audi a6 3.0l 2007 palubne napatie 13.6V

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

audi a6 3.0l 2007 palubne napatie 13.6V

Příspěvek od sky59 »

novy alternator, palubne napatie 13.6V. Na moj vkus a skusenost trochu malo.

Mate niekto rovnake auto ze kolko ma "das auto" palubne napatie? ja som zvyknuty na 14.4 a toto sa mi zda trosku malo, ale mozno maju na to nejaky dovod?

vie niekto ozrejmit tuto 13.5 V zahadu?

dik
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

kde je to merane
na altiku? na baterke? na spinacke? na svetlach? co je pocas merania zapnute?
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

misocko píše:kde je to merane
na altiku? na baterke? na spinacke? na svetlach? co je pocas merania zapnute?
merane v zapalovaci, ci zapnute, ci vypnute, vsetko mozne, stale stabilne, je zrejme ze regulacia funguje iba sa mzda ze nastavena hodnota je nizka
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3730
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Změř to přímo na altíku.
Oct asv 2000, DieselPower
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

zmerat na alternatore alebo na akumulatore. Proste na tvrdom zdroji s patricne dimenzovanym pripojenim. Na vyvode (poistke) zapalovaca mozes mat nejaku inu zataz a ked k tomu das tenke kable tak mas 1volt prec ani nevies ako.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

dibarbora píše:zmerat na alternatore alebo na akumulatore. Proste na tvrdom zdroji s patricne dimenzovanym pripojenim. Na vyvode (poistke) zapalovaca mozes mat nejaku inu zataz a ked k tomu das tenke kable tak mas 1volt prec ani nevies ako.
vsak zapalovac je na velky prud a ako som pisal, je jedno ci nieco zapnem/vypnem stale rovnake, merat to tam je najjednoduchsie, urcite nepojdem na alternator ten je v prdeli dole v spine.....

urobil som voltmeter do zapalovaca takze vodic vidi aj za jazdy napatie...

ok, mozete mi aspon povedat ze co meriate vy na alternatore/akumulatore?

dik
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud je vše vypnuté, tedy bez odběru, pak ve volnoběhu jsem kolem 14,2V, malinko vyšší otáčky 14,4V. V zapalovači měřit nabíjecí napětí je totální blbost. Vede k němu často víc než třímetrový vodič, který není kdovíjak silný, takže mé poměrně velký odpor (ve srovnání s krátkým silným drátem). Navíc na zapalovači může být hodně přechodových odporů na kostrách. Klidně se tam ztratí volt, i víc.....

Takže pěkně na altík, nebo pokud to z nějakého důvodu nejde, tak na baterku. Sice ta baterka není úplně směrodatná, ale dá se považovat za údaj poměrně přesný.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
P.e.p.i.n
Přispěvovatel
Příspěvky: 993
Registrován: 13 črc 2008, 09:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od P.e.p.i.n »

Hlavně baterka je taky 4m od altíku, tak to taky nebude uplne top, ale přístup je k ní nejlepší, tak bych to urcite taky meril tam a nebo v motoraku na vyvodech pro startovací kabely.
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

sky59 píše:
dibarbora píše:zmerat na alternatore alebo na akumulatore. Proste na tvrdom zdroji s patricne dimenzovanym pripojenim. Na vyvode (poistke) zapalovaca mozes mat nejaku inu zataz a ked k tomu das tenke kable tak mas 1volt prec ani nevies ako.
vsak zapalovac je na velky prud a ako som pisal, je jedno ci nieco zapnem/vypnem stale rovnake, merat to tam je najjednoduchsie, urcite nepojdem na alternator ten je v prdeli dole v spine.....

urobil som voltmeter do zapalovaca takze vodic vidi aj za jazdy napatie...

ok, mozete mi aspon povedat ze co meriate vy na alternatore/akumulatore?

dik
Velky prud a VELKY prud je fakt rozdiel, prepojenie baterka, starter, alternator je prevedene aj v dnesnej uspornej dobe formou solidneho zvaracieho kabla vratane ukostrenia motora a akumulatora. Proti tomu je ostatna kabelaz - dokonca aj k prednym svetlam robena niecim na rozhrani vlasu a trochu hrubsieho vlasu. Ked si k tomu pripocitas prechodove odpory na spojoch v celom obvode vratane ukostrenia tak o ten volt urcite prides. Ked uz chces merat v zapalovaci, tak si zober kvalitny multimeter (nie za 3€ z tesca) a pri nastartovanom aute odmeraj napatie aspon na baterke. Hodnoty porovnaj a to udelatko v zapalovaci si dokalibruj aby ukazovalo viac ako skutocnost a mozes spokojne merat.

