základem je mít funkčí termostat. Někdo dává rúzný kryty před chladič, ale to podle mě ptákovina, protože stejně dokud termostat neotevře tak je ti kryt chladiče na prd.

Jo baterka je teda podle mě slabá, optimální bývaj tak 70Ah a víc.

Napsal: 31 pro 2014, 14:35
od sixell
dik za radu ale nezapínam topeni hned po nastartovani,je mi jasne že pokud se motor neohreje ,nema co topit a radeji ho zahreju,,vcera sem ujel cca 300km a i pri takoveto vzdalenosti to topeni neni ono,,budu muset počkat do leta :D

Napsal: 31 pro 2014, 15:02
od fenyx6
Aha tak to jo, a motor se ti ohřeje normalne jak má jo ? Jestli jo tak bych možná zkusil nový výměník topení. Pokud jezdíš takový trasy tak to musí topit jak blbý, když jedu 50km tak mam i v Tdi hic :D.

Napsal: 31 pro 2014, 15:52
od dreizig5
vyzkoušej hadice od topení jak sou teplý když je to zahřátý

Napsal: 31 pro 2014, 16:14
od Richi
Dokud se to opravdu neohřeje tak to moc netopí. Ručička na 90°C je jen placebo efekt. Jestli to ale netopí nic moc ani ohřáté, mohl by odcházet termostat.
Nejdříve je v autě pořád tak divně chladno. Říkaš si, že to přece dřív topilo líp a jednoho dne zjistíš, že ti z kopce padá ručička.
Zkus to protáhnout do kopce. Pokud bude foukat opravdu nějak výrazně tepleji, zkusil bych ten termostat.

Napsal: 31 pro 2014, 18:58
od jurosdi
Mám dobré skúsenosti s termostatmi Wahler. A kryt pred chladič má význam,aje ked je termostat OK. Kryt zabráni prúdeniu mrazivého vzduchu do mot.priestoru. TDI produkuje málo tepla a každý stupienok teploty je dôležitý...Ja som zakrýval chladič vždy a rozdiel tam je. Zároven sa zabráni rýchlemu ochladeniu chladiacej zmesi pri krátkych prestávkach pri jazde.

Napsal: 31 pro 2014, 19:50
od Jarda_6
jurosdi píše:Mám dobré skúsenosti s termostatmi Wahler. A kryt pred chladič má význam,aje ked je termostat OK. Kryt zabráni prúdeniu mrazivého vzduchu do mot.priestoru. TDI produkuje málo tepla a každý stupienok teploty je dôležitý...Ja som zakrýval chladič vždy a rozdiel tam je. Zároven sa zabráni rýchlemu ochladeniu chladiacej zmesi pri krátkych prestávkach pri jazde.
Zakrytí chladiče má význam, taky to mám vyzkoušené a celou zimu zakryté. On i ten průvan v motorovém prostoru udělá svoje.

Napsal: 31 pro 2014, 20:09
od Vici
taky je otázka jestli máš elektrický dohřev vody - 3 žhavící svíčky na výstupu vody z hlavy

Napsal: 31 pro 2014, 20:46
od martinsidlo
Vici píše:taky je otázka jestli máš elektrický dohřev vody - 3 žhavící svíčky na výstupu vody z hlavy
Ty udělají opravdové divy zvlášť teď v těch -10°C. Ale je dost zatížen altík a tím moc nestačí dobíjet baterku. Jedu-li víc jak 10km,mám je zapnuté všechny ( zvlášť vypínač ) a po 10km mohu naplno topení s větrákem na 2. Kryt před chladičem nemá opravdu žádnou cenu,jen že se nevyplachuje sůl a pak se proděraví ( prooxiduje ) třeba klima. Ale někteří zde mají svojí hlavu.

Napsal: 31 pro 2014, 21:02
od WHITE-CZ
Mám 1.9 TDI 74 KW PD 2003 a teplý vzduch fouká 2km od nastartování a to bez srandy. Nemám žádné úpravy dnes tu bylo -8. Naplno topí asi po 5km.

Napsal: 31 pro 2014, 21:30
od martinsidlo
WHITE-CZ píše:Mám 1.9 TDI 74 KW PD 2003 a teplý vzduch fouká 2km od nastartování a to bez srandy. Nemám žádné úpravy dnes tu bylo -8. Naplno topí asi po 5km.
A funkční EGR. S ním to topí po 0,5min.

Napsal: 31 pro 2014, 22:19
od WHITE-CZ
Jenže ja nebudu čistit saní jak kretén takže radši počkám o 30s déle :D

Napsal: 01 led 2015, 10:00
od jurosdi
martinsidlo píše:
Vici píše:taky je otázka jestli máš elektrický dohřev vody - 3 žhavící svíčky na výstupu vody z hlavy
Ty udělají opravdové divy zvlášť teď v těch -10°C. Ale je dost zatížen altík a tím moc nestačí dobíjet baterku. Jedu-li víc jak 10km,mám je zapnuté všechny ( zvlášť vypínač ) a po 10km mohu naplno topení s větrákem na 2. Kryt před chladičem nemá opravdu žádnou cenu,jen že se nevyplachuje sůl a pak se proděraví ( prooxiduje ) třeba klima. Ale někteří zde mají svojí hlavu.
Sol sa do chladiča nedostane,pretože je zakrytý. Tachometer sa my v okte zastavil na 500 000km( nehoda ukončila život tohoto nezmaru) a žiadny chladič my nezoxidoval. Nezakrýval som to na maske ale priamo na chladič.Tiež som chcel riešit tie žhavky na vypínač.Nestihol som...

Napsal: 01 led 2015, 11:07
od Biimbo
vyměň si termosku a bude ti opět topit,clona před chladič nemá význam v našich klima podmínkách.
Na mojí octě po 410 tis, z toho 200 v soli v německu a chladiče jsou původní, i když tam žádná clona nikdy nebyla.
EGR bez chladiče spalin má jen zanedbatelný význam.
Termostat kup origo nebo wahlera, nic jinýho..