Regulacia turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
zolli007
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 24 dub 2014, 20:39
Odpovědi: 0

Regulacia turba

Příspěvek od zolli007 »

Zdravim chlapi, chcel by som sa vas opytat ci by ste nevedeli pomoct, brat ma passat 1,9 96 kw avf motor a strasne lenive je to auto, okrem toho sme si skoro 100% isty ze regulacia turba zadrhava to sa da vycistit a bude ok. PProblem ale je aj do casu kym ho zhodi do nudzoveho rezimu nie je to boh vie co, je dost lenivy na 96 kw... ako keby mal 66kw... hadice su v poriadku vzduch nevyzera ze uteka niekde, egr je vycistene myslim ze funguje. V odkaze najdete log subory od vahy a od turba ak by mal niekto zaujem pozriet a napisat k tomu co si mysli. Dakujem Smile

odkaz: http://leteckaposta.cz/694089090
VW Passat B6 77kw BXE 2007
Renault Megane 1.6 16V 1999 a k tomu ešte aj žltá !
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

váha vzduchu je po smrti a turbo má problém dosáhnout požadovaný tlak a né že padá do nouzáku. Takže vyměnit váhu ( nebo tam místo ní vrazit diodu) a nalogovat znova, protože turbo může málo tlačit proto, že má málo spalin ( váha to škrtí a nepustí tam víc nafty). A zkontroloval bych určitě podtlakové hadičky a náustek u tandemu, jestli se nevyklá.
A až to budeš logovat (po výměně váhy), tak to chce pustit najednou log skupin 1,3,11 nebo 3,10,11. Z toho se dá poznat daleko víc a přesněji, co kde hapruje. A log těchle skupin udělat na zahřátém motoru od volnoběhu, rozjezdu až po 3 nebo 4 na plný plyn aspoň do 4000ot nejlépe do táhlého kopce - chce to držet tu 3 nebo 4 pod plynem aspoň 10 vteřin, aby se případně stačil projevit nouzák , a log ukončit až po zastavení auta.
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
Uživatelský avatar
zolli007
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 24 dub 2014, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od zolli007 »

dakujem dam si povedat, vyskusame vymenit a potom sa ozveme :)
VW Passat B6 77kw BXE 2007
Renault Megane 1.6 16V 1999 a k tomu ešte aj žltá !
Uživatelský avatar
zolli007
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 24 dub 2014, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od zolli007 »

Zdravim, po vymene vahy vzduchu (original Bosch cely diel ), ziadna zmena auto pada stale do nudzaku. Dal som si poradit a snazil som sa spravit log zo skupin 3,10,11 podla vasho popisu, vtedy ho nezhodilo ale nasli sme sposob ako ho zhodit a aj z toho som spravil log. Ak by niekto vedel povedat cim to je boli by sme radi dakujem.

Log: http://leteckaposta.cz/682650030

Video z kontroly akčných členov (regulácia turba):
https://youtu.be/p04RfW5twvw
VW Passat B6 77kw BXE 2007
Renault Megane 1.6 16V 1999 a k tomu ešte aj žltá !
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

prva vec,vyhod ten koberec z pod plynu,pretože nejde na 100%
dalšia vec,turbo nedosahuje plniaci tlak,preto nudzak,vzduchový filter čistý? nasávanie? turbo je v akom stave? nemenil niekto banku? bolo by nastavit predpetie na cca 1-2mm a pozriet či niekto nevrtal do dorazoveho červíka. ..
vyfuk je priechodný?
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
zollino
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15 črc 2015, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od zollino »

Zdravím,
tak jedná sa o moje auto.
Vzduchový filter meneny pred 10000 km, tak isto všetky ostatné filtre.
Turbo nie je nové alebo po repase ... ale regulacia na ňom chodi jemne bez zadrhavania a myslím že od kraja po kraj ,.
Banku nikto nemenil .. aspoň najbližších 10 000 km odkedy som kupil, mal som ju len povolenu ked som pozeral či chodí či sa zadrhava a tak ..
to prepetie sa ako nastavuje ?
výfuk priechodny, pred 5000 km meneny pletenec za turbom
Passat b5,5 AVF 96kw
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

