Mercedes na použitý olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Co preferujete ?

Mercedes na pou?it? olej
7
58%
Mercedes na nov? olej
2
17%
Jin? ?sporn?j?? motor na pou?it? olej
3
25%
Jin? ?sporn?j?? motor na nov? olej
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 12

soptalbc
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2006, 10:20
Bydliště: Liberec

Mercedes na použitý olej

Příspěvek od soptalbc »

Zdravím, rozhodl jsem se nakonec na pohon na použitý přefiltrovaný fritovací olej a tedy k tomuto účelu pro koupi auta s motorem mercedes. Jelikož řeším jaky system zvolit, tak zakládám toto téma.
Jelikoz znam vsechna mozna zapojeni, tak jsem premyslel jak to jeste vice zjednodusit a napadlo mne:

1. bud brat v uvahu to, ze tento motor neco vydrzi a dat tam jen jednonadrzovy system s kombinovanym vymenikem se zpateckou nakratko, ale u pouziteho oleje je trba brat v uvahu take to ze palivo je nekvalitni a jestli tedy neni lepsi mit radeji dve nadrze a v pripade zaneseni filtru jet alespon na naftu a nebo to risknout a vozit nahradni filtry?!? co myslite?

2. Jednoduchy dvounadrzovy system zapojeny takto: hlavni nadrz stale na naftu(nemusim menit hadicku, privod paliva), zpatecku nezapojovat nakratko, ale prepinat s nekolika sekundovym zpozdenim(jeste nevim jak to resit) do nadrzi kam palivo prave patri :-), tim se znacne urychli proplach. Nadrz na olej tak kolem 20 litru(budu muset casteji dolevat z kanystru) a tim se zpateckou bude jiz castecne predehrivat v nadrzi a snadneji projde filtrem a je to dost levne a jednoduche zapojeni. Jeste lepsi by byla nejaka dvou komorova nadrz, kde by zpatecka sla do nejake mensi komory kolem 5l od kud by se bralo palivo a mensi objem by se tak lepe predehrival a prubezne aby mohl pritekat i olej z vetsi komory, to jsem jeste nedomyslel. A vubec by bylo super kdyby se mi tato nadrz vesla k motoru :-) aby byla pekne v teple :-).

Nechce se mi investovat moc do luxusni, drahe a slozite upravy, kdyz vim ze tento motor a řadové cerpadlo neco snese a clovek nikdy nevi kdy bude chtit vymenit auto a pri investici kolem 8000 jen za praci, nevim zda se to vyplati. Ale zase trapit ho taky nechci :-). Takze se tu rozepiste tak celkove na tema motory mercedes a olej.
soptalbc
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2006, 10:20
Bydliště: Liberec

stale dilema

Příspěvek od soptalbc »

samozrejme ze take stale zvazuji investici do luxusniho automatickeho systemu, kde nemusim hlidat prepinani paliva a proplachu a pri jezdeni na pouzity olej se to zaplati, ale jestli to neni zbytecne draha investice, precejen to tlacitko taky prepnout umim :-) a usetrit tim investici treba 15tis. je pekne.
A pak pokud nebudu treba s autem spokojen, coz nikdy nevim jak dlouho auto budu mit, tak cim jednoduzsi system, tak tim i mene prace na vymontovani a namontovani do jineho auta, totez plati i u vymeniku jestli se vyplati investice do kombinovaneho kolem 4000 kc, kde podle mne muze po case odejit elektricky predehrev a nebo radeji klasicky vymenik 4kw za 2000kc a hold o malinko dele pockat na ohrati vody v chladici soustave. Osobne si myslim, ze pokud budu jezdit pres den v lete i kratke trasy, tak to mohu klidne nechat na olej. V zime to asi moc do mesta nebude :-(, jen na delsi trasy a jelikoz to auto bere kolem 10litru, tak to je zase nevyhoda.

A pak me jeste zajima, zda nekdo mate v aute Bypassový filtr motorového olej a jake s tim mate zkusenosti, zda je to dobra investice?
soptalbc
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2006, 10:20
Bydliště: Liberec

Příspěvek od soptalbc »

Jinak nekdo se v jinym vlakne ptal zda je tu nekdo z vychodnich Cech na olej ... Ja jedu zitra kupovat k Hradci Kralove auto Ssang Yong Musso (velky terenak) s motorem mercedes a hned ho vezu do Usti nad Orlici na predelani na olej, vybral jsem jednoduchou prestavbu(manualni prepinani, 4,5kw vymenik, predehrivany filtr a jeste el. predehrev) s vymenyma kanistrana(ktery budu v zime mozna tahat domu do tepla) v zavazadlovem prostoru a hodlam jezdit na pouzity a prefiltrovany olej.
Tak kdyby jste to nekdo chtel videt a pocitam ze nejak po vikendu si pro auto pojedu... je to poradnej stroj :-)
soptalbc
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2006, 10:20
Bydliště: Liberec

Musoo

Příspěvek od soptalbc »

Obrázek
Obrázek


Jen pro predstavu co to je za auto... Ssangyong Musso (Dvojitý drak - nosorožec) má motor mercedes, takze idealni na olej a berou kolem 9-10l, auta maji predimenzovany podvozek, takze si zatim nikdo moc nestezuje na zavady, ale jelikoz je nikdo nezna, tak je lze koupit pomerne za zajimavou cenu, ale zase je pravda, ze jich moc neni... servis a dily jiz nejsou zadny problem. Par jsem jich pri vybirani videl, tak mohu pokud nekdo bude mit zajem dat kontakty a doporucit, jinak obcas jedu o do nemecka a tam jsou ted momentalne o neco hezci auta, tak mohu dovest...

