audi a6 3.0l 2007 palubne napatie 13.6V
Moderátoři: šulda, Moderátoři
audi a6 3.0l 2007 palubne napatie 13.6V
novy alternator, palubne napatie 13.6V. Na moj vkus a skusenost trochu malo.
Mate niekto rovnake auto ze kolko ma "das auto" palubne napatie? ja som zvyknuty na 14.4 a toto sa mi zda trosku malo, ale mozno maju na to nejaky dovod?
vie niekto ozrejmit tuto 13.5 V zahadu?
dik
Mate niekto rovnake auto ze kolko ma "das auto" palubne napatie? ja som zvyknuty na 14.4 a toto sa mi zda trosku malo, ale mozno maju na to nejaky dovod?
vie niekto ozrejmit tuto 13.5 V zahadu?
dik
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
merane v zapalovaci, ci zapnute, ci vypnute, vsetko mozne, stale stabilne, je zrejme ze regulacia funguje iba sa mzda ze nastavena hodnota je nizkamisocko píše:kde je to merane
na altiku? na baterke? na spinacke? na svetlach? co je pocas merania zapnute?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
vsak zapalovac je na velky prud a ako som pisal, je jedno ci nieco zapnem/vypnem stale rovnake, merat to tam je najjednoduchsie, urcite nepojdem na alternator ten je v prdeli dole v spine.....dibarbora píše:zmerat na alternatore alebo na akumulatore. Proste na tvrdom zdroji s patricne dimenzovanym pripojenim. Na vyvode (poistke) zapalovaca mozes mat nejaku inu zataz a ked k tomu das tenke kable tak mas 1volt prec ani nevies ako.
urobil som voltmeter do zapalovaca takze vodic vidi aj za jazdy napatie...
ok, mozete mi aspon povedat ze co meriate vy na alternatore/akumulatore?
dik
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Pokud je vše vypnuté, tedy bez odběru, pak ve volnoběhu jsem kolem 14,2V, malinko vyšší otáčky 14,4V. V zapalovači měřit nabíjecí napětí je totální blbost. Vede k němu často víc než třímetrový vodič, který není kdovíjak silný, takže mé poměrně velký odpor (ve srovnání s krátkým silným drátem). Navíc na zapalovači může být hodně přechodových odporů na kostrách. Klidně se tam ztratí volt, i víc.....
Takže pěkně na altík, nebo pokud to z nějakého důvodu nejde, tak na baterku. Sice ta baterka není úplně směrodatná, ale dá se považovat za údaj poměrně přesný.
Takže pěkně na altík, nebo pokud to z nějakého důvodu nejde, tak na baterku. Sice ta baterka není úplně směrodatná, ale dá se považovat za údaj poměrně přesný.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Velky prud a VELKY prud je fakt rozdiel, prepojenie baterka, starter, alternator je prevedene aj v dnesnej uspornej dobe formou solidneho zvaracieho kabla vratane ukostrenia motora a akumulatora. Proti tomu je ostatna kabelaz - dokonca aj k prednym svetlam robena niecim na rozhrani vlasu a trochu hrubsieho vlasu. Ked si k tomu pripocitas prechodove odpory na spojoch v celom obvode vratane ukostrenia tak o ten volt urcite prides. Ked uz chces merat v zapalovaci, tak si zober kvalitny multimeter (nie za 3€ z tesca) a pri nastartovanom aute odmeraj napatie aspon na baterke. Hodnoty porovnaj a to udelatko v zapalovaci si dokalibruj aby ukazovalo viac ako skutocnost a mozes spokojne merat.sky59 píše:vsak zapalovac je na velky prud a ako som pisal, je jedno ci nieco zapnem/vypnem stale rovnake, merat to tam je najjednoduchsie, urcite nepojdem na alternator ten je v prdeli dole v spine.....dibarbora píše:zmerat na alternatore alebo na akumulatore. Proste na tvrdom zdroji s patricne dimenzovanym pripojenim. Na vyvode (poistke) zapalovaca mozes mat nejaku inu zataz a ked k tomu das tenke kable tak mas 1volt prec ani nevies ako.
