Horni ulozeni Sharan
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Horni ulozeni Sharan
kluci cim to sakra povolujete? sundal jsem torpedo, plast pod steracema a stejne tam neni moc mista, navic zavit je orezlej a tim padem se protaci pistnice tlumice.
Treba na okte vezmu vzduch , ratatata a tlumic je venku.
Treba na okte vezmu vzduch , ratatata a tlumic je venku.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Tel.774 225538
Horni ulozeni Sharan
Zásadní je jestli tlumič zpět a nebo se nahradí novým. Pokud přijde zpět tak co nejvíc odrbat mechanicky pak prostříkat, podle stupně zareznutí nechat uležet, pak vzít torx, nebo imbus, to podle toho co je v pístnici, nasadit dlouhý ořech (většinou 21) s vnějším šestihranem skrz něj ten torx nebo imbus na ten torx nebo imbus trubku, na ten ořech stranovej nebo očkovej klíč a při stálým modlení to povolit. Jak se to hne tak nepřestávat až do úplnýho povolení.
Pokud budeš vyhazovat tlumič, nebo protočíš tu díru v pístnici tak pístnici mezi závitama pružiny posmrkat svářečkou, pak podržet velkým hasákem a matku povolit.
Pokud budeš vyhazovat kastli tak z vrchu odříznout a pak bouchačkou povolit.
Po nové montáži celou misku vymatlat vazelínou která nedrží vodu.
Pokud budeš vyhazovat tlumič, nebo protočíš tu díru v pístnici tak pístnici mezi závitama pružiny posmrkat svářečkou, pak podržet velkým hasákem a matku povolit.
Pokud budeš vyhazovat kastli tak z vrchu odříznout a pak bouchačkou povolit.
Po nové montáži celou misku vymatlat vazelínou která nedrží vodu.
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)
Sharan 215/460, Octavia 190/460
Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
Sharan 215/460, Octavia 190/460
Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
Horni ulozeni Sharan
Ono jde taky při výměně tlumičů o ten šroub v těhlici, ten se taky často ukroutí. Tam pak opatrně odvrtat a opravit závit a nebo koupit šroub a matku ve Škodě na O1, těhlici provrtat jako to je u Octy a dát šroub s matkou, ale musíš pro tu matku vyrobit rovnou dosedací plošku.
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)
Sharan 215/460, Octavia 190/460
Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
Sharan 215/460, Octavia 190/460
Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33643
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Horni ulozeni Sharan
[quote="vynecht"]Ono jde taky při výměně tlumičů
vzít autogen a nic neukroutit
vzít autogen a nic neukroutit

Re: Horni ulozeni Sharan
slovacek.milos píše:vynecht píše:Ono jde taky při výměně tlumičů
vzít autogen a nic neukroutitPřesně jako můj kolega, dejchni na to a máš to..Jak něco nejde, už odmotává hadice..Já jej doma nemám, takže můžu vytahovat jen kšandy..
nepropadat panice...
Autogen je Ti při povolování spodního uložení tlumiče u Sharana na pytlíček (česky - na hovno). Ten šroub je totiž z podstatné části uhnilý a není, tudíž i kdybys to ohřál do červena, šroub z 99% uletí. Pak je to o tom, jak psal Bohouš - odvrtat a upravit závit. Dělal jsem na svém autě obě strany celý den.
Jinak k tomu hornímu uložení - taky se mi povedlo, že jsem obě matky musel rozseknout. Což konkrétně u tohoto auta je opravdu zábava. Nepomáhá nic, než to očistit kartáčem na vrtačce, zalít WDčkem až po okraj misky a nechat přes víkend stát. Poté to povolíš. Chce to trpělivost. Nespěchat a cukat tam - zpátky pořád dokola, jako pako
.
Jinak k tomu hornímu uložení - taky se mi povedlo, že jsem obě matky musel rozseknout. Což konkrétně u tohoto auta je opravdu zábava. Nepomáhá nic, než to očistit kartáčem na vrtačce, zalít WDčkem až po okraj misky a nechat přes víkend stát. Poté to povolíš. Chce to trpělivost. Nespěchat a cukat tam - zpátky pořád dokola, jako pako

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 928
- Registrován: 14 úno 2006, 21:01
- Bydliště: Jičín CITY
Taky jsem sundával přední tlumiče-konkrétně kvůli ulomené pružině, takže oba ven.
Jedna strana šla po nastříkání WD vpohodě povolit, druhá ani za nic,protočil se imbus. Musel jsem odřezat misku, tlumič spadl dolů, pak naříznout a rozseknout matku.
Protože šly tlumiče zpět, na protočený jsem TIGem navařil hlavu od imbus šroubu M8 (hlava ještě potřebovala o kousek obrousit, aby přes ní šla nasadit matice tlumiče M14).Před vařením nezapomenout u tlumiče i hlavy šroubu nabrousit "V" pro svár, jelikož po zavaření je třeba toto dorovna zabrousit kvůli průchodnosti matice. Nová miska okolo 100,-Kč, přijednom jsem dal i nové ložiska horního uložení.

Jedna strana šla po nastříkání WD vpohodě povolit, druhá ani za nic,protočil se imbus. Musel jsem odřezat misku, tlumič spadl dolů, pak naříznout a rozseknout matku.
Protože šly tlumiče zpět, na protočený jsem TIGem navařil hlavu od imbus šroubu M8 (hlava ještě potřebovala o kousek obrousit, aby přes ní šla nasadit matice tlumiče M14).Před vařením nezapomenout u tlumiče i hlavy šroubu nabrousit "V" pro svár, jelikož po zavaření je třeba toto dorovna zabrousit kvůli průchodnosti matice. Nová miska okolo 100,-Kč, přijednom jsem dal i nové ložiska horního uložení.

Naposledy upravil(a) HarlyFXRS dne 31 pro 2018, 20:19, celkem upraveno 1 x.