to padání do nouze bude způsobeno pravděpodobně chybějícím podtlakem na regulaci nebo vadným ventilem N75. Koukal jsem, že ten nouzák se povedl až jako poslední - dle času logu a navíc asi se starou váhou vzduchu. Takže bych se zaměřil na kontrolu všech podtlakových hadiček a zásobníku podtlaku, zkontroloval bych náustek na tandemu - jestli se neviklá, zkontroloval bych banky na turbu a na EGRu jestli udrží podtlak (není někde děravá membrána) - stačí nasadit kus hadičky a pusou udělat podtlak a na konec hadičky v puse přisát jazyk a po chvilce zkusit odrhnout. A když tohle vše bude v pořádku, tak zkusit vyměnit N75. Když nepomůže ani nový N75 (stačí i starší ale 100% funkční), tak už jedině že by se zasekávala regulace na turbu nebo byl vadný EGR, který by po zahřátí propouštěl (zůstal po otevření viset). Jinak volný náustek na tandemu se projevuje i tak, že po několika našlapání brzdového pedálu za jízdy pedál "tvrdne" a brzdy pak moc nebrzdí.
Naposledy upravil(a) george40 dne 16 črc 2015, 06:34, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
zollino
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15 črc 2015, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od zollino »

no to všetko pozrieť možeme .. ale k tomu logu .. ako hovoriš posledný log spadol .. ale to len kvôli tomu že viem presne za akých pomienok mi auto spadne do nudzaku.
Ked ho postupne každu rychlosť rozbehnem na tych 4000 auto ku koncu už ma dostatočny tlak čiže nepada do nudzového ... ale ked napr na 4ke rychlosti cca 2000 otačok pridám do mierneho kopca turbo nezabera a vtedy spadne do nudzoveho .. preto ten posledny log .. a je jedno či je tam stará alebo nová váha vzduchu .. stále urobí to isté
Passat b5,5 AVF 96kw
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

to je právě problém při ucházejícím podtlaku - při nižších otáčkách (cca 2000) se motor víc chvěje a vývěva (tandem) nemá takové otáčky, aby "ukrmila" jakoukoliv větší netěsnost na podtlakovém okruhu. Řekl bych tak na 70% že budeš mít ten náustek na tandemu pěkně vyviklaný - to má skoro každé PDčko s větším km nájezdem. Pak může ŘJ otevírat N75 naplno jak chce, když není podtlak, který by otevřel regulaci na turbu naplno , aby se roztočilo a nafouklo na požadavek....Jinak to samé dělají i dírky v jakékoliv hadičce
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
zollino
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15 črc 2015, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od zollino »

okey, tak zajtra vymením celu sústavu podtlakovych hadičiek .. komplet
ak to nepomôže pozriem sa na ten tanddem .. da sa to nejak opraviť alebo tam treba nový kus ?
Passat b5,5 AVF 96kw
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

na náustek tandemu stačí větší ořech z 6ti hranné gola sady (nepamatuju si přesně velikost jestli 22 nebo 24) a kladivo :) . Nasadíš ořech na náustek a kladivem zahneš zpět ten zalisovaný okraj, který drží celý vnitřek náustku, nebo lze použít tekutý kov a zalepit to - návodů se po netu válí dost. Já osobně preferuji ten první způsob - je to ryhlejší, a nějaký ten rok to zase vydrží (poprvé jsem to takhle začal dělal na PDčkách před třemi léty a zatím drží - nevrátilo se nic).
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
zollino
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15 črc 2015, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od zollino »

No hadicky pomenene, naustok na tandemu sa nevykla
Auto sa uz tak nedusi .. Hlavne hadicky pri podtlakovej banke a n75 boli preslabene
Citelne maksi pedal brzdy
Ale stale ten isty problem pri 4ke rychlosti 2000 otacok ddo mierneho kopca auto pada do nudzaku ...
Passat b5,5 AVF 96kw
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

zkoušel jsi i těsnost obou bank - jak na turbu, tak na EGR a té plastové kouli zásobníku? Pak už jedině zkusit vyměnit N75 a nebo taky tandemové čerpadlo. Chtělo by to vrazit do systému podtlaku téčko a napíchnout měřák podtlaku a změřit, jestli tam je dostatečný podtlak při těch otáčkách a zátěži.
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
Uživatelský avatar
zolli007
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 24 dub 2014, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od zolli007 »

no dnes bolo pri skusani ventilov odhalena vola lopatiek turba, nie vsak radialna ale axialna a dobry pol centimeter a urcite viac chodi cela oska von a dnu, olej nezerie ale toto asi bude dovod preco to robi co robi. :)
VW Passat B6 77kw BXE 2007
Renault Megane 1.6 16V 1999 a k tomu ešte aj žltá !
Uživatelský avatar
johnyd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 639
Registrován: 25 dub 2010, 11:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko okr.NM

Příspěvek od johnyd1 »

kvalita repasu? odborná montáž? (LOL) Bež na ryby tam je klid a daj to spravit normalnemu,alebo? prachov je dost tak skušaj (LOL)
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“