octavia 81kw asv - unik oleje v oblasti turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
TomKala222
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Odpovědi: 0
Registrován: 12 led 2015, 13:49

octavia 81kw asv - unik oleje v oblasti turba

Příspěvek od TomKala222 »

Zdar borci,

při výměně oleje na své octavii 81kw asv jsem po sundani spodniho plastoveho krytu motoru zjistil, ze mi nejspise unika olej nekde v oblasti turba, stena motoru byla celkem zaolejovana. Po podrobnejsim patrani jsem zjistil, ze se mastnota vyskytuje i kolem ERG ventilu.

Octavia ma najeto 235 xxx, olej v ni byl 10w-40, za posledních 10t km jsem dolil 1,5 l., nyni jsem presel na 5w-40.

Co se tyce vykonu nevidim nikde zadnou ztratu, turbo tlaci naprosto bez problemu

Jelikoz patrim mezi "laiky" rad bych se zeptal vas odborniku, jakym zpusobem lze zjistit odkud olej unika?
Nejvhodnejsi bude asi ocistit trubo arvou nebo tak ne ? potom sledovat kde se objevuji olejove skvrny. Dostanu se k turbu vubec z z "vrchu" ?

Diky moc... doufam, ze turbo neodchazi, jen preci cena za nove turbo je celkem vysoka...
Pitlik
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 25 čer 2014, 18:29

Příspěvek od Pitlik »

Moze to byt aj nakvapkane z EGR, ja napríklad mam problem tiez ze to mam zaolejovane ale mne to tecie cez turbo... treba to ocistit previezt sa trosku mu nalozit a skusit pozriet turbo ci to niekadial netecie... k turbu sa da dostat z vrchu len ciastocne lepsie sa to pozera odspodu pripadne ak z egr tecie tak pozri ci to nema charakter tecenia od EGR. Dolievat 1,5l je dost, ja davam 5w-40 a nedolievam ani kvapku medzi vymenami a to ma 260 tisíc.
O1 Combi ASV, 0.26 dlc, 11mm, 1749VB, FMIC, rezonator (predau som to het v serii)
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3517
Odpovědi: 0
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Casto tece ventilove viko. Sundej ho a podlep tmelem. Umej motor a uvidis.
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5024
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Celé vše umejt a pak sledovat. Takhle je to hádání,co je to.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
palík
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Odpovědi: 0
Registrován: 04 srp 2011, 20:13
Bydliště: chrudim

Příspěvek od palík »

podival bych se pod dekl rozvodu,jestli to teče z erg,bude olej i tam
trochu nechápu přechod na 5w ...
zkontroluj trubku od turba dole před chladičem vzduchu,jestli tam nemáš
olej uvnitř....
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 530
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

mal som povolenu skrutku na hadici odvodu oleja z turba
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“