Galaxy - sjíždění zadních kol

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10322
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Galaxy - sjíždění zadních kol

Příspěvek od Marek77 »

Pozoruju, že se mi na zadní nápravě sjíždějí obě pneumatiky z vnitřních stran. Celý dezén má jinak 5 mm, ovšem na vnitřních okrajích je to úplně holé. Čili je to hodně.

Prý odklony se dají seřídit pomocí uložení ramen - existuje snad silentblok s excentricky uloženým středem, který se montuje do vnitřního oka ramene a jímž lze odklon nápravy (ramene) ovlivnit.

Má s tím někdo zkušenost?

Dokonce prý v originál dílenské příručce na Sharana je podrobně popsáno, jak se to mění a nastavuje. Kdyby to někdo uměl objasnit, byl bych mu velice povděčen (a jistě ne jen já), protože mi to likviduje gumy a z toho fakt nemám radost.


Moc díky...........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já bych šel na 3D geometrii a zjistil v čem je problém,

budou vyžváchané silenbloky, unavené péra, ohlé ramena ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10322
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Rameno u Galaxy neohneš, pružiny jsou nové (pro tažné zařízení), tlumiče nové. Čili to budou silentbloky v ramenech, to vím i já sám. Ale na to jsem se neptal.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

A neresil jsi nedávno sjíždění i na predku někde na dovolené??? Bejt tebou zajedu na geo a víš hned co je kde špatně.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Tam nejsou klasický excentry jako ma jiných koncernech?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše:Rameno u Galaxy neohneš, pružiny jsou nové (pro tažné zařízení), tlumiče nové. Čili to budou silentbloky v ramenech, to vím i já sám. Ale na to jsem se neptal.
se neptej běž na tu geo 3D je přesná, konečná fáze je i značka pneumatik, některé gumy se ojíždí že rozum zůstane stát, asi špatně uvařená guma, tam logika i geo je vedle
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

ja som počul, že je to bežná vec u SAG, kamarát s tým tiež bojoval. Zistím, či aspon remízoval, ale myslím, že sa kontumačne vzdal.
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10322
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

sniper: To sjíždění na předku bylo bohužel sjíždění na zadku a přehozené gumy na nápravách (na to jsem zapomněl). Předky jsou pravděpodobně v pořádku, dělá to zadní náprava.

puci: Zeptej se, prosím, budu rád za každou informaci.

Biimbo: Náprava je uložená napevno, žádné seřízení není možné. Pouze toto vnitřní uložení ramen je excentrické - silentblok má mimostředně vrtanou díru. Tím se dá leccos dohnat. Jenže nevím, jaký je způsob montáže. Montáží se zřejmě dá ovlivnit jak odklon, tak i sbíhavost každého kola zadku. Ale je přece kravina to namontovat, pak jet na geometrii, změřit, zjistit, demontovat, pootočit, namontovat, geometrie, změřit, zjistit, demontovat.......... a pořád dokola, až se trefím. Musí to mít podle mě nějaký defaultní nastavení toho uložení, aby to sedělo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Odpovědi: 0
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

asi to inak ani nepojde marku...podla mojho nazoru ako si pisal odmerat a nalisovat a dookola...neviem ci by sa neoplatilo nalisovat klasiku a zistit ci to nestaci a hodnoty sa nevratia do normalu....
Tdi
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

já nevím jak ta náprava vypadá, ale myslel jsem že tam je normální silentblok,šroub a excentr. podložka jako u všech koncernů,pak nemusíš nic dokola vyndavat a nandavat. Spíš je problém excentr povolit. Šroub jak má drážku tak do něj zatéká a hliník v silentbloku vykvasí že se šroubem nehneš. Pak je to na výměnu ramen

https://www.google.cz/search?q=excentr+ ... JNwNVbM%3A
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
vikino1
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Odpovědi: 0
Registrován: 27 lis 2006, 21:32

Příspěvek od vikino1 »

Marek toto je v ELSE pre Alhambru r.v.2000Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Seat Alhambra 1,9TDI AVG vymenený za AFN, egr off
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10322
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Kurwa, to je wono!!!

Jenže podle toho, co je tu psáno, to žádné default nastavení nemá. Skutečně se mi zdá, jako kdybych to měl "nějak" nalisovat, pak to nechat změřit a podle hodnot z geometrie to případně rozebrat znovu.

No, něco s tím vymyslím.


Díky.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

já měl něco podobnýho, vzadu rozbíhavost a pneu zevnitř víc sjetá, dělala to hlavně levá. Rozhodně ne teda tolik, ale pneu pod 2mm zevnitř holá. Tak jsem vybrousil do uložení ramene šlicovou díru, zajel na geo a seřídili jsme to. Zdá se to OK
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10322
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já mám to sjíždění na obou gumách skoro stejné. Je takové zvláštní. Skoro celý běhoun je OK, jen poslední cca 2 cm od hrany vnitřku je to smetený na hadr. Takový nějaký divný to je.

Dám tam ty silentbloky - ven klasiky, dovnitř excentry a otočím je tak, aby to dávalo co nejmenší áčko, čili dírou dolů. A po prd..i.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Odpovědi: 0
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

prave som Ti to chcel napisat pokial mas zbiehavost dobru tak ten excenter das ako si pisal dierou dole a malo by sa to acko zmansit....
Tdi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“