Po výmene termostatu sa prehrieva 1,9D

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok

Po výmene termostatu sa prehrieva 1,9D

Příspěvek od Toledo244 »

Už neviem čo s tým... Motor 1,9D 50kw kod motora 1Y
Motor sa ťažko zohrieval, keď sa zohrial nezapínala sa sahara. Saharu som zrobil na vypínač, kedže ani po vymenení termospínača sa nezapinala...
Včera som vymenil termostat, bol som sa previesť, otvorilo ho vtiahlo vodu. Vodu som dolial, myslel som že bude všetko v poriadku. Dnes, po prejdení 5 km ručka na budiku ukazala 100°C, zapol som saharu, teplota išla ešte viac hore... Auto som odstavil,spodná hadica bola studená.
Pri hlave motora su 2 snímače na teplotu, prehodil som medzu nimi konektory kedže som myslel že je zlý snímač. No ani to nepomohlo...
Čo s tým ? sahara je prerobená na vypínač, neviem prečo sa nezapína tak ako má.
Pri zapnutí sahary teplota neklesá, naopak, stúpa...
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

To je divný. Není chladič nějak zarostlej? Není dole studenej a nahoře teplej?
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
Dzenik76
Přispěvovatel
Příspěvky: 179
Registrován: 22 čer 2014, 22:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dzenik76 »

no asi tam máš ještě bublinu....
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Doteraz, keď tam bol starý termostat tak s tým neboli problémy. Zapol som saharu, motor sa ochladil. Lenže keď boli nižšie teploty tak sa nezohrial. Ako som dal nový termostat tak sa prehrieva... Spodná hadica je studená, no voda tam je.
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
nebulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 05 úno 2008, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od nebulus »

Zásada č.1: Spomeň si čo si robil naposledy.
Zásada č2: Závadu hľadaj aj v novej súčiastke
(LOL)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Před tím než montuji nový termostat, tak ho "uvařím". Zjistím teplotu jeho otevírání a zavírání.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

No doteraz som sa s tým trápil. Vyzerá to tak, že má buď vysoku teplotu otvárania, alebo zle ukazuje snímač na budik. Termostat sa začne otvárať až keď je na budiku 100°C a pri nejakých 110°C sa dokonca zapne sahara. No voda nieje až taká horuca aby mala 110°
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nevěřím tomu, že by budík /čidlo / mohl ukazovat vyšší teplotu než je skutečná. Že ukazuje nižší teplotu se běžně stává, dojde-li ke zvýšení odporu čidla nebo zvýšení odporu na cestě od čidla k budíku. Při 100°C má čidlo hodnotu odporu kolem 200 Ohmů. Nedovedu si představit, jak by odpor mohl o "něco" klesnout. Zkrat /nulovou hodnotu odporu/ ano,ale snížení odporu pod 200 Ohmů tak, aby budík ukazoval kolem 100°C, to ne.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20089
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

co je to za termostat - Wahler? Vernet? Noname ?
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Meyle
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20089
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Meyle bude nějakej přebal...zkus fakt koupit jinej...
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Meyle že je přebal? To si děláš srandu že jo. To jsou jedny z nejkvalitnějších dílů vůbec, tomu často odpovídá i cena. Německá kvalita.

Mrkni sem:http://www.meyle.com/en/wulf-gaertner-a ... mpany.html
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

roman1648 : akú značku by si odporučil ? nech to nerozoberám x krát, ale zatiaľ s om s tými termostatmi nemal problém.
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nevymýšlej, vytáhni termostat a uvař ho. Meyle je jeden z mála výrobců, který vyrábí i "teplejší" termostaty. Většina výrobců vyrábí na tyto typy motorů termostaty s teplotou otevírání kolem 87°C. Meyle však nabízí i termostat s teplotou otevírání asi 92°C. Od dob kdy jsem si pořídil první auťák, honím motory na co nejvyšších pracovních teplotách, které výrobce povoluje a nikdy jsem žádnému motoru neublížil. Právě naopak. Motory najížděly statisíce km, spotřeba klesla a auťáky přes zimu krásně topily. Doposud jsem si musel vždy termostaty upravovat sám. Nyní mi však výše uvedený výrobce nabídl termostat jaký mi vyhovuje. Chce to však jistotu, že vše funguje jak má. Počínaje vodní pumpou přes sahary a konče těsností a správným naplněním chladící soustavy. Já bych Tvůj problém také viděl v nedostatečné cirkulaci vody.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1308
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Než to začneš znova měnit,tak dej tam nové čidlo teploty.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“