Takže už po niekoľký krát mám znova ten istý problém a už ma to fakt prestáva baviť. Zase sa mi stalo že som nahodil nové kotúče aj dosky a zase po 10 - 15tis. km zase a zase a zase mi to znova začalo triasť pri brzdení. Začínam byť z toho už zúfalý a nebaví ma stále dávať nové kotúče a dosky. ak to vymením tak zase to chvíľu netrase vôbec a po tých 10 000km znova začne. Celá predná náprave prekontrolovaná, geometria robená 2x. Nič sa neheglá, nič nieje voľné, loźiská sú nové, čapy riadenia boli tiež vymenené. A to sa snažím brzdiť čo najmenej a zase ma to takto zradilo.
Chcem nejakú poriadnu radu ako tento problém vyriešiť. Pomohlo by keby nahodím 288mm brzdy ? alebo rovno 312mm len to by som musel meniť aj kolesá kedže do 15 sa 312 nevojdú, tak jediná alternatíva sú tie 288 ale otázka pomôže to vôbec ? neviem kde môže byť problém a prečo sa tak "vlní" alebo ako to nazvať tie kotúče že začnú triasť. fakt som skontroloval celú nápravu. kontroloval to aj mechanik, všetko je tak ako má byť. auto má síce už 390 000. ale vždy čo je treba sa vymení takže večšina vecí tam už je aj na náprave pomenených. Takže otázka. Keby tam hodím tie 288 pomohlo by to ? Niekde dávnejšie som čítal nejakú tému a tam jeden písal že mal tiež taký problém a nahodil 288 a odvtedy už je pokoj ale neviem bojím sa že tam môže byť aj niekde inde chyba ale preboha kde ?
Vyzkousej jinyho vyrobce, doporucuju zabrousit do drazsich dilu jestli tam davas cinu tak ta nevydrzi. Stejne tak je dulezita a spravna kombinace desky/kotouce. Je tady o tom pomerne rozsahle tema.
Ja som menil kotúče originál z výroby ktoré netriasli, za neoriginál (myslím brembo to boli), je to úplne jedno a po 2tis. samozrejme už začínali triasť, tak mi ich u nás (http://www.autoklinikaholcik.sk/sk/) zrovnali priamo na aute a odvtedy mám pokoj (30.000). Myslím, že je to najlepšie riešenie, ktoré aj vydrží. Nechápal som, aké boli krivé, dal som stočiť rovno aj zadné. Merali mi aj hádzavosť nábojov a bolo to v poriadku.
Koupil sem 312ky brzdy s těhlicema, letní 16ky už sem měl, tak sem dokoupil jen zimní set v 16ti palcovym průměru, 15ky zimní ještě dobře prodal a mám po starostech. Brzdí to moc hezky a že by se někomu 312tky zkroutily jsem ještě neslyšel.
Zas tak komplikovaný to nebylo.
PS: 280mm jsem měl kotouče Zimmerman sport a desky Ferodo DS Performance.
Plánujem s tým vybehnúť ešte na STKčku nech mi zmerajú haldzavosť kotúčov a aj nábojov. Aký je rozdiel medzi 312 a 288 či sa oplatí nahodiť rovno 312 a kúpiť kolesá ak by tam bol veľký rozdiel pri brzdenǐ
Hezky
Brzdí to o něco lip, ale hůř se shánějí, mas o něco dražší 16 gumy a o něco menší komfort. Pokud nechceš zvyšovat rapidně výkon jdi do 288 i tak to bude velký skok
quadko píše:Takže už po niekoľký krát mám znova ten istý problém a už ma to fakt prestáva baviť. Zase sa mi stalo že som nahodil nové kotúče aj dosky a zase po 10 - 15tis. km zase a zase a zase mi to znova začalo triasť pri brzdení. Začínam byť z toho už zúfalý a nebaví ma stále dávať nové kotúče a dosky. ak to vymením tak zase to chvíľu netrase vôbec a po tých 10 000km znova začne. Celá predná náprave prekontrolovaná, geometria robená 2x. Nič sa neheglá, nič nieje voľné, loźiská sú nové, čapy riadenia boli tiež vymenené. A to sa snažím brzdiť čo najmenej a zase ma to takto zradilo.
Chcem nejakú poriadnu radu ako tento problém vyriešiť. Pomohlo by keby nahodím 288mm brzdy ? alebo rovno 312mm len to by som musel meniť aj kolesá kedže do 15 sa 312 nevojdú, tak jediná alternatíva sú tie 288 ale otázka pomôže to vôbec ? neviem kde môže byť problém a prečo sa tak "vlní" alebo ako to nazvať tie kotúče že začnú triasť. fakt som skontroloval celú nápravu. kontroloval to aj mechanik, všetko je tak ako má byť. auto má síce už 390 000. ale vždy čo je treba sa vymení takže večšina vecí tam už je aj na náprave pomenených. Takže otázka. Keby tam hodím tie 288 pomohlo by to ? Niekde dávnejšie som čítal nejakú tému a tam jeden písal že mal tiež taký problém a nahodil 288 a odvtedy už je pokoj ale neviem bojím sa že tam môže byť aj niekde inde chyba ale preboha kde ?
A měnil jsi již všechny silenbloky nápravy ?
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Silentblok som ešte nemenil ale silno pochybujem že trasenie pri brzdení budú spôsobovať práve silenty. A hlane keď dám nové kotúče tak je to ok až potom sa to zhorší. Chcem zbehnúť na tú STK. Nech mi to tam premerajú a uvidím ako ďalej nechcem kvôli tomu meniť polku auta
quadko píše:Plánujem s tým vybehnúť ešte na STKčku nech mi zmerajú haldzavosť kotúčov a aj nábojov. Aký je rozdiel medzi 312 a 288 či sa oplatí nahodiť rovno 312 a kúpiť kolesá ak by tam bol veľký rozdiel pri brzdenǐ
to na ktorej STK stanici meraju hádzavosť kotučov a nábojov?
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Každá STK má měřidlo na házivost, ale otázka je komu se s tím bud echtít hrát. Já jsem to vyřešil kotoučema o průměru 288mm, které jsem stočil na 280mm. Mají sílu 25mm a ty už se nezvlní .