pneumatiky s nízkým valivým odporem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33586
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

pneumatiky s nízkým valivým odporem

Příspěvek od slovacek.milos »

přijel mi borec co má palubák a sleduje spotřebu fábia, chce přezout, navrhl jsem mu pneu letní které mají nízký valivý odpor,

na to mi odpověděl že takové nechce protože pneu s nízkým valivý odporem nebrzdí a nechce se vybourat, všude o tom píšou na internetu ;)

slyšel jsem kde co ale tato odpověd splozená internetovým blbcem mě zarazila :roll: neměl jsem na to co říct

vaše nápady :? :?
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27

Příspěvek od tribit »

Měl si mu říct, že má v podstatě pravdu, nízký valivý odpor jde většinou spolu s o něco menší přilnavostí.
AMF; M47/T2
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33586
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dík to by mě nenapadlo , taže zimní penumatika má oproti letní i dvojnásobný valivý odpor takže zabrzdí na poloviční dráze ;)
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27

Příspěvek od tribit »

Tak zimák má vzorek jak řešeto a jinou směs, ale u letních, taková třeba Pirelli Zero Nero vs Michelin Energy saver
AMF; M47/T2
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Ono, ked je totiz pravda, ze pneumaju vliv na spotrebu, obvzlast u nizko vykonnych aut, kde moze byt ten rozdiel dost badatelny... Osobna skusenost, menim asi kazdy rok, ci dva jednu zimnu a jednu letnu sadu. Ale je tiez pravdou, ze sa vlastnosti pneu menia vlivom opotrebovania, takze guma co v testoch dopadla skvelo, ma neskor ine vlastnosti. Dalsia podstatna vec, je kilometrovy vykon. Co som mal UG7, tak ma nehorazne sklamali, pretoze tie mi nevydrzali ani rok (ono, zimne vyhadzujem ak su pod 4 mm).
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33586
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

moje stará na koktě 77 kW tak zimní letní dělá rozdíl skoro půl litru na sto, co jsem měl SDI tam zimáky 175 a když jsem dal letní 165 taky s valivým odporem A tak to bylo hooodně poznat
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

frantisek28 píše:Ono, ked je totiz pravda, ze pneumaju vliv na spotrebu, obvzlast u nizko vykonnych aut, kde moze byt ten rozdiel dost badatelny... Osobna skusenost, menim asi kazdy rok, ci dva jednu zimnu a jednu letnu sadu. Ale je tiez pravdou, ze sa vlastnosti pneu menia vlivom opotrebovania, takze guma co v testoch dopadla skvelo, ma neskor ine vlastnosti. Dalsia podstatna vec, je kilometrovy vykon. Co som mal UG7, tak ma nehorazne sklamali, pretoze tie mi nevydrzali ani rok (ono, zimne vyhadzujem ak su pod 4 mm).
A jen tak pro zajímavost. Kolik km najedeš na letních a také na zimních než je vyhodíš /jsou pod stanovenou mez/ ?
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Odpovědi: 1
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

slovacek.milos píše:moje stará na koktě 77 kW tak zimní letní dělá rozdíl skoro půl litru na sto, co jsem měl SDI tam zimáky 175 a když jsem dal letní 165 taky s valivým odporem A tak to bylo hooodně poznat
ja mam valivej odpor po ranu( hlavne pondelky), az pri ceste z prace se to zlepsi.
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27

Příspěvek od tribit »

Já třeba rozdíl mezi zimní a letní snad ani nepoznám, teď když bylo teplo, tak bylo cítit jak ty zimáky "tečou" a nesedí, ale spotřeba se okamžitě vylepšila, řekl bych na hodnotu letních pneu.
Ostatně po 100 tkm nemám rozdíl ani deci letní x zimní

http://www.spritmonitor.de/de/detailans ... ?cdetail=1

V létě spotřebu občas zvedá klima, v zimě zas běh motoru než se oškrábou skla, případně kolikrát i hodiny běhu na volnoběh, kvůli topení.

Jinak třeba teď ty zimní polarisy mají 28tkm, nové měly 8,3mm, teď mají 6,5mm a až budou mít 5mm či méně, tak je na autě v zimě už taky nechci.
AMF; M47/T2
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

prka píše: A jen tak pro zajímavost. Kolik km najedeš na letních a také na zimních než je vyhodíš /jsou pod stanovenou mez/ ?
Za standard na fabii povazujem cca 50 000 (+/-10 000) km. Avsak opotrebenie az na limity nerobim, ono je to na letnych blbost, koli dazdu a vode, no a na zimnych to zas je blbost na snehu.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33586
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

třeba když čtu že cítím jak gumy tečou, to fak jezdíte jak hovada,

já jezdím max na tacháku kilo a rozdíl mezi letníma a zimníma vůbec nepoznám, nebo to prostě neřeším, jak to sedí nebo nesedí prostě jedu, nebo klouzání pneumatik, já i vzpomínám že jsem tak před 18 ti lety když byla obleva dostal smyk

mám gumy valivý odpor A když na ně dupnu opotí se čáry na asfaltu je tam abs a stojí auto na fleku

na feldě mám taky nízký valiý odpor když dupnu čáry na silnici a stojím, nějaká klouzání to bych musel lítat minimálně 15O a deště
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Ja zas mam rovnaku spotrebu na zimnych, ci letnych, aspon urcite ziaden pol litrovy rozdiel, mozno niekolko malo deci, no to je nemeratelne vzhladom na vyssiu spotrebu studeneho motora.
A u letnych ak sa riadim dakym vyberom, testami, tak u mna je podstatne ako drzia na vode, ako sa vysporiadavaju s aqaplaningom, no a samozrejma ze podstatny je kilometrovy vykon.
Take Hankook Evo V12 boli super na vode, avsak iba cca do polovice dezenu, potom zacali hooodne hucat a aj jejich skvele vlastnosti na vode sa vytratili (rapidne). Kilometrovy priebeh tiez nic moc. Avsak boli vyrobene asi v Madarsku.
Ale, kazdy jazdi inde. Ten kto jazdi iba okolo baraku a sem tam niekde dalej, tak zbytocne bude sypat peniaze do drahych pneu. To bohate postaci Barum, Matador, Sava a pod.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Já jezdím asi stejně jako Miloš a nějakou extra přilnavost za mokra neřeším. Pokud bych jezdil závody, tak ano. Proto si třeba letní vybírám podle nízkého valivého odporu, nízké hlučnosti, malého opotřebení a dobrého komfortu.
Teď mám Kleber Dynaxer HP 2 a jsem naprosto spokojen. Najeto na nich asi 80 000 km a sjety jsou teprve asi z poloviny. Na zimních Matador MP 52 asi 50 000 km a vzorek je na hranici /asi 4,5 mm/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5715
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Nech nezakladám novu temu jak je to se vzorem Letných pneu? kámoš mi tvrdí že pneu zo šípovým vzorem majú vetšiu spotrebu a su hlučnejšie
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33586
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ROMEK píše:Nech nezakladám novu temu jak je to se vzorem Letných pneu? kámoš mi tvrdí že pneu zo šípovým vzorem majú vetšiu spotrebu a su hlučnejšie
s blbem se nebav ještě tě pomýlí, je potřeba se bavit o konkrétní pneumatice a najít si co udává výrobce
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“