urobil som voltmeter do zapalovaca takze vodic vidi aj za jazdy napatie...
ok, mozete mi aspon povedat ze co meriate vy na alternatore/akumulatore?
dik
Na baterke by si mal namerat 14 a viac do 14,4. Pri speci baterkach aj cez 15.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
-
frantisek28
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
A hlavne, cim to boo merane??? Len nepovedz, ze dakym multimetrom za 20-30€. Videl si niekedy profi multimeter aj s profi hrotmi, ci svorkami na meranie? Ja len tak, ked sa uz bavis o desatinach volta... Co tak sa zamysliet nad triedou presnosti toho meraka, pokial ju ma niekde uvedenu? A kludne mozes merat aj na tom zapalovaci.
dakujem za reakcie, meranie v zapalovaci nie je vobec problem, pretoze volmeter nema ziadny odber a mal som vsetko vypnute, takze ziadne ubytky neboli, zmeral som to aj cez VAG VCDS a aj ten pise rovnaky udaj, takze z nejakych dovodov ma alternator nizsie napatie, zatial to necham tak, nevidim v tom az taky problemMarek77 píše:Pokud je vše vypnuté, tedy bez odběru, pak ve volnoběhu jsem kolem 14,2V, malinko vyšší otáčky 14,4V. V zapalovači měřit nabíjecí napětí je totální blbost. Vede k němu často víc než třímetrový vodič, který není kdovíjak silný, takže mé poměrně velký odpor (ve srovnání s krátkým silným drátem). Navíc na zapalovači může být hodně přechodových odporů na kostrách. Klidně se tam ztratí volt, i víc.....
Takže pěkně na altík, nebo pokud to z nějakého důvodu nejde, tak na baterku. Sice ta baterka není úplně směrodatná, ale dá se považovat za údaj poměrně přesný.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
měření napětí přes vag bych vůbec nebral v potaz. je to napětí, které měří jednotka po x metrech drátů, pojistek, relátek (a plus ještě předpokládám nějakou ochranu napájení min. v podobě diod, na kterých je taky úbytek) třeba u mne to ve vagu ukazuje 13V, ale na altíku a baterce mám 14,4V.
řešíš problém, ale základ - měření napětí na zdroji (alternátor) nebo když už, tak na baterce, jsi neprovedl. to je jak kdyby ti doktor zasádroval nohu a po týdnu teprve dělal rtg, co s ní vlastně máš.
řešíš problém, ale základ - měření napětí na zdroji (alternátor) nebo když už, tak na baterce, jsi neprovedl. to je jak kdyby ti doktor zasádroval nohu a po týdnu teprve dělal rtg, co s ní vlastně máš.
Ano ted jsem tu jednu delal. Po prijezdu napeti na baterce bez zapnutych spotrebicu 13.7V napeti na pomocnych svorkach v motoru 13.8 sse zatizenim 13.4 a 13.6. Demontaz altiku promereni zjistena vadna jedna dioda v mustku. Po montazi promereni za stejnych podminek 14.2 a 14.4, zatizeni 13.9 a 14.1 vse mereno pri otackach 1000.
RS
RS
dik, myslis ze keby som zavesil kliestovy ampermeter na alternator mohol by som vidiet na prude na osciloscope chybajuce "kopceky" z jednej z faz? ze by bezali iba 2 fazy?RS píše:Ano ted jsem tu jednu delal. Po prijezdu napeti na baterce bez zapnutych spotrebicu 13.7V napeti na pomocnych svorkach v motoru 13.8 sse zatizenim 13.4 a 13.6. Demontaz altiku promereni zjistena vadna jedna dioda v mustku. Po montazi promereni za stejnych podminek 14.2 a 14.4, zatizeni 13.9 a 14.1 vse mereno pri otackach 1000.
RS
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km