Stránka 1 z 2

oct ll 6q 4x4 řazení

Napsal: 10 úno 2015, 19:24
od Boban
Zdravim, mam oct4x4 1,9tdi 6q 2010. 103tis km po ránu mi to hůř řadí je to nějaké zatuhlé a jakoby skýtají synchrony ale neškrtají jen je to můj pocit, těžko se to vysvětluje. Když se to zahřeje tak je to lepší, nemate s tím zkušenosti? Kdyz jsem volal do škodovky tam mi bylo řečeno ze by to byli spíž sucha kulisa a lanovody, je to možné nebo je to zase jen nějaký kec aby se mě zbavili.

Napsal: 10 úno 2015, 20:39
od vojta_TDi
Já bych to viděl že ti unáší spojka tzn že je trochu v záběru...

Dá se to zjistit jednoduše. Když ti to bude ráno dělat tak se postav někde na rovinu šlápni na spojku a rychle zařaď za jedna... Pokud se auto při tom zařazování i o několik mm pohne kupředu tak ti unáší spojka....

Napsal: 10 úno 2015, 20:47
od Boban
Jo to jsem si všiml taky, co s tím se da dělat?

Re: oct 4x4 řazení

Napsal: 10 úno 2015, 20:47
od slovacek.milos
Boban píše:Zdravim, mam oct4x4 1,9tdi 6q 2010. 103tis km po ránu mi to hůř řadí je to nějaké zatuhlé a jakoby skýtají synchrony ale neškrtají jen je to můj pocit, těžko se to vysvětluje. Když se to zahřeje tak je to lepší, nemate s tím zkušenosti? Kdyz jsem volal do škodovky tam mi bylo řečeno ze by to byli spíž sucha kulisa a lanovody, je to možné nebo je to zase jen nějaký kec aby se mě zbavili.
nebo řad nasucho nenastartovaným motorem

podle mě olej v PP na chuja

Napsal: 10 úno 2015, 20:52
od vojta_TDi
Boban píše:Jo to jsem si všiml taky, co s tím se da dělat?
Buď KO předloha v převodovce nebo lamela nebo přítlačák nebo dvouhmota.
S nenastartovaným motorem je to OK ?

Napsal: 10 úno 2015, 20:58
od Boban
Myslím ze s vyplim motorem o.k a připadá mi spojka ze jde trochu z tuha ale bez velkých vibraci jen lehonce klepe do pedálu ale nepatrně. Co je to ta předloha? A jaká cenová relace opravy?

Napsal: 10 úno 2015, 21:24
od vojta_TDi
Pokud vibruje tak bych to viděl na dvouhmotu. Předloha je předlohová hřídel v převodovce (je to ta vstupní). Jinak pokud by to bylo spojkou šel bych určitě do celého kompletu a cenově počítej tak cca 15tis + jenom za matroš...

Napsal: 22 úno 2015, 12:36
od Boban
Tak jsem dal auto do autorizaku tak tam udělali jen odvzdušnění spojky, promazaní táhel a výměnu oleje a prý je všechno o.k. ze 6q jdou ztuha a bla bla bla bla.
Řekl bych ze je to stejné, tak to budu muset vzít do vlastních rukou a do auto brejla už nikdy více (LOL) prosím jak vám jde radit u 6q, můj názor je že by to mělo chodit z lehka bez zadrhnuti. Nevíte o někom kdo se v tom vyzná v Praze, který ví o čem je řeč a ne laborant, který bude laborovat? Bohužel jsem odkazany na auto abych se dostal do práce tak si nemůžu dovolit aby auto stalo v servisu několik dnu než se prijde co to je. Sixta mi poradil aby se servisak podíval na černé víčko z boku převodovky a pak jsme nepochopil proč a co hledat. Od spojky nějaké divné zvuky nevycházejí ani škrábání atd.

Napsal: 22 úno 2015, 13:37
od Tomas.cz
Třeba by to mohla být jen přilepená hřídel do náboje lamely, namazat tukem G 001 000, ale kdo kvůli tomu bude vyndavat převodovku...

Napsal: 22 úno 2015, 14:28
od Biimbo
4x4 převodovka je prakticky to samý jako 6Q předokolka 3 hřídelová. A ty řadí mnohem líp než 5Q. To samý u OI, tam je taky řazení u 6Q snazší,lehčí a řekl bych i přesnější.

Mě to řadí pěkně zlehka, dvouhmota origo 250 tis najeto, převoďák nikdo taky ještě neměnil..

Napsal: 22 úno 2015, 16:49
od Boban
Tak co s tím (LOL) , takže mi nezbývá nic než sundat převodovku a kouknout se na hřídel od spojky a namazat, i když spojka jde trochu ztuha.
Co by to bylo jinak jiného?

Napsal: 22 úno 2015, 18:43
od Boban
(wallbash) :o

Napsal: 24 úno 2015, 19:51
od Boban
Tak jsem vypozoroval, když spojku podržím déle tak rychlosti tam jdou zlehounka. Pokud řadím rychleji - standartě tak se jim někdy nechce a jdou z tuha. Je možné že by to bylo spojkou - přítlačákem ? a špatně vypínal napůl ?

Napsal: 25 úno 2015, 21:57
od cin
No asi to bude jen moje teorie , ale rekl bych ze problem bude s tou predlohou, jako asi u vsech 6q kde neni predloha . ulozena v kuzelikach, jsi dosel do stadia, ze zadni lozisko te predlohy (hnaci hridele) je v obalu tak volny a vymackany, ze nejenom ze se muze protacet, ale ma hlavne uz axialni vuli a potom se muze stat ze pri seslapnuty spojce ti lamela misto aby jezdila v drazkach predlohy, muze nejdriv popotahnout tu predlohu o tu axialni vuli a tudiz se zmensi jeji chod a dal je unasena pritlakem, potom jdou ty rychlosti radit jakoby hure, protoze ta spojka neni zcela vystavena. Kdyz to ji nechas chvilku seslapnutou, ma ta predloha cas vuli vyrovnat a spojka vypina tak jak ma a radit jde lehceji. Opacny pripad je ze se auto na volnobeh ma snahu popojizdet. Proto ti ten Sixta radil , aby jsi vyndal to cerny vicko, neuvidis tam nic zajimavyho, jen lozisko, no a kdyz si vezmes treba 2 sroubovaky a zkusis to lozisko napacit k sobe a od sebe, hned uvidis jestli je problem tady, jak to bude mit velkou axialni vuli , muze to byt tvuj problem. Tim spis ze pises ze z spojkou zadny problemy nemas, ze nevibruje a podobne. A jinak dej tady na kluky , presne jak ti pisou - ten 6q ze 4x4 je principove uplne stejnej jak predokolka, az na ten nahon zadku, a ty 6q radi krasne lehko a presne, a O2 je jeste k tomu nekde jinde nez 6q u O1. Kdyz by jsi tu skrin vyndaval, tak urcite namaz tu predlohu na drazkach mazacim tukem, jen origo koncern G 001 000, jak ti tady kluci radi.


EDIT: jeste jsem zapomnel, kdyby jsi to vicko vyndaval, tak se znici a musi se koupit a namontovat NOVE

Napsal: 25 úno 2015, 22:01
od Tomas.cz
Tady fakt jedině, že to je ta 4x4, když už by tu skříň měl někdo burácet ven, doporučil bych její rozborku u odborníka.