
Dotaz-kat off
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dotaz-kat off
Zdravím, měl bych dotaz zda někdo dělal kat off na automobilu u mě v popisu...jde mi o to že bych ho chtěl samozřejmě udělat ale mám pocit že katalizátor na tomto automobilu je vyosený a tudíž nejde jednoduše nahradit rovnou rourou...pletu se nebo jak jste tento problém vyřešily? Díky za odpovědi 

VW Golf MkIV RV:99 1.9 TDI/PD 85kW AJM-EGR OFF
Za prvé mám pocit že se tam potom budou hromadit plyny a bude se tím pádem zpomalovat výplach motoru a za druhé proč bych ho níčil když ho můžeš prodat za pěkný peníze
Když už tak jsem viděl že vymlátili katalizátor a zavařili rouru dovnitř například kvůli technické a policii aby to vypadalo že tam je 


VW Golf MkIV RV:99 1.9 TDI/PD 85kW AJM-EGR OFF
Dej si do Googlu Imitace katalyzátoru, Náhrada katalyzátoru, případně Atrapa katalyzátoru - vypadne toho celkem dost. Stojí to opravdu pár stovek.
Na moje auto to stojí necelé pětikilo. Má to číslo POLMO 08.683. Je to i s přírubami, pasuje to přesně na místo původního KATu.
Na moje auto to stojí necelé pětikilo. Má to číslo POLMO 08.683. Je to i s přírubami, pasuje to přesně na místo původního KATu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tak jsem něco málo našel no ale blbý je že žádný nemá trav aspoň podobnýtomů původnímu(foto)
tak nevím jak to bude zaprvé tedy vypadat a za druhé jestli se tam vůbec bude vejít
Jinak teda přikládám odkazy toho co jsem našel

http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... -55-60-mm/
http://www.sbazar.cz/AMR/detail/3250772 ... plynu-nove



http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... -55-60-mm/
http://www.sbazar.cz/AMR/detail/3250772 ... plynu-nove
VW Golf MkIV RV:99 1.9 TDI/PD 85kW AJM-EGR OFF
Další věc je nevíš jaký průměr má origo výfuk? Já mám pocit nějakejch 50-55mm....ale vůbec si tím nejsem jistej...jinak kvůli zvuku když bych rovnou vyndal i zadní tlumič a dal místo něj jen trubku?? Jakože trubka jen od předu rovnou dozadu? Někdo mi dříve radil dozadu dát středový tlumič z O1(takový ten volně průchozí) tak nevím :/ Díky za odpovědi a rady
VW Golf MkIV RV:99 1.9 TDI/PD 85kW AJM-EGR OFF
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Tak pro tebe bych snad utratil i těch pár korun za naftu navíc a šlapal bych na to o to víc...Pokud tě tohle sere můžeš jít zpět na benzínové fórum..Tam tohle řešit nebudouDalší maušl za kterým nepůjde kvůli smradu ject, ale ještě dostane příští rok na STK pořádnou palici aby se probral. Jinak žádnej jinej efekt Hlavička


VW Golf MkIV RV:99 1.9 TDI/PD 85kW AJM-EGR OFF
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
DíkyOK tak k tématu. Průměr výfuku je 55mm a zvuk.....zvuk to bude mít jak traktor. A svíčkovou, tu neumim. Spokojenej? Smích


A co třeba spotřeba? nevíš? Jinak jo spokojenej

VW Golf MkIV RV:99 1.9 TDI/PD 85kW AJM-EGR OFF
Demontáž KATu nemá na zvuk venku vůbec žádný vliv. Ovšem holý výfuk, čili rouru od motoru až na konec, bych určitě nedával. Rezonátor je třeba zachovat, protože krom jiného vyrovnává rozdíly tlaků v potrubí. A dlouhá roura na konec je taky blbost, protože rezonuje.
Čili pokud už bych se rozhodl pro úpravu potrubí, dal bych holou rouru pod celým autem a na konec rezonátor (střední hrnec).
Jinak na emisích bez KATu určitě projdeš i legálním způsobem. Měření emisí u vznětových motorů není měření emisí, nýbrž kouřivosti. Kouřivost katalyzátor neovlivňuje, ten pouze snižuje emise CO a HC (které nejsou vidět).
Taky nejsem zastáncem demontáže KATu. Vliv na změnu výkonu to má jen nepatrný, ve většině případů to řidič ani nepozná (na rozdíl třeba od pořádně vyčištěného intercooleru nebo sacího potrubí - tam to poznat je a hodně).
Čili pokud už bych se rozhodl pro úpravu potrubí, dal bych holou rouru pod celým autem a na konec rezonátor (střední hrnec).
Jinak na emisích bez KATu určitě projdeš i legálním způsobem. Měření emisí u vznětových motorů není měření emisí, nýbrž kouřivosti. Kouřivost katalyzátor neovlivňuje, ten pouze snižuje emise CO a HC (které nejsou vidět).
Taky nejsem zastáncem demontáže KATu. Vliv na změnu výkonu to má jen nepatrný, ve většině případů to řidič ani nepozná (na rozdíl třeba od pořádně vyčištěného intercooleru nebo sacího potrubí - tam to poznat je a hodně).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)