Stránka 1 z 2

Repas Turbo - vůle / Update: Další problém..

Napsal: 16 bře 2015, 18:21
od Feuri
Zdravím, nedávno jsem koupil repasované turbo na svoji škodu octavia 66kw TDI AGR (obtok). Turbo ještě nebylo namontováno.
Vrtulky mají cca 0,5mm vůli, je to tak správně? Byl jsem na reklamaci a tam mě borec řekl že ano, že to tak mají všechny turba tohoto typu a tu vůli prý vymezí olej. No já si pořád jistej :D je tomu opravdu tak? Nechci aby mě motor pak spapal vrtulky...
Jedna se o firmu SPECIAL-TURBO v Prušánkách, slyšel jsem víceméně pozitivní recenze...

Děkuji

EDIT:

Ať nezakládám zbytečně další téma... Oběvil se mi menší problém... :/
Od EGR mi začal téct olej... Ne teda nějak radikálně, ale ani ne zanedbatelně... EGR mám zaslepené docela provizorně, takže je možné že netěsní, ale zdá se mi že to teče spíš ze zhora (jak je ta podtlaková hadička)... A rovněž se mi zdá že auto trochu stratilo výkon, se starým turbem mi přijde že bylo paradoxně živější... Nevíte kde může být zakopaný pes? Jen proboha snad ne v turbu, nepíská a zdá se být OK.

I kdyby EGR špatně těsnilo, což je možné, olej by se tam přece vůbec neměl oběvit ne?

Napsal: 16 bře 2015, 18:34
od Tomas.cz
Ta vůle je axiální nebo radiální?

Napsal: 16 bře 2015, 18:35
od ezop
Turbo by nakou tu vuličku mělo mít a ten tlak oleje by to měl vymezit no. Mam ted doma jeden obtok 66kw a zda se mi že to nema žadnou vuli. Nebo na hřídelce to necitim.

Napsal: 16 bře 2015, 18:45
od Feuri
Axiální nebo radiální.. No ehm :D Polopaticky?
Každopádně když s tím hejbu tak v tom jakoby trošku pocvakává (na to mi taky řekl že to je OK).

Ano tím sem mu argumentoval taky... Moje starý turbo co má nalítáno 350tis km, houkalo doslova jak sanitka, mělo vůli mnohem menší a přitom jsem měl olej v sání i trubce co vede do vzduchového filtru... Proto taky ten repas. Argumentoval mě tím, že za to může karbon který se tam za tu dobu usadil.

ezop: a máš doma nové nebo nový repas? Nebo jen nějaké použité...

Napsal: 16 bře 2015, 19:15
od jericho-3
Je tam plovoucí pouzdro, které vymezí olej, ale vůli jak popisuješ to mít nesmí..Vůle musí být minimální , pár nových turb jsem držel v ruce a žádné se nemůže mr..t tak, jak píšeš..Axiální je do strany, ta druhá je asi ta, kterou myslíš... :)

Napsal: 16 bře 2015, 19:35
od Feuri
Jj jde o radiální vůli, prostě jakoby do stran se kejve, nahoru dolu doprava doleva... No nezbívá mi asi nic jiného než to namontovat, na další repas peníze vážně nejsou a na nové turbo vůbec ne... Na internetu jsem na tu firmu četl jen dobrý recenze, tak snad mě říkal chlápek pravdu... Každopádně z toho klapaní nemám vůbec dobrej pocit.

Napsal: 16 bře 2015, 19:38
od kubima
malá radiální vůle ničemu nevadí to tak prostě je :) věř chlapů od řemesla :)

Napsal: 16 bře 2015, 19:43
od Feuri
No jestli je 0,5mm málo... Tak ok

Napsal: 16 bře 2015, 19:53
od kubima
pul milimetru nic není. Měl jsem turbo na čištění. Před čištěním bez vule po čištění 0,5 mm možná víc.. jezdí to už 2 roky a IC čistej :)

Napsal: 16 bře 2015, 20:29
od ezop
Turbo je použite ale kolik ma namotane to nevím.

Napsal: 05 dub 2015, 16:37
od Feuri
Tak turbo je v autě a jede parádně, žádný olej, nepíská... Prostě super.
Opravdu u tohoto typu turba je vůle cca 0,5mm v pořádku. :)

Napsal: 05 dub 2015, 17:15
od Hromy22
Jak jsou teda ty vůle radiální a axiální ? Jedna je do stran doleva doprava a druhá nahoru, dolů, doleva a doprava.... která je která ? Dík

Napsal: 05 dub 2015, 21:03
od borelli
Toto sice není obr turba ale logika je stejná
Obrázek

Napsal: 05 dub 2015, 21:34
od tantor-bn
aj cisto nove turbo ma minimalnu volu...

Napsal: 06 dub 2015, 07:40
od Ondra_TDI
radiální (doleva, doprava, nahoru a dólu) byt může jen nesmí dřít o stěnu, axiální (dovnitř a ven) být nesmí ;-)