Problém s mazáním Škoda Octavia 2,0TDI 103 KW BMM

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Majama
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20 pro 2013, 14:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrov 36301

Problém s mazáním Škoda Octavia 2,0TDI 103 KW BMM

Příspěvek od Majama »

Zdravím, řeším tady jeden problém s mazáním na výše uvedeném vozidle. Motor vařil vodu. Po sundání hlavy jsem zjistil, že se musí na hlavě opravit sedla na PD vstřikovačích a jsou vydřené kluzné pouzdra na vačce, zdvihátka atd., po opravě hlavy a nastrojení vše v pořádku, až na značné pískání turba. Pro jistotu jsem změřil tlak na na mazání turba a ejhle problém!!!! mazací tlak na volnoběh 3,8 BAR !!!! Nic méně jsem změřil tlak ještě na jímce oleje (čidlo mazání) a tlak na volnoběh 4,0BAR !!! Po zatížení motoru cca 2500ot mazání stále 4,0 BAR. Chápu že je to špatně kvůli vačkám atd., ale řešil už někdo z vás čím je to způsobené???? Zřejmě přepouštěcím ventilem na čerpadle. Dá se to opravit, nebo se musí vyměnit ????

Díky za názor

Obrázek
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

to opotrebovanie klznych lozisk vacky je normalne. Zaslepky olejovych kanalov vahadiel si pozeral? Ten tlak si meral pri zohriatom oleji na prevadzkovu teplotu? Meracu tlaku s ktorym si to meral sa da verit? Sa mi zda az nerealne vysoky ten tlak na volnobeh :)
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Ten tlak je v pořádku,opotřebení vačky u pd motorů je větší než u jiných,takže to co je na obrázku je vcelku běžný jev u každého PD.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

Normální :(
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7564
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

pískání turba - nemáš spíš někde netěsnost na vedení turbo-egr?
hvízdá to pak jak píšťalka..
Majama
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20 pro 2013, 14:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrov 36301

Příspěvek od Majama »

Tak tlak měřen za studen jak jsem psal 3,8 bar, za tepla 4 bar. Je to strašně moc a na volnoběh úplně moc. Záslepky na hlavním vahadle jsou právě ok, ale mám strach, aby je to nevytlačilo, je fakt, že při plným zatížení to může podle dat tlačit až 7bar, ale to je ten problém, že je tam pořád kolem 3,8 - 4,2 a tak to kolísá. Pískání turba většinou ukazuje na díru v colleru nebo ve sponách atd, ale tady to píska i při odpojení hadice z turba. Dnes mi volali z firmy, s kterou dost dlouho spolupracuji ohledně repas turba. Po rozebrání zjistili, velice zakarbonovaný vnitřek turba za 5minut dvanáct a kluzné ložisko načaté. Pískání vyřešeno, ale co to mazání? Jde mi o to zda to měl někdo rozhozené. Na starých čerpadlech byl přepouštěcí ventil jednoduše řešen kulička a pružinka, jednoduchý způsob jak udržet tlak v normě. Na nových čerpadlech prý!!!!, (ale neviděl jsem to osobně) použili pístek s pružinkou a ta se ráda zakarbonuje a pak se pístek vzpříčí a pak buď nemaže nebo naopak maže víc než je zdrávo.
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

tady je pistek co jsem videl
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“