Na baterke by si mal namerat 14 a viac do 14,4. Pri speci baterkach aj cez 15.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

A hlavne, cim to boo merane??? Len nepovedz, ze dakym multimetrom za 20-30€. Videl si niekedy profi multimeter aj s profi hrotmi, ci svorkami na meranie? Ja len tak, ked sa uz bavis o desatinach volta... Co tak sa zamysliet nad triedou presnosti toho meraka, pokial ju ma niekde uvedenu? A kludne mozes merat aj na tom zapalovaci.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Marek77 píše:Pokud je vše vypnuté, tedy bez odběru, pak ve volnoběhu jsem kolem 14,2V, malinko vyšší otáčky 14,4V. V zapalovači měřit nabíjecí napětí je totální blbost. Vede k němu často víc než třímetrový vodič, který není kdovíjak silný, takže mé poměrně velký odpor (ve srovnání s krátkým silným drátem). Navíc na zapalovači může být hodně přechodových odporů na kostrách. Klidně se tam ztratí volt, i víc.....

Takže pěkně na altík, nebo pokud to z nějakého důvodu nejde, tak na baterku. Sice ta baterka není úplně směrodatná, ale dá se považovat za údaj poměrně přesný.
dakujem za reakcie, meranie v zapalovaci nie je vobec problem, pretoze volmeter nema ziadny odber a mal som vsetko vypnute, takze ziadne ubytky neboli, zmeral som to aj cez VAG VCDS a aj ten pise rovnaky udaj, takze z nejakych dovodov ma alternator nizsie napatie, zatial to necham tak, nevidim v tom az taky problem
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

měření napětí přes vag bych vůbec nebral v potaz. je to napětí, které měří jednotka po x metrech drátů, pojistek, relátek (a plus ještě předpokládám nějakou ochranu napájení min. v podobě diod, na kterých je taky úbytek) třeba u mne to ve vagu ukazuje 13V, ale na altíku a baterce mám 14,4V.

řešíš problém, ale základ - měření napětí na zdroji (alternátor) nebo když už, tak na baterce, jsi neprovedl. to je jak kdyby ti doktor zasádroval nohu a po týdnu teprve dělal rtg, co s ní vlastně máš.
RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 11 lis 2009, 12:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od RS »

Ano ted jsem tu jednu delal. Po prijezdu napeti na baterce bez zapnutych spotrebicu 13.7V napeti na pomocnych svorkach v motoru 13.8 sse zatizenim 13.4 a 13.6. Demontaz altiku promereni zjistena vadna jedna dioda v mustku. Po montazi promereni za stejnych podminek 14.2 a 14.4, zatizeni 13.9 a 14.1 vse mereno pri otackach 1000.
RS
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

RS píše:Ano ted jsem tu jednu delal. Po prijezdu napeti na baterce bez zapnutych spotrebicu 13.7V napeti na pomocnych svorkach v motoru 13.8 sse zatizenim 13.4 a 13.6. Demontaz altiku promereni zjistena vadna jedna dioda v mustku. Po montazi promereni za stejnych podminek 14.2 a 14.4, zatizeni 13.9 a 14.1 vse mereno pri otackach 1000.
RS
dik, myslis ze keby som zavesil kliestovy ampermeter na alternator mohol by som vidiet na prude na osciloscope chybajuce "kopceky" z jednej z faz? ze by bezali iba 2 fazy?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

To víš že to bude vidět.Dokonce to poznáš líp jak oni na stolici.Zapni si ale světla až to budeš měřit jinak to hrozně lítá a není to pozat.Nevím co máš za skop ale pichni si napětí proud na altíku kostru motoru a napětí baterky pak je jasný co se kde děje.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“