Obrázek
Kubator87
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2007, 08:35
Bydliště: Svitavsko

Příspěvek od Kubator87 »

Peugeot 309 1.9d 47Kw , BOSH

Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,

Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky

Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO

MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Odpovědi: 0
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Golďák »

pokud chceš jezdit v zimě,tak je potřeba vyhřívat nádrž a potrubí.Stačí si dát trochu oleje do mrazáku a hned uvidíš proč.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Odpovědi: 0
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Samozrejme predevsim jde o to jaky motor to je pokud common rail tak bych do toho moc oleje nelil (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Odpovědi: 0
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Golďák »

bobyd píše:Samozrejme predevsim jde o to jaky motor to je pokud common rail tak bych do toho moc oleje nelil (LOL)
do picasa HDI leju surovou řepku 1k1
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Odpovědi: 0
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Golďák píše:
bobyd píše:Samozrejme predevsim jde o to jaky motor to je pokud common rail tak bych do toho moc oleje nelil (LOL)
do picasa HDI leju surovou řepku 1k1
Panbuh pomahej tomu motoru ;)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Odpovědi: 0
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

(wallbash) (LOL) (wallbash)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
soptalbc
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2006, 10:20
Bydliště: Liberec

Příspěvek od soptalbc »

Prave ze jsem vybiral na pouzity olej radeji mercedes motor s řadovým čerpadlem... u toho se říká že protlačí i sádlo... přídavnou nádrž na olej budu mít 20l kanistry a ty mohu v zimě brát na noc domu :-)...
Jelikož mercedesy jsou dost drahé, tak jsem nakonec vybral toto auto, motor mercedes :-), spotřeba 10l a ostatni korea, ale jelikož je to terénní vůz, tak předimenzovaný podvozek, který něco vydrží :-)... ikdyž je pravda, že ted přemýšlím, jestli nekoupit zatím něco menšího s menší spotřebou, třeba octavia nebo Passat nebo Golf. Ale zase jestli může člověk mít za stejný peníze takovej stroj, kterej navíc může bez problěmu jezdit i v zimě na použitý olej... a pro zábavu vodou, sněhem, blátem, lesem, skratkou :-)...věčná otázka která mě trápí...
Předělávám ted Peugeot Expert na použitý přefiltrovaný olej začínám... budu dělat velkoobchod s bylinkama, bedroseslema a stavět ekodomy ze slámy, tak chci také jezdit více ekologicky a ekonomicky :-). www.ekovesnice.cz
maska01
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 15:52

Příspěvek od maska01 »

zdravím, musso je celkem dobrý stroj ale dost často odchází motůrek přepínání pohonu 4x4 a pak taky automatické volnoběžky pohonu 4x4( ty se řeší mechanickou náhradou-umím je sehnat i namontovat info: sarik@volny.cz )
jinak olej to bude papat bez problémů.
soptalbc
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2006, 10:20
Bydliště: Liberec

Příspěvek od soptalbc »

já vím, dík, z 8mi aut co jsem viděl asi u třech právě nefungovalo 4x4, jinak mam ted na zkoušku jedno Musso bez vybavy za 120tis. a v dobrem technickem stavu, ale nejak mi vadi to ze to nema zadnou vybavu, tak se snazim ho zase prodat nebo ho vratím a koupím asi raději něco menšího, myslím že ho zatím nevyužiju, ale jako stroj do terenu je super... a motor je na olej taky super...
Předělávám ted Peugeot Expert na použitý přefiltrovaný olej začínám... budu dělat velkoobchod s bylinkama, bedroseslema a stavět ekodomy ze slámy, tak chci také jezdit více ekologicky a ekonomicky :-). www.ekovesnice.cz
Uživatelský avatar
rasol
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Odpovědi: 0
Registrován: 24 zář 2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rasol »

Auto, ktore zerie menej ako 10 litrov ani nemoze byt poriadnym autom, len si ty pekne nechaj Musso a Mercedes motor Ta nesklame.
Držím sa hesla: Nehádaj sa s blbcom, mohol by ťa pomýliť
maska01
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 15:52

Příspěvek od maska01 »

oprava těch volnoběžek obě dohromady asi 8-9 tis nevím přesně teď cenu, a motůrek na převodovce asi 10tis. jen pro